علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

کرم روشن کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد دی دی کرم چیست و روش صحیح استفاده از آن چگونه است؟

همانطور که می دانید، کرم ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها خواص به خصوصی داشته و علاوه بر بر ایجاد ظاهری زیبا و شاداب برای پوست، در حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب به آن هم موثر هستند. امروزه در دنیای آرایشی و زیبایی، کرم هایی تحت عنوان کرم های DD رایج شده است. کرم پودر گیاهی آلوورا دریم مارس یکی از بهترین کرم ها میباشد.

آیا می دانید، دی دی کرم چیست؟ البته تعجبی ندارد که ندانید، دی دی کرم چیست و چه کاربردی دارد؛ چرا که تنها چند سالی است که این گونه کرم ها نام خود را در میان محصولات آرایشی و بهداشتی مطرح کرده اند. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم به پاسخ این پرسش که دی دی کرم چیست، بپردازیم و پس از آن به کاربرد های این کرم برای انواع پوست اشاره کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دی دی کرم چیست؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش که دی دی کرم چیست ، قبل از هر چیزی باید بدانید که دی دی مخفف چه کلماتی است. برای پاسخ دادن به سوال دی دی کرم مخفف چیست باید بگوییم که DD در دی دی کرم مخفف Daily Defense یا Dynamic Do-all است.

از همین نام به خوبی می توان فهمید که دی دی کرم ها یک نوع سوپرکرم هستند. این کرم با تکیه بر فرمولاسیون ترکیبی و قدرتمند خود به ‌تنهایی می تواند، نیاز به استفاده از چند محصول مختلف به طور هم‌ زمان را (برای مراقبت روزانه از پوست) برطرف کند. هدف از مصرف کرم های دی دی، رفع چین و چروک های پوستی است و در بلند مدت خیلی خوب می تواند در ترمیم و درمان خطوط چهره و بازگرداندن رنگ و طراوت طبیعی پوست موثر واقع شود.

 دی دی کرم ها، کرم های همه کاره ای هستند که احتیاج شما را به محصولات پوستی گوناگون رفع می ‌کنند و از این نظر با صرفه هستند. دی دی کرم ها با این که نسل جدیدی از کرم ها هستند اما خیلی زود توانسته اند، نام خود را مطرح کنند و به محبوبیت برسند. اما دلیل محبوبیت دی دی کرم چیست؟

دی دی کرم ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به کمک آن می توانند، یک لایه محافظ طبیعی روی پوست ایجاد کنند. به همین علت مانع نفوذ عوامل مخرب محیطی و آسیب رادیکال های آزاد به پوست می شوند. همین مسئله باعث می شود تا دی دی کرم ها هم اثرات قوی ضد پیری داشته باشند، هم در کاهش خطوط و چین و چروک نقش موثری ایفا کنند و هم جایگزین خوبی برای کرم های و کرم های ضد آفتاب باشند. خرید پنکک گیاهی دریم مارس از چاپار.

 همانطور که می دانید، قبل از آرایش صورت، استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب حائز اهمیت است و از طرفی انجام دادن تمام این مراحل اغلب وقت گیر است. در چنین مواقعی دی دی کرم ها به خوبی می توانند، مراحل مراقبت و رسیدگی به پوست را کوتاه کنند. همه این مسائل در کنار هم باعث شده تا دی دی کرم ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرند.

کرم روشن کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

فواید و خواص دی دی کرم چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، دی دی کرم یک محصول آرایشی چند کاره و محبوب است و به دلیل فواید زیادی که دارد، در سراسر جهان به شدت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. اگر می خواهید بدانید مهم ترین خواص کرم دی دی چیست، این بخش از مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

محافظت از پوست با کرم ضد آفتاب دی دی

اولین مزیت دی دی کرم که شهرت زیادی دارد، خواص ضد آفتابی آن است. این کرم ها به خوبی می توانند از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت کنند. بدین ترتیب با استفاده از دی دی کرم ها که بافت سبک و لطیفی دارند، دیگر نیاز به استفاده جداگانه از کرم‌ های ضد آفتاب نخواهید داشت.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز در معرض تابش شدید یا طولانی‌ مدت خورشید قرار می‌ گیرید، بهتر است چند دقیقه قبل از DD کرم از کرم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که درجه SPF دی دی کرم ها در برندهای مختلف، متفاوت است. برای درک بیشتر این موضوع باید هنگام انتخاب این محصول به SPF آن توجه کنید. یک دی دی کرم در صورتی اثر حفاظتی مطلوبی خواهد داشت که میزان SPF آن 30 و بیشتر باشد.

قدرت پوشانندگی بالا با کرم پودر دی دی کرم

یکی دیگر از فواید کرم‌ های DD قدرت پوشانندگی بالای آن هاست. دی دی کرم ها با کمک این خاصیت می توانند، جایگزین یک قوی باشند. مخصوصاً زمانی که به یک مهمانی مهم دعوت شده ‌اید و هم زمان با آکنه‌ ها، لکه‌ ها و زخم‌ های پوست خود درگیر هستید. قدرت پوشانندگی بالای این کرم ها به این معنا نیست که استفاده از آن ها پوشش ضخیم و سنگینی را روی پوست شما ایجاد می‌ کند. واقعیت این است که دی دی کرم ها در عین پوشش دادن تمام لکه ‌ها، جوش ‌ها و نواقص پوست شما یک لایه سبک و طبیعی روی پوست ایجاد خواهند کرد.

اگر به دنبال یک کرم پودر عالی برای پوشاندن عیوب پوستی نظیر لک ها و رنگ تیره و ناهمگون پوست خود هستید، ما به شما استفاده از دی دی کرم ها را پیشنهاد می کنیم.

کاهش چین و چروک با کرم دی دی کرم

آیا می دانید، مهم ترین مزیت دی دی کرم چیست؟ به جرات می توان مهم ترین و بهترین فایده دی دی کرم ها را کاهش چین و چروک های عمیق پوستی و برطرف کردن آن ها دانست. کرم های DD با دارا بودن موادی همچون عصاره پونارناوا (شب‌افشان)، دیوئیک اسید، نیاسین آمید یا ویتامین B3، دایمتیکون یا سیلیکون ‌ها در ترکیبات خود به خوبی می توانند خطوط و چروک های پوست را بر طرف نمایند. همچنین با افزایش خاصیت کشسانی پوست و استحکام‌ بخشی به دیواره سلولی از پیری زودرس پوست هم جلوگیری می‌ کنند.

مرطوب شدن و آبرسانی عمیق با محصولات دی دی کرم

آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست، دیگر فایده دی دی کرم است. دی دی کرم این خاصیت را به خاطر وجود موادی همچون سدیم هیالورونات و سدیم لاکتات در ترکیبات خود به دست آورده است. دی دی کرم ها به واسطه وجود همین عناصر به خوبی می توانند، میزان رطوبت پوست را تا ۹۰ درصد افزایش ‌دهند. وجود کاربامید یا اوره در این گونه کرم ها به آن ها این قدرت را می دهد تا به ‌راحتی به عمق لایه شاخی نفوذ کرده و رطوبت را در لایه‌ های داخلی پوست حفظ کنند.

روشن شدن پوست با بهترین دی دی کرم

روشن کردن پوست هم یکی از بهترین فواید دی دی کرم هاست. این کرم ها با تکیه بر عناصری همچون اولئانولیک اسید و آلفابیزابولول می توانند، آنزیم تیروزیناز را مهار کرده و به دنبال آن از تولید ملانین جلوگیری ‌نمایند. این اتفاق باعث روشن شدن پوست و کاهش لک های پوستی می‌ شود. وجود ماده ای به نام گلیکولیک اسید در دی دی کرم ها به آن ها این قدرت را می دهد تا سلول ‌های مرده لایه شاخی پوست را از بین ببرند. در نتیجه باعث کاهش تیرگی پوست شده و ظاهری روشن ‌تر و یکنواخت به پوست می ‌بخشند.

کرم های دی دی برای انواع پوست چرب تا مختلط مناسب هستند. هر نوع پوستی که داشته باشید، می ‌توانید با خیال راحت از این محصول استفاده کنید.

سایر مزایای دی دی کرم چیست ؟

تا اینجای مطلب با مهم ترین فواید دی دی کرم ها آشنا شدید، در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که سایر مزایای dd کرم چیست.

  • بافت کرم های DD آنقدر سبک و لطیف است که با گذشت چند ساعت، هیچ حس خستگی و ناراحتی روی پوست‌ احساس نخواهید کرد.
  • یکی از بهترین مزیت های دیدی کرم ها این است که در فرمولاسیون آن ها از هیچ گونه الکل، پارابن و تالک استفاده نشده است.
  • استفاده از کرم DD به غیر از خواص فراوانی که برای پوست دارد، از لحاظ اقتصادی هم به صرفه است؛ چرا که این محصول چند کاره بوده و با خواصی که دارد، احتیاج مصرف کننده را به کرم های گوناگون رفع می کند.
  • از آن جایی که میزان چربی در دی دی کرم کم است و ترکیبات ضد جوش نیز در آن یافت می شود، برای افرادی که پوست‌ های چرب و مستعد آکنه دارند، گزینه بسیار خوبی است.

طریقه درست استفاده از کرم دی دی چیست ؟

تا اینجای مطلب دانستید که کرم dd چیست و چه فوایدی دارد. اکنون زمان آن است تا با روش درست استفاده از آن آشنا شوید.

برای گرفتن نتیجه بهتر از مصرف دی دی کرم یا هر کرم دیگری روی پوست، حتما قبل استفاده از آن، صورت خود را با ملایم شست و شو دهید. از آن جایی که این کرم ها خاصیت ضد آفتابی و مرطوب کنندگی دارند، نیازی نیست تا در کنار آن ها و به صورت جداگانه از کرم های ضد آفتاب یا مرطوب کننده استفاده کنید.

جالب است بدانید، وجود ترکیبات متنوعی مانند نوردی‌ هیدرو گوایارتیک اسید یا دایمتیکون در این کرم‌ ها باعث شده که آن‌ها خاصیت پرایمری هم داشته باشند. درنتیجه نیاز به استفاده جداگانه از پرایمر نیز با مصرف این کرم‌ ها برطرف می شود. وجود رنگ‌ دانه هم، آن را به جایگزین مناسبی برای کرم پودر تبدیل کرده است.

با این حساب اگر می خواهید یک داشته باشید، استفاده از دی دی کرم به تنهایی کفایت می کند. تنها کافی است پس از شستشوی صورت خود مقداری از آن را با نوک انگشت یا اسفنج آرایشی روی پوست به صورت دایره ای و آهسته پخش کنید تا به خوبی تمام نواقص روی پوست را پوشش دهد. توجه داشته باشید که بهتر است در ابتدا مقدار کمی از کرم را بردارید و در صورت لزوم، مقدار آن را کم کم افزایش دهید. درست است که با وجود استفاده از دی دی کرم به کرم دیگری احتیاج ندارید، اما اگر به دنبال پوشش دهی یا ماندگاری بالاتر هستید، می توانید از کرم پودر یا پنکک استفاده کنید. در نهایت هم از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور برای اتمام آرایش صورت خود کمک بگیرید.

اگر وقت کمی برای آرایش دارید به راحتی می توانید به کمک دی دی کرم و بدون نیاز به هیچ کرم دیگری، تنها در عرض چند دقیقه ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید.

بهترین دی دی کرم از برندهای ایرانی و خارجی چیست؟

کمپانی های ایرانی و خارجی متعددی دست به تولید و عرضه دی دی کرم ها نموده اند، که ما در ادامه قصد داریم در چاپار آنلاین به معرفی بهترین برندهای دی دی کرم خواهیم پرداخت.

مزایای دی دی کرم پیرونا چیست؟

اولین دی دی کرمی که قصد داریم آن را به عنوان بهترین دی دی کرم خارجی معرفی کنیم، دی دی کرم پیروناست. این کرم در یکی از معتبرترین کارخانه های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و در کره جنوبی تولید و عرضه شده است. تمرکز اصلی در تولید دی دی کرم پیرونا مراقبت از پوست در برابر عوامل محیطی و جلوگیری از چروک شدن و پیری پوست است. در ساخت این کرم هیچ گونه الکل،پارابن و تالکی به کار نرفته و با میزان spf ۵۰ قدرت خوبی در حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب دارد.

دی دی کرم لافارر چیست؟

اگر به دنبال یک محصول ایرانی هستید که در مقایسه با نمونه های خارجی چیزی کم نداشته باشد، پیشنهاد ما به شما دی دی کرم لافارر است. این دی دی کرم که با جدیدترین تکنولوژی های روز اروپا و به دست متخصصین توانمند ایرانی ساخته شده است، قدرت این را دارد تا کلاژن سازی پوست را تحریک نماید و با این کار روند پیری پوست را به تعویق بیندازد.

دی دی کرم از آن جایی که توانایی ایجاد رطوبت رسانی عمقی به بافت پوست را دارد، می تواند، بهترین دی دی کرم برای پوست خشک هم باشد. دی دی کرم لافارر با 6 طیف رنگی مطابق با پوست بانوان تهیه شده است. با این حال تشخیص و انتخاب بهترین رنگ دی دی کرم لافار بستگی به سلیقه و رنگ پوستتان دارد.

صمیم؛ بهترین دی دی کرم ایرانی

دیگر برند ایرانی که موفق به تولید دی دی کرم شده است، برند صمیم است. دی دی کرم صمیم یك سوپر كرم است و با جرئت می توان از آن به عنوان بهترین دی دی کرم نام برد.  این کرم با تکیه بر خاصیت ضد چروک و ضد پیری خود، چروک های پوست را كم كم محو مي نماید. توانایی دیگر دی دی کرم صمیم این است که رنگ پوست را بهبود می بخشد و پوست را جوان تر نشون می دهد.

دی دی کرم درمدن

 درمدن که یکی از بهترین برندهای آرایشی در فرانسه است، کرم دی دی کرمی را تولید و عرضه کرده است که آن را می توان به عنوان بهترین دی دی کرم خارجی معرفی نمود. یکی از مزیت هایی که این کرم دارد و باعث شده خانم های خوش سلیقه زیادی به سمت آن رو آورند، قدرت پوشانندگی بسیار زیادی است که نسبت به کرم پودرهای دیگر دارد.

پوشانندگی این کرم به گونه ای است با لایه نازکی از آن، می‌توانید تمامی نواقص و لکه‌های صورتتان را بپوشانید.DD کرم های درمدن حاوی اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) هستند و به خاطر وجود همین ماده جادویی می تواند، پوست را به خوبی آبرسانی نماید. Spf این کرم ۵۰ است و به واسطه آن مانند لایه‌ای محافظ، از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

لک پوستی چیست؟

لک های پوستی یکی از رایج ترین مشکلات پوستی هستند که هر فردی ممکن است در طول زندگی خود آن ها را تجربه کند. این لک ها انواع مختلفی دارند و بنا به دلایل گوناگونی ممکن است بوجود آیند. از متداول ترین آن ها، لک های ناشی از قرار گرفتن بدون استفاده از کرم های محافظت کننده (مانند کرم ضدآفتاب) در مقابل اشعه مضر آفتاب است. این لک ها که بیشتر بر روی صورت ایجاد می شوند در واقع همان کک و مک هستند. البته بسته به اینکه کدام بخش از بدن شما در طول سالیان در مقابل نور آفتاب بوده ممکن است در بخش شانه ها، بازوها و … نیز این لک ها را داشته باشید.

عوامل ایجاد لک پوستی

غیر از اشعه مضر آفتاب عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث تحریک ملانین پوست و در نتیجه افزایش رنگدانه ها خواهند شد. بیماری های ژنتیکی، لوازم آرایشی بی کیفیت، محصولات مراقبت از پوست نامناسب و رژیم غذایی غلط از جمله این عوامل هستند. البته برخی از افراد به دلیل استفاده از داروهایی خاص مانند داروهای هورمونی یا داروهای ضدبارداری نیز گاهی دچار لک پوستی می شوند.

از دیگر عوامل ایجاد لک های پوستی می توان به ابتلا به بیماری های خاص چون مشکلات کبدی و کلیوی اشاره کرد. در این شرایط استفاده از یک کرم ضدلک یا کرم روشن کننده پوست به تنهایی سازگار نیست و باید با پزشک خود مشورت کنید.

بنابراین به طور خلاصه می توان اصلی ترین عوامل ایجاد لک های پوستی را به صورت زیر عنوان کرد:

  • لک هایی که در محل جوش و آکنه ایجاد می شوند.
  • ملاسما یا لک هایی که در اثر حاملگی ایجاد شده و بیشتر در گونه، چانه و پیشانی دیده می شوند.
  • لک هایی که در اثر استفاده از برخی داروها ایجاد می شوند.
  • لک هایی که در اثر بروز اختلالات سیستمی مانند مشکلات دفاعی بدن، بیماری های سیستم ایمنی و استرس ایجاد می شوند.
  • لک هایی که با قرار گرفتن در مقابل اشعه مضر آفتاب ایجاد می شوند.

شدت بروز لک های پوستی به رنگ پوست فرد نیز بستگی دارد. به این مفهوم که هر چقدر پوست یک فرد روشن تر باشد، لکه ها کم رنگ تر بوده و زودتر از بین می روند. اما در مقابل هر چقدر پوست فرد تیره تر باشد، لکه ها پررنگ تر بوده و به مدت طولانی تری بر روی پوست باقی خواهند ماند.

کرم روشن کننده پوست چیست؟

کرم روشن کننده پوست در واقع به عنوان یک کرم ضدلک مورد استفاده قرار می گیرد. کرم های روشن کننده یا ضدلک حاوی لایه بردار هستند و همین امر هم به مرور زمان باعث از بین رفتن لک های پوستی خواهد شد. اما فراموش نکنید که تعداد دفعات استفاده و نوع کرم روشن کننده نیاز به تجویز پزشک دارد چرا که استفاده طولانی مدت و بیش از اندازه ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی شود. در واقع مصرف خودسرانه یک محصول آرایشی و بهداشتی نه تنها منجر به مراقبت از پوست شما نخواهد شد بلکه ممکن است به ایجاد لک های پوستی بیشتر نیز ختم شود.

مزایای استفاده از کرم روشن کننده پوست

یکی از مهمترین مزایای این محصولات برای کسانی که دارای کک و مک و لک های پوستی بسیاری بر روی صورت، گردن و شانه هستند، خلاصی از این لک ها است. کرم های روشن کننده پوست، لک های ناشی از اشعه آفتاب و لک های پوستی ناشی از افزایش سن را از بین می برند. لازم به ذکر است که در بسیاری از افراد جوش های صورت نیز تبدیل به لک های پوستی می شوند، که برای از بین بردن آن ها می توانند از کرم های روشن کننده پوست استفاده کنند.

جالب است بدانید که کرم های روشن کننده پوست به عنوان یکی از محصولات مراقبت از پوست شناخته شده و به مرور زمان باعث شفافیت و درخشش پوست شما و از طرفی نیز باعث اکسیژن رسانی بیشتر و جوانی آن خواهند شد.

کرم روشن کننده خوب چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

  • رنگدانه های زیاد
  • جوش های سر سیاه
  • لکه های پوستی در اثر زایمان
  • جای زخم و سوختگی و آکنه
  • سیاهی زیر بغل، آرنج و زانوها
  • آسیب های وارد شده از نور خورشید
  • ماه گرفتگی ها
  • حفره های پوستی ناهموار

عوارض کرم روشن کننده پوست

انواع کرم روشن کننده پوست که در داروخانه ها فروخته میشوند تاثیر گذار هستند و باید دارای هیدروکینون باشند البته ترکیبات دارای مونو بنزن ها هم سبب از بین بردن ملانوسیت ها میشوند و پوست را سفید می کنند ولی این چنین کرم ها برای افرادی که لک های خیلی تیره یا پیس دارند توصیه می شود. در ضمن بیشتر این محصولات جزء انواع کورتون ها هستند و اگر سرخود مصرف شوند میتوانند سبب فشار خون بالا، نارسایی کلیه، دیابت، بی نظمی عادت ماهانه خانم ها و مشکلات مفصلی و استخوانی شوند.

بهترین زمان استفاده از کرم روشن کننده پوست و مدت مصرف

هر روز صبح و شب از کرم روشن کننده بر روی پوست تمیز صورت استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد مجدد لک ها می توانید در طول روز این کرم را ۳ یا ۴ بار تمدید کنید. بهترین زمان برای استفاده از این کرم ها زمانی است که در مقابل نور شدید خورشید قرار ندارید. برای اینکه بتوانید از یک کرم روشن کننده پوست نتیجه مطلوبی بگیرید باید حداقل ۲ تا ۳ ماه دوبار در روز (صبح و شب) از آن استفاده کنید. این کرم ها به مرور لک ها را از بین می برند، پس صبور باشید و دوره درمان خود را کامل کنید.

دکمه بازگشت به بالا