علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

برای خرید آنلاین گوشت تازه و سالم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انواع گوشت قرمز و مرغ از نیازهای اصلی غذایی خانواده ها هستند به همین دلیل برای خرید آن‌ها باید اطلاعات خودتان را بالا ببرید. هر چند برخی افراد شیوه تشخیص خرید گوشت و مرغ سالم و تازه را از بزرگ‌ترها یاد گرفته‌اند اما خیلی‌ها هم در این کار هیچ مهارتی ندارند و تنها به فروشنده اعتماد می‌کنند.

اینکه چگونه گوشت بخریم به عوامل مختلفی وابسته است. اولین نکته برای خرید آنلاین گوشت مرغ، گوسفندی و گوساله، توجه به تازگی و مرغوبیت آن است. از روی ظاهر و بوی گوشت می‌توان به تازگی و سن گوشت پی‌برد. برای خرید گوشت، ابتدا باید با بخش‌های مختلف آن آشنا باشید و بدانید که هر قسمت برای تهیه چه غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا میزان چربی، لطافت، طعم و مقدار حرارت مورد نیاز برای پخت قسمت‌های مختلف گوشت، متفاوت است. گوشت ماده‌ای مغذی و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، بنابراین مصرف متعادل این ماده غذایی برای حفظ سلامتی مفید خواهد بود.

برای خرید آنلاین گوشت تازه و سالم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تفاوت بین گوشت گوسفند و گوساله

آنچه مشهود است ارزش غذایی بین گوشت گوسفند و گوساله و مواد مغذی چون آهن، روی، فسفر، سلنیوم و ویتامین B12 داخل آنها یکسان است. اما با توجه به هضم راحت گوشت گوسفندی تقاضای خرید گوشت گوسفندی بالاست و به موجب آن قیمت گوشت گوسفند بالاتر از قیمت خرید گوشت گوساله است. با وجود اینکه گوشت گوسفند به راحتی هضم می‌شود. اما چربی و کلسترول پایین گوشت گوساله باعث می‌شود که بیماری‌های چربی خون و دیابت از این گوشت قرمز بیشتر استفاده کنند.

گوشت گوساله و گاو

رنگ گوشت گوساله و گاو تیره‌تر از گوشت گوسفندی است. اگر گوشت قرمز پررنگ با چربی کم مشاهده کردید، بدانید که با گوشت گوساله و گاو مواجه هستید. معمولا طبع گوشت گاو سرد است و نسبت به دیگر انواع گوشت قرمز، قیمت پایین‌تری دارد. در ضمن گوشت گاو رشته‌های ضخیم تری نسبت به گوشت گوساله دارد و رنگش هم تیره‌تر است.

گوشت گوسفندی و بره

رنگ گوشت گوسفندی قرمز روشن مایل به صورتی است و چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو کمتر بوده، طبع گرمی دارد، سریع‌تر هضم می‌شود و چاق کننده است و با مزاج و بدن انسان سازگارتر است. به دلیل بافت نرمی که دارد مناسب‌ترین ماده غذایی برای کودکان در حال رشد است.

گوشت بره به رنگ صورتی روشن و شفاف است، کم‌چرب و بسیار لطیف بوده، زود می‌پزد و طعم بسیار خوبی دارد.

گوشت گوسفندی بهتر است یا گوشت گوساله

در نهایت ممکن است برای هر کسی جای سوال باشد که گوشت گوساله بهتر است یا گوسفندی؟ که ما در اینجا این موضوع را برای شما روشن می‌کنیم. در ابتدا طبق مواردی که گفته شده اکنون شما باید بتوانید بر اساس نیاز روزمره خود اقدام به خرید گوشت قرمز کنید. مواردی که شما باید در نظر بگیرید مربوط به مزاج و سلیقه شخصی شما می‌باشد.

البته در رابطه با بخش بیماری زایی گفتیم که گوشت گوساله از چربی و کلسترول پایین‌تری برخوردار است و از این نظر بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اما از طرفی بسیاری از خانواده‌ها بر این باور هستند که گوشت گوسفند خوشمزه‌تر بوده و به دلیل نرم و لطیف بودن زود پخت بوده و همچنین زود هضم می‌باشد.

بسیاری از ورزشکاران که گاها افراد از ما سوال می‌کنند کدام گوشت قرمز برای ورزشکاران مناسب است؟ باید بگوییم که برای این دسته افراد گوشت گاو و گوساله به دلیل داشتن چربی کمتر پیشنهاد می‌شود.

برای خرید آنلاین گوشت تازه و سالم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

راهنمای خرید گوشت مرغ

گوشت مرغ معمولا بین ایرانی‌ها طرفدار بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارد. حتی از آن جایی که برخی افراد با بوی گوشت و طعم و بافت آن رابطه خوبی ندارند، مرغ را جایگزین گوشت قرمز می‌کنند. البته قیمت گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز مناسب‌تر هم هست. اما این برای خرید گوشت مرغ باید به چه نکاتی دقت کرد؟

تاریخ انقضای گوشت مرغ

پیش از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است از گوشت مرغ بسته‌بندی شده استفاده کنید تا خیالتان بابت تازه بودن آن‌ها راحت‌تر باشد. روی بسته‌بندی این گوشت‌ها، تاریخ انقضا درج شده است. اگر ۷۲ ساعت از زمان ذبح مرغ گذشته بود، از خرید آن صرف‌نظر کنید.

رنگ گوشت مرغ

در زمان خرید به قسمت سینه و ران مرغ نگاه کنید. بهتر است مرغی که می‌خرید، عاری از هر گونه خون مردگی یا کبودی باشد. مر غ‌هایی را که در برخی قسمت‌ها، رنگ زرد یا سبز دارند، نخرید. این رنگ ها نشان می‌دهند که مرغ دچار بیماری است یا گوشت آن کهنه شده است. گوشت مرغ باید سفید مایل به صورتی باشد.

از آن جایی که ایرانی ها بیش از ماهی از انواع گوشت قرمز و مرغ استفاده می کنند، در هنگام خرید گوشت و مرغ توجه به اصول بهداشتی و رعایت نکاتی که در راهنمای خرید گوشت و مرغ بیان شد، مهم و ضروری است. در نهایت سعی کنید هر گوشتی را که در رژیم غذایی خود به کار می برید، از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، هایپرمارکت ها و برندهای معتبر گوشت خریداری کنید تا از سلامت آن‌ها مطمئن باشید.

خرید آنلاین گوشت سالم و ارگانیک از استاربال

از آن جایی که ایرانی‌ها بیش از ماهی از انواع گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌کنند، در هنگام خرید گوشت و مرغ توجه به اصول بهداشتی و رعایت نکاتی که در راهنمای خرید گوشت و مرغ بیان شد، مهم و ضروری است. در نهایت سعی کنید هر گوشتی را که در رژیم غذایی خود به کار می‌برید، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، هایپرمارکت ها و برندهای معتبر گوشت خریداری کنید تا از سلامت آن‌ها مطمئن باشید.

برای خرید انواع جوجه کباب و استیک آماده و محصولات پروتئینی دیگر مانند گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، گوشت شتر و شترمرغ، انواع ماهی و میگو، گوشت بوقلمون حتما به وب‌سایت و فروشگاه محصولات پروتئینی استاربال مراجعه نمایید. یکی از مزیت‌های خرید از این فروشگاه خرید اینترنتی به منظور رفاه حال مشتریان، امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات است. همین حالا با مشاهده محصولات ما، سفارش خود را ثبت و در زمانی کوتاه محصولات خود را درب منزل تحویل بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا