بین المللمدیریت کسب و کار

چرا ویزای تحصیلی انگلیس و کانادا ریجکت می شود؟

با دلایل ریجکتی ویزای کانادا و اقدامات لازم برای رفع آن بیشتر آشنا شوید

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

ریجکتی ویزای کانادا دلهره آور است اما اصلا به این معنا نیست که شما در رسیدن به آرزوهای خود شکست خورده‌اید! درخواست برای انواع ویزای کانادا ممکن است به دلایل مختلف رد شود ولی اگر پس از دریافت پاسخ از سفارت به جای غصه خوردن به فکر رفع ریجکتی ویزای کانادا باشید، برنده میدان خواهید بود. با توجه به علت ریجکتی ویزا روش‌های متفاوتی برای رفع آن وجود دارد. در این مقاله قصد داریم دلایل ریجکتی ویزای کانادا و اقدامات لازم برای رفع آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

چرا ویزای تحصیلی انگلیس و کانادا ریجکت می شود؟

ریجکت شدن ویزای کانادا

ریجکت شدن ویزای کانادا به این معنا است که با درخواست اخذ ویزای شما موافقت نشده است. دلایل مختلفی برای ریجکت شدن ویزای کانادا وجود دارد. واقعیت این است که کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی است و جای تعجب ندارد که تعداد متقاضیان ویزای این کشور بالا باشد. یک واقعیت دیگر این است که اگر قرار باشد این کشور با تمام درخواست‌های اخذ ویزا موافقت کند دیگر جای سوزن انداختن در آن نخواهد بود! پس بدیهی است که بخواهد برخی از درخواست‌ها را رد کند. اما برای ریجکت کردن ویزا همیشه باشد دلیل وجود داشته باشد.

از دلایل ویزای ریجکتی نقص پرونده ارسال شده است. در واقع پرونده شما باید نشان دهد که شما قصد ندارید برای همیشه در این کشور بمانید و اگر در اثبات هدف ترک کانادا موفق عمل نکردید، درخواست شما رد خواهد شد.

معمولا وقتی پرونده متقاضیان رد می‌شود، آنها بلافاصله به این فکر می‌کنند که مشکل پرونده آنها چه بوده است. اما باید بدانید که مشکل ریجکتی پرونده همیشه از طرف شما نیست! گاهی زمان محدود برای بررسی حجم زیادی از پرونده‌ها باعث می‌شود آفیسر در مورد پرونده شما اشتباه کند. شاید این موضوع را یک بدشانسی قلمداد کنید اما می‌توان خوشبینانه هم به این قضیه فکر کند. اگر علت ریجکتی ویزای شما اشتباه آفیسر باشد، می‌توانید درخواست تجدید نظر دهید. در این صورت شانس اخذ ویزا بالا خواهد بود چرا که مشکلی در پرونده وجود ندارد. همچنین، ریجکت شدن ویزای کانادا تاثیر منفی روی درخواست‌های بعدی نخواهد گذاشت.

نکته مهمی که درباره اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا وجود دارد این است که در ارسال مجدد پرونده دقت زیادی به خرج دهید. اگر پرونده شما مجددا ریجکت شود سابقه خوبی در پرونده نخواهید داشت.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

مهم‌ترین سوال بسیاری از متقاضیان که درخواست آنها رد می‌شود این است که اقدامات لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا چیست؟ آیا امکان درخواست مجدد وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولا امکان درخواست دوباره برای رفع ریجکتی ویزا وجود دارد، مگر اینکه در نامه ریجکتی عنوان شده باشد که امکان درخواست مجدد وجود ندارد. اگر یک تاریخ قانونی برای درخواست وجود دارد، مثلا تاریخ ویزای کاری شما تمام شده است، وقت کوتاهی برای درخواست مجدد خواهید داشت. پس حتما جزئیات نامه را برای بررسی ددلاین‌های مشخص شده بررسی کنید.

تشخیص بین‌عدم پذیرش (refusal) و یا استرداد (return) ویزای ریجکت شده اهمیت زیادی دارد. عدم پذیرش به دلایلی مانند عدم اثبات تمکن مالی، اثبات هدف سفر، دلایل پزشکی، امنیتی یا کیفری اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر، استرداد (return) ویزا ممکن است در نتیجه فقدان و یا نادرست بودن اسناد و مدارک یا فراموش کردن امضای فرم‌های مورد نیاز باشد.

همچنین اگر ظرفیت پذیرش برنامه‌ای که برای آن درخواست داده اید، تکمیل شده باشد ممکن است درخواست شما برگردانده شود. با این حال، اگر درخواست شما برای اخذ ویزا برگردانده شده است، می‌توانید با اصلاح اشتباهات و نواقص، مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید.

در صورت ریجکتی ویزای کانادا، باید قبل از اقدام مجدد، قوانین و پروتکل‌های موجود در این زمینه را بررسی ، همه اشتباهات را اصلاح و هرگونه اطلاعاتی را که ممکن است منجر به افزایش شانس موفقیت شما شود، به پرونده‌ اضافه کنید. همانطور که گفتیم اگر مطمئن هستید که در درخواست اولیه شما کمی و کاستی وجود نداشته و آفیسر ویزا اشتباه کرده است، می‌توانید درخواست تجدید نظر دهید.

۲۰ دلیل شایع ریجکتی ویزای کانادا

همانطور که گفتیم، با توجه به نوع ویزای کانادا دلایل مختلفی برای ریجکتی وجود دارد. در اینجا صرف نظر از نوع ویزا، به 20 دلیل شایع ریجکتی ویزای کانادا اشاره می‌کنیم.

1. تمکن مالی

شما باید نشان دهید که بودجه کافی برای سفر و اقامت در کانادا را دارید. مبلغ مورد نیاز بر اساس تعداد افرادی که شما را همراهی می‌کنند و مدت اقامت شما متغیر است.

2. منابع تامین کننده سرمایه

دولت کانادا منبع و چگونگی تامین مبالغ ارائه شده توسط شما را بررسی می‌کند و اگر در مورد آن قانع نشد درخواست را رد می‌کند.

3. تاریخچه سفر

بسته به ملیت متقاضی، افرادی که سابقه سفر به کشورهای خارجی مخصوصا کشورهای حوزه شنگن را دارند، از شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا برخوردار هستند.

4. آینده شغلی نامعلوم در کشور مبدا

اگر اهل کشوری هستید که حقوق بسیار کمتری نسبت به کانادا دارد، احتمال دارد اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درباره قصد شما برای بازگشت به کشور مبدا دچار تردید شود.

۵. عدم ارائه اسناد و شواهد کافی و دقیق

اسنادی وجود دارد که ممکن است در لیست اسناد مورد نظر اشاره نشده باشد ولی باید برای اثبات اهداف و شرایط خود آن‌ها را ارائه دهید تا شانس موفقیت شما بالا رود.

6. وضعیت شغلی فعلی

بسته به درخواست ویزا، شاغل نبودن متقاضی ممکن است در موفقیت او در اخذ ویزا تأثیر بگذارد.

7. عدم روابط خانوادگی که ثابت کنند قصد بازگشت به کشور خود را دارید (Family ties)

اگر مدارک کافی برای داشتن اعضای خانواده درجه یک در کشور مبدا ارائه ندهید، آفیسر فکر کند شما به دلیل عدم وابستگی خانوادگی ممکن است تمایل به بازگشت به کشور خود نداشته باشید.

۸. مدت اقامت

بسته به مدت زمانی که برای اقامت اعلام می‌کنید، نیاز به بودجه مالی متفاوت دارید. اگر مدت زمان درخواستی زیاد باشد باید بودجه مالی بیشتری داشته باشید.

9. هدف واقعی بازدید

توضیحات کافی برای دلیل سفر به کانادا ارائه نکرده‌اید.

۱۰. عدم توضیح در مورد هدف سفر

در هنگام ثبت درخواست ویزا، دلایل خود برای اخذ ویزا و مدت زمان اقامتتان را مشخص نکرده‌اید.

ویزای کانادا می‌تواند به دلایل مختلف ریجکت شود و برای تقاضای مجدد ویزا باید دلیل ریجکتی را برطرف کنید.

دلایل ریجکت ویزای کانادا چیست؟

قبل از این که دلایل ریجکت ویزای کانادا را به شما عزیزان معرفی کنیم بهتر است را بدانید یکی از مهمترین دلایل ریجکت ویزای کانادا یا پذیرش آن، آفیسری است که پرونده شما را بررسی و با شما مصاحبه می کند، معمولا افسرهای مهاجرتی سفارت و کارمندانی که در حوزه مهاجرت و ویزای سفارت مشغولند هیچ تبعیضی بین افراد قائل نیستند و تنها با استناد بر مدارک ارائه شده در پرونده و دلایلی که متقاضی به صورت حضوری به افسر اعلام می کند.

تصمیم گیری می کنند و از این رو باید مدارک شما به گونه ای باشد که او را قانع کند که هدف شما دقیقا همان چیزی است که اعلام کرده اید و قصد دیگری مانند ماندن در کانادا بعد از اینکه اعتبار ویزا تمام شد را ندارید.

مهم ترین دلایل ریجکت ویزای کانادا

  • به طور کلی تردید مسئول پرونده نسبت به دلایل سفر و انگیزه ای که برای سفر به کانادا می تواند یکی از اساسی ترین دلایل ریجکت ویزای کانادا باشد.
  • افرادی که سابقه سفر به خارج از کشور را ندارند به خصوص کشورهایی که دارای پاسپورت معتبر هستند و ویزا گرفتن آنها دشوار است (مانند کشورهای منطقه شینگن و یا آمریکا) باید مدارک بسیار قوی و دلایل بسیار قانع کننده ای را به مسئول پرونده ارائه دهند تا درخواست ویزای آنها پذیرش شود، به عبارتی نداشتن سابقه سفر یکی دیگر از دلایل ریجکت ویزای کانادا می باشد.
  • همچنین در صورتی که مدارک کافی و لازم را در زمان درخواست ویزای کانادا به سفارت ارائه نکنید، درخواست شما رد خواهد شد، علاوه بر این ها، نداشتن اسناد ملکی و یا حساب بانکی و گردش مالی با مبلغ مورد نظر سفارت کانادا می تواند یک از مهمترین دلایل ریجکت ویزای کانادا باشد.
  • در صورتی که فردی از خانواده شما در کانادا زندگی می کند، درصد شانس ویزا شدن شما افزایش می یابد ولی با این حال ممکن است به دلیل نقصی مدارک و عوامل دیگر با درخواست موافقت نشود.

اگر می خواهید بهانه دست افسر پرونده ندهید و به راحتی را دریافت نمایید بهترین کار این است که قبل از هر اقدامی آگاهی کامل در رابطه با موضوع را کسب نمایید و در صورت لزوم به یکی از شرکت هایی که در زمینه مهاجرت و ویزا فعالیت دارند، مراجعه نمایید و با آنها مشورت کنید. فرم درخواست را به درستی و با دقت باید پر کنید و مدارکی که از شما خواسته را باید به صورت تمام و کمال ارائه دهید تا درخواست شما منجر به اخذ ویزای کانادا گردد.

نامه ریجکتی کانادا چیست؟

اگر پرونده ای رد شود، افسر مسئول آن باید خبر و دلایل ریجکت ویزای کانادا را به شکل مکتوب و در قالب یک نامه برای درخواست کننده از طریق پست و یا ایمیل ارسال کند، در صورتی که به صورت آنلاین درخواست داده باشید، این نامه یک هفته بعد از مرحله انگشت نگاری سفارت کانادا در اکانت آنلاین ویزای شما گذاشته می شود.

در نامه ریجکتی، آفیسر مواردی که او را برای صدور ویزا توجیح و قانع نکرده باشد، مشخص می کند. در تصویر زیر یک نمونه نامه ریجکتی کانادا را مشاهده می کنید.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

یکی از حساس ترین ویزاهای این کشور است و متقاضی باید مستندات لازم و کافی برای پرونده خود ارائه دهد تا در خواست او پذیرفته شود.

از جمله دلایل ریجکت ویزای کانادا در نوع توریستی عبارتند از:

  • نداشتن سابقه سفر به خارج و برای اینکه ویزای کانادا را بتوانید راحت تر بگیرید باید در 5 سال اخیر حداقل یک مهر ورود به منطقه شینگن در پاسپورت شما وجود داشته باشد
  • برای درخواست ویزای کانادا و سفر به این کشور باید بودجه کافی برای هزینه های سفر را داشته باشید و در غیر اینصورت پرونده مردود اعلام می شود.
  • اگر دعوتنامه دارید، باید مدارک مالی و پرینت حساب بانکی او را نیز ارائه دهید و ضعیف بودن شرایط مالی این شخص می تواند یکی از دلایل ریجکت ویزای کانادا باشد.
  • قانع کننده نبودن انگیزه سفر و تردید افسر پرونده از بازنگشتن متقاضی به ایران، عدم ارائه برنامه مشخص سفر و نقصی مدارک و کامل نبودن فرم های درخواست ویزا، در صورتی که این موارد را رعایت کنید، دلیل برای رد شدن ویزای کانادا وجود نخواهد داشت.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

بسیاری از ایرانی ها برای تحصیل، کشور کانادا را انتخاب می کنند جالب است بدانید ویزای تحصیلی کانادا یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به این کشور و دریافت آن نیز نسبت به سایر ویزاهای کانادا راحت تر است، ولی در صورتی که ناآگاهانه برای ویزای تحصیلی اقدام کنید، احتمال رد شدن آن وجود دارد.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • قانع نشدن آفیسر پرونده مبنی بر بازگشت متقاضی بعد از تحصیل
  • اثبات نشدن اینکه متقاضی می تواند هزینه های زندگی و تحصیل را در کانادا بپردازد
  • نقصی مدارک و فرم های درخواست، مشخص و شفاف نبودن برنامه تحصیلی متقاضی

لطفا در زمان پر کردن فرم ها و ارسال مدارک دقت لازم را به خرج دهید چون تنها با یک نقصی کوچک ممکن است جواب صد در صد مثبت ویزای کانادا به ریجکتی تبدیل شود.

دلایل ریجکت ویزای کار همراه دانشجو کانادا

این ویزا یکی از سخت ترین ویزاهای کانادا است و در بیشتر مواقع ریجکت می شود به این دلیل که همراه دانشجو بعد از ورود به کانادا به صورت قانونی می توانند درخواست ویزای کار بدهد و به صورت تمام وقت کار کند، این همراهان شامل همسر و فرزندان فرد مقیم و دانشجو در کانادا می باشند.

بیشتر افسران پرونده ویزاهای کاری همراه به سختی متقاعد می شوند که فرد و یا همسر او با داشتن کاری تمام وقت بعد از اتمام تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارند و همین تردید آفیسر یکی از مهمترین آن در نوع ویزای کار همراه دانشجو به شمار می رود.

اقدامات لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا

همانطور که گفته شد دلایل بسیار زیاد است ولی بعد از ریجکتی نباید نگران باشید چون دوباره می توانید برای ویزای کانادا درخواست دهید و یا نسبت به رفع ریجکتی ویزای کانادا اقدام نمایید. تجربه نشان داده که بسیاری از افرادی که برای بار اول ویزای آنها رد شده، دوباره اقدام و ویزا را دریافت کرده اند. برای این منظور باید دلایل را به دقت مورد بررسی قرار داد. با بررسی دقیق پرونده می توانید به دلایل اصلی رد شدن درخواست ویزای کانادا پی ببرید و برای درخواست بعدی با دقت و آگاهی بیشتر و با دانستن رویکرد آفیسر، عمل کنید.

توصیه ما به شما این است در صورتی که یک بار ریجکت شده اید، برای بار دوم به تنهایی اقدام به گرفتن ویزای کانادا نکنید و از شرکت های معتبر در زمینه ویزای کانادا مشورت بگیرید. برای درخواست بار دوم حتما باید تغییرات اساسی در پرونده و مدارک ایجاد کنید تا شانس ویزا شدن شما افزایش پیدا کند.

زمان مناسب برای اقدام مجدد درخواست ویزای انگلیس

زمانی مشخصی برای اقدام مجدد و رفع ریجکتی ویزای انگلیس وجود ندارد. برای مثال بر اساس قانونی نانوشته، پس از باید حدود ۶ ماه برای درخواست مجدد صبر کرد. این در حالی است که در ویزای انگلیس زمان مشخصی وجود ندارد و به‌ محض فراهم آوردن و تکمیل مدارک و اسناد لازم می‌توان برای رفع ریجکت ویزای انگلیس اقدام نمود. گروه شرکت‌های نیلگام با بیش از ۱۰ سال سابقه مستمر در امور مربوط به ، و آماده مشاوره رایگان و ارائه خدمات تخصصی برای اخذ ویزا و رفع ریجکتی ویزای انگلیس به هم‌وطنان محترم است.

سؤالات متداول در خصوص ریجکت ویزای انگلیس

بجز ویزای توریستی، در تمامی انواع دیگر ویزای انگلیس اعم از ویزای تحصیلی، ویزای کار و یا ویزای خانوادگی درصورتی‌که در نامه ریجکتی سفارت این حق به متقاضی داده شده باشد می‌توان نسبت به ریجکت ویزای انگلیس اقدام کرد.

اگر در خاک بریتانیا هستید، تا ۲ هفته پس از دریافت نامه ریجکتی سفارت باید برای اعتراض اقدام کنید. اما اگر در خارج از بریتانیا هستید نهایتاً تا ۲۸ روز فرصت خواهید داشت.

قاضی پرونده در صورت وارد بودن اعتراض شما، نظر خود را طی حکمی به سفارت و یا اداره مربوطه ارسال می‌کند و پس از طی شدن تشریفات اداری ویزای انگلیس برای شما صادر خواهد شد. این روند حدود ۴ هفته به طول خواهد انجامید.

برای سفارت انگلستان بسیار حائز اهمیت هست که منبع تمام ورودی‌های به حساب را پیدا کند و بهتر هست که حساب بانکی منظم و شفافی داشته باشید. هرگونه حساب‌سازی و یا ابهام در خصوص محل و تاریخ ورود وجه به حساب متقاضی به سادگی باعث ریجکت درخواست ویزای انگلیس خواهد شد.

مانده‌حساب باید به‌صورتی باشد که اولاً با شرایط مالی و شغلی متقاضی همخوانی داشته باشد ثانیاً هزینه‌های سفر به انگلستان را پوشش دهد که می‌توان به‌صورت تقریبی ازنظر پوشش هزینه‌های سفر این مبلغ را حدود به ازای هر نفر ۸۰ میلیون تومان عنوان کرد.البته این پول می‌بایست به‌صورت کوتاه‌مدت و در دسترس باشد.درواقع می‌توان گفت مانده‌حساب مسافر باید در حد هزینه‌های موردنیاز برای سفر باشد.( به‌اندازه‌ای که بعد از سفر مبلغی در حساب باقی بماند).

دکمه بازگشت به بالا