عمومیمدیریت کسب و کار

خواص قهوه های گانودرما

قارچ گانودرما چیست؟ و قهوه گانودرما برای چه بیماری خوبه؟ از نقطه نظر طب سنتی، قارچ گانودرما اثر ضد سرطانی، ضد التهابی داشته و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. گفته می‌شود قارچ گانودرما لوسیدوم، که به نام‌های “ریشی” یا” لین‌ژی “نیز شناخته می‌شود، برای درمان بیماری‌هایی مانند فشار خون و کلسترول بالا، بی‌خوابی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. قهوه گانودرما از جمله محصولاتی‌ست که با توجه به فواید متعدد این قارچ وارد بازار شده و با استقبال قابل‌توجهی مواجه شده است. قهوه گانودرما یک نوشیدنی پودری‌ست که حاوی عصاره گانودرما است.

این نوع قهوه معمولاً توسط افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند مصرف قهوه خود را کاهش دهند و در عین حال انرژی بیشتری دریافت کنند. مخلوط نوشیدنی گانودرما همچنین ممکن است حاوی شکر، خامه غیر لبنی و سایر گیاهان باشد. در این مقاله قصد داریم به ادعاهای مطرح شده در مورد این نوشیدنی و عوارض احتمالی آن بپردازیم.

قهوه گانودرما چیست؟

این نوشیدنی سالم با عصاره قارچ گانودرما و دانه‌های قهوه بوداده ساخته شده است. گانودرما لوسیدوم، در چین باستان با نام “قارچ جاودانگی” شناخته می‌شد. این قارچ روی چوب‌های پوسیده درختان رشد می‌کند و قلیایی‌ترین خوراکی روی زمین محسوب می‌شود. هزاران سال پیش، افراد ثروتمند معتقد بودند که قهوه قارچ گانودرما کلید جاودانگی است. فواید سلامتی گانودرما لوسیدوم توسط علم تایید شده است. این دارو ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد، خستگی مزمن را از بین ببرد و در برابر سرطان محافظت کند. اکثر مردم آن را به عنوان یک ماده مقوی و محرک طبیعی مصرف می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که قهوه گانودرما می‌تواند اضطراب و افسردگی را نیز کاهش دهد.

علاوه بر عصاره قارچ گانودرما، این نوشیدنی حاوی قهوه فوری و سایر مواد طبیعی مانند استویا، بادیان یا نعناع است. دستور تهیه این قهوه از تولید کننده‌ای به تولید کننده دیگر متفاوت است. اساساً، قخوه گانودرما تمام فواید قهوه به علاوه خواص درمانی قارچ را فراهم می‌کند. قهوه گانودرما به دلیل محتوای کم کافئین آن بعید است که باعث بی‌خوابی شود. در واقع، نشان داده شده است که نوشیدن این نوع قهوه خواب را بهبود می‌بخشد و اضطراب را از بین می‌برد. علاوه بر این، نسبت به قهوه معمولی اسیدیته کمتری دارد و برای کسانی که مشکلات گوارشی مانند زخم معده یا روده تحریک‌پذیر دارند، ایده آل است. این نوشیدنی تقریباً نیمی از کافئین یک فنجان قهوه معمولی را دارد.

Properties of Ganoderma coffee

تاریخچه مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم، یک قارچ شرقی، سابقه طولانی استفاده برای ارتقای سلامت و طول عمر در چین، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی دارد. گانودرما یک قارچ بزرگ و تیره با ظاهری براق و بافت چوبی است. کلمه لاتین “لوسیدوم” به معنای “براق” یا “درخشنده” است و به ظاهر لاک زده سطح قارچ اشاره دارد. در زبان چینی، نام” لین‌ژی “نشان دهنده ترکیبی از قدرت معنوی و جوهر جاودانگی است و به عنوان “گیاهی معنوی” در نظر گرفته می‌شود که نماد موفقیت، رفاه، قدرت الهی و طول عمر است.

در میان قارچ‌های پرورشی، قارچ گانودرما لوسیدوم از این نظر منحصر به فرد است که ارزش دارویی به جای ارزش غذایی آن بسیار مهم است. انواع محصولات تجاری گانودرما لوسیدوم به اشکال مختلف مانند پودر، مکمل‌های غذایی و چای در دسترس هستند. این‌ها از قسمت‌های مختلف قارچ از جمله میسلیوم‌ها، هاگ‌ها و بدنه گیاه تولید می‌شوند. از جمله کاربردهای خاص و مزایای سلامتی قهوه قارچ گانودرما لوسیدوم می‌توان به کنترل سطح گلوکز خون، تعدیل سیستم ایمنی، محافظت از کبد، محلول باکتری‌ساز و غیره است.

فرهنگ غربی اغلب دیدگاه‌های متفاوتی در مورد استفاده از مکمل‌های گیاهی در طول سال‌ها داشته است. با این حال، برای فرهنگ‌های شرقی، تقریباً به عنوان یک روش زندگی در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این‌که مردم آمریکای شمالی به دنبال جایگزین‌هایی برای بهبود سلامت فردیشان هستند، خواص قهوه گانودرما و فواید گانودرما لوسیدوم مورد توجه و جذابیت قرار گرفته است.

چند نوع قهوه گانودرما داریم؟

به دلیل توزیع نامنظم قارچ گانودرما لوسیدوم در طبیعت و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک گیاه دارویی، تلاش‌هایی برای پرورش قارچ صورت گرفت. نژادهای مختلف گانودرما برای رشد و پرورش به شرایط متفاوتی نیاز دارند. علاوه بر این، در هر منطقه جغرافیایی، گونه‌های متفاوتی از این قارچ محبوب هستند. به عنوان مثال، در جنوب چین،گانودرما سیاه محبوب است، در حالی که گانودرمای قرمز در ژاپن طرفداران بیشتری دارد. بعضی از گونه‌های این گیاه در شرایط گرم و مرطوب رشد می‌کنند و اکثر گونه‌های وحشی در مناطق نیمه گرمسیری مشرق زمین یافت می‌شوند. کشت مصنوعی قارچ گانودرما لوسیدوم با در بسترهایی مانند خاک اره، کنده‌های چوب و بقایای چوب پنبه صورت می‌گیرد. قهوه گانودرما معمولاً در چهار نوع مختلف عرضه می‌شود:

• قهوه گانودرما سوپریم
• قهوه گانودرما لاته
• قهوه گانودرما موکا

عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم ماده اصلی است که برای تولید انواع قهوه گانودرما استفاده می‌شود. این نوع قهوه بیشتر جهت مصارف دارویی و درمانی استفاده می‌شود و صرفاً به عنوان یک قهوه فوری و عادی مورد مصرف قرار نمی‌گیرد.

چه ارتباطی میان نوشیدن قهوه و سوزش سر دل وجود دارد؟

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می‌دهد زیرا می‌تواند باعث افزایش حالت اسیدی معده شود و آن را تحریک کند. در مطالعه ای که در سپتامبر ۲۰۲۰ صورت گرفت، مشخص شد شرکت کنندگانی که نوشیدن آب را جایگزین مصرف روزانه قهوه کردند، خطر رفلاکس اسید معده در آنها کاهش یافت.

اگرچه آنزیم های گوارشی و اسید معده بدون توجه به آنچه که مصرف می‌کنید ترشح می‌شوند، اما غذا یا نوشیدنی که دارای طبیعت اسیدی است (مانند قهوه) می‌تواند محرک معده باشد و منجر به افزایش اسیدیته آن شود. در نتیجه، نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش شدید اسید معده می‌شود و می‌تواند با رفلاکس همراه باشد.

چه زمانی از روز برای نوشیدن قهوه مناسب‌تر است؟

ترجیحاً قهوه صبحگاهی خود را کمی بعد از صرف صبحانه بخورید. اگر با معده خالی قهوه بنوشید، خودتان را در معرض خطراتی چون افزایش قند خون، سوزش سر دل و رفلاکس اسید و اضطراب قرار می‌دهیدمیزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن، حدود ساعت هفت صبح به اوج خود می‌رسد. کورتیزول هورمونی است که به شما انرژی می‌بخشد؛ بنابراین اگر دچار کم‌خوابی نباشید، باید صبح‌ها احساس نشاط داشته باشید. به همین دلیل اگر چند ساعت بعد از بیدار شدن صبر کنید و زمانی که میزان کورتیزول خون کاهش یافت، به سراغ نوشیدن قهوه بروید، بهتر است.

سه دلیل اصلی مشکلات معده ناشی از مصرف قهوه

به‌طور عمده سه دلیل وجود دارد که قهوه باعث می‌شود در معده احساس ناراحتی کنید. هر یک از آنها برای حل این مسئله به روش مخصوص خود نیاز دارند، بنابراین بیایید بررسی کنیم که کدام‌یک از آنها برای شما مناسب است.

بدون شک می‌دانید که کافئین سیستم گوارش شمارا تحریک می‌کند که … به فرایند دفع کمک می‌کند. کافئین یک ملین طبیعی است و سیستم گوارش شمارا وادار می‌کند خیلی سخت سریع مشغول به‌کار شود. اما افزایش آمادگی برای اجابت مزاج اغلب با کمی ناراحتی همراه است.از سایر مضرات کافئین می‌توان به تشدید تولید اسید در بدن شما اشاره کرد. مصرف بیش‌ازحد کافئین، می‌تواند منجر با تولید اسید خیلی زیادی شود که دچار شکم‌درد شوید. برای بدن خطرناک نیست اما خیلی خوشایند هم نیست.

۵ دلیلی که قهوه شما را شادتر و سالم تر نگه می دارد

این مسئله دلیل اصلی رنجش اکثر مردم از ناراحتی معده مربوط به قهوه است. میزان بالای کافئین منجر به دو مشکل می‌شود، نه‌فقط یک مشکل. خوشبختانه راهی برای مقابله با هردو وجود دارد (که دیرتر به آن اشاره خواهیم کرد).مشکلی کوچک: بدن شما نسبت به اسیدها حساس استقهوه یک نوشیدنی اسیدی است، اما خیلی اسیدی نیست. در اینجا، ما با مشاهده سطح pH سایر نوشیدنی‌های رایج آن را ثابت خواهیم کرد:

  • pH خنثی: ۷
  • آب‌معدنی مارک دسانی: ۶
  • قهوه سیاه: ۵٫۷
  • کوکاکولا: ۲٫۵
  • لیموترش: ۲٫۲

درواقع می‌توان نتیجه گرفت که اسیدهای موجود در قهوه خیلی قوی نیستند مگر اینکه حساسیت خاصی به اسید داشته باشید، مشکل از اسید قهوه نیست.ممکن است کافئین بدن شمارا به تولید بیش‌ازحد اسید تحریک کند – اما این با حساسیت به اسید کمی متفاوت است.قهوه نوشیدنی ملایمی نیست. این نوشیدنی قوی است، مملو از کافئین، اسید ، چربی، و رایحه است ( و اگر معده شما خالی باشد، تحمل آن برای معده بسیار دشوار خواهد بود و به آن فشار خواهد آورد).

اگر با معده خالی قهوه می‌نوشید، مطمئناً دچار مشکل معده خواهید شد. اثرات این ملین طبیعی احساس خوشایندی نخواهد داشت. معده شما احتمالاً بیش‌ازحد اسید تولید خواهد کرد که فقط باعث اذیت شدن بیشتر شما خواهد شد.ولی این می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. حتی اگر به نظر می‌رسد که کافئین قهوه هرگز شمارا اذیت نکرده است. حتی اگر حساسیت اسید نداشته باشید. قهوه با شکم خالی فقط منجر به بدحالی می‌شود.

در اینجا روشی (نه چندان خوشایند) برای بررسی اینکه آیا کافئین شمارا آزار می‌دهد وجود دارد: کافئین مصرف قهوه را به مدت دو هفته ترک کنید. میدانیم افتضاح است! سپس به مدت دو هفته قهوه بدون کافئین مصرف کنید. کمبود کافئین (مقدار ناچیزی از آن همچنان در نوشیدنی شما خواهد بود) باید احساس بهتری در شما ایجاد کند.البته، در این حالت کافئین دریافت نمی‌کنید – به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا “روش خوردن غذا” را امتحان کنید. در فروشگاه قهوه به آسانی میتوانید اقدام به خرید قهوه در مدل های مختلف با کافئین بالا یا متوسط و یا فاقد هر نوع کافئین نمایید

نوشیدن قهوه با معده خالی را متوقف کنید

موز میوه‌ای قلیایی است و می‌تواند برخی از اسیدهای قهوه را از بین ببرد. شیر هم همین‌طور است. برشتوک ‌های صبحانه حاوی شکر واقعاً تأثیر مثبت زیادی برای شما نخواهد داشت، بنابراین اگر می‌توانید آنها را با مواد مغذی‌تری مانند جو دوسر یا تخم‌مرغ جایگزین کنید، بهتر است.هدف این است که کافئین مصرفی را در میان غذاهای دیگر پخش‌کنید تا به‌سرعت همه آن را هضم نکنید.

توضیحاتی در مورد کاراجا

قهوه ساز کرم دو کاره کاراجا هاتیر پلاس

به جهت آن که بسیاری از افراد، طعم خوش قهوه ترک را دوست دارند و در طی روز چند فنجان می نوشند، شرکت های تولید کننده لوازم خانگی مدل های متنوعی از این دستگاه را برای راحتی کاربران تولید کرده اند.دستگاه قهوه ساز کاراجا HATIR نیز یکی از این محصولات به شمار می آید که با استفاده از آن می توان به آسانی و در کمترین زمان بهترین نوع قهوه ترک را دم آوری و نوش جان کرد.دستگاه شما که ظرفیت تهیه 10 فنجان نوشیدنی را به طور هم زمان دارد، هم چنین توانایی تهیه همزمان قهوه ترک با طعم سوخاری و یک قهوه فیلتر در هنگام دم کشیدن فیلتر قهوه یا چای را دارد.

Hatır Plus برای چشیدن طعم های مختلف در ساعات مختلف روز و تهیه نوشیدنی های راحت برای کل خانواده و میهمانان شما طراحی شده است.برای اولین بار قهوه دمی و قهوه ترک را با هم آماده کنید. دستگاه قهوه Karaca Hatır Plus دوکاره دارای ویژگی تهیه همزمان قهوه دمی و ترک است.این دستگاه قهوه ساز شگفت انگیز که با فیلتر قابل شستشو از جنس استیل، تعیین خودکار دمای مناسب دم، با سیستم هشدار هنگام آماده شدن قهوه به شما اطلاع داده و قهوه دمی را به مدت 30 دقیقه گرم نگه می دارد.

هم چنین این قابلیت را دارد که قهوه ترک را برای 5 نفر و قهوه دمی را برای 5 نفر همزمان تهیه کنید.بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی برای گروه شلوغ دوستان یا جلسات خانوادگی که میزبانی می کنید، قهوه خوشمزه تهیه کنید. به هر حال دم کردن قهوه مطابق با روحیه شما با آن بسیار عملی، بسیار آسان و بسیار خوشمزه است.

منبع:

karaca

دکمه بازگشت به بالا