اقتصادیمدیریت کسب و کار

بهترین بروکر فارکس برای اسکالپ

پارامترهای انتخاب بهترین بروکر برای اسکالپ

یکی از سبک‌های معاملاتی روزانه یا بهتر بگوییم، استراتژی معاملاتی فارکس، اسکاپلینگ بوده که در آن، جفت ارزهای بازار فارکس را با حاشیه‌ی سود بسیار کم معامله کرده و هدف آن، تعدد معاملات با سود اندک است. از آنجاییکه تعداد معاملات اسکالپرها بالاست، بنابراین باید به دنبال بهترین بروکر برای اسکالپ باشند تا مطمئن شوند که تمام سود آن‌ها به واسطه‌ی کارمزدهای معاملاتی، از بین نمی‌رود. علاوه بر آن، انتخاب بهترین بروکر برای اسکالپ دارای مولفه‌ها و نکته‌هایی است که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده و سپس بهترین بروکرها در این حوزه و بهترین بروکرهای فعال در ایران را معرفی خواهیم کرد و به این سوال که جفت ارز چیست پاسخ خواهیم داد.

آیا معاملات اسکالپ سودآور است؟

تریدرهایی که به سبک اسکالپ معامله می‌کنند، معاملات خود را برای چند ثانیه تا نهایتا دقیقه باز گذاشته و بعد از آن، معاملات را می‌بندند. هدف در این استراتژی معاملات، دریافت 5 الی 20 پیپ سود از هر معامله بوده که وقتی ضرب در تعداد معاملات در طول روز می‌شود، به عدد و رقم قابل توجهی افزایش می‌یابد. سودآوری معاملات اسکالپ بستگی به اهرم استفاده شده، تعداد معاملات و کارمزد انجام هر معامله در بروکر داشته و وقتی با استراتژی پیش بروید، می‌تواند سود خوبی را برای تریدر داشته باشد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: تریدرها برای افزایش سود، عموما از اهرم یا همان لوریج استفاده می‌کنند تا سود معامله ضربدر اهرم شده و قابل توجه شود. برای مثال، تغییر 5 پیپی در جفت ارز یورو/دلار نیازمند حجم معامله‌ی 10،000 دلاری (مینی لات) بوده و معادل 5 دلار سود است، اما در حجم معامله‌ی 100،000 دلاری (لات استاندارد)، تغییر 5 پیپی در قیمت، معادل 50 دلار سود است. به همین جهت نیز عموما تریدرهای اسکالپر از اهرم‌های 100 به بالا استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که با افزایش میزان اهرم، ریسک معاملات بالاتر خواهد رفت.

جالب اینجاست که اسکالپینگ را می‌توان هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی انجام داد. در سیستم دستی، همانطور که مشخص است، تریدر باید به دنبال سیگنال مناسب بوده و در هر لحظه، یک معامله‌ی جدید (خرید یا فروش) باز کند. اما ابزارها و در حقیقت سیستم‌های معاملاتی اتوماتیک نیز ارائه شده‌اند که می‌توانند بر مبنای استراتژی معاملاتی تریدر، این معاملات را به صورت خودکار انجام دهند.

بهترین بروکر فارکس برای اسکالپ

مهمترین لحظه در انجام معامله اسکالپ

 عموما زمانیکه خبری به تازگی منتشر می‌شود، بهترین زمان برای این سبک معاملاتی است. خبرهایی همچون تغییر نرخ سوددهی بانک‌ها در آمریکا (یا سایر کشورهایی که ارزشان در فارکس ارائه شده است)، تغییر تورم، نرخ بیکاری و … همگی می‌توانند اثر قابل توجهی بر جفت ارزها گذاشته و باعث تغییر نسبتا بزرگ، در زمان کوتاه شوند. این اتفاق دقیقا همان چیزی است که یک اسکالپر به آن نیاز دارد. بنابراین، بهترین بروکر برای اسکالپ باید اجازه دهد که تریدر در زمان اخبار نیز، معامله کند، در غیر این صورت، شانس‌های معاملاتی و کسب سود اسکالپر به شدت کم خواهد شد.

ملاک انتخاب بهترین بروکر برای اسکالپ

 تا بدینجا، با استراتژی اسکالپینگ و روش‌های افزایش سود در این متد معاملاتی آشنا شدیم. حال باید بدانیم که ملاک‌های انتخاب بهترین بروکر برای اسکالپ چه بوده و کدام بروکرها، این امکان را به تریدرها می‌دهند. جالب است بدانید که اسکالپینگ در اکثر بروکرها ممنوع بوده و در صورت مشاهده، معامله ملغی شده و هیچ سودی به تریدر داده نمی‌شود.

کارمزد کم در بهترین بروکر برای اسکالپ

بروکرها به سه روش از معاملات تریدرها کارمزد دریافت می‌کنند. این روش‌ها شامل اسپرد (اختلاف قیمت خرید و فروش)، کمیسیون و سواپ (یا همان نرخ بهره شبانه) است. روش سوم یا همان SWAP شامل حال اسکالپرها نشده، چراکه معاملات آن‌ها به هیچ عنوان بیشتر از چند دقیقه باز نخواهد ماند، چه رسد به یک روز کامل. بنابراین، اینکه حساب اسلامی باشد یا نباشد (نرخ بهره داشته باشد یا نه)، خیلی برای اسکالپرها مهم نیست. اما دو روش دیگر کارمزدی، مستقیما بر درآمد اسکالپر اثر داشته که باید به دقت بررسی شوند.

اسپرد کم در بهترین بروکر برای اسکالپ

 در حساب‌های مختلف معاملاتی ارائه شده توسط بروکرها، دو روش برای دریافت اسپرد وجود دارد. اولین روش، دریافت اسپرد فیکس بوده و روش دوم نیز اسپرد شناور است. در حساب‌هایی با اسپرد فیکس، میزان اسپرد دریافتی از معاملات با توجه به دارایی در حال معامله، همواره ثابت است. اما در حساب‌هایی با اسپرد شناور، هر زمان که درخواست‌ها برای یک دارایی خاص بیشتر شود، میزان اسپرد افزایش می‌یابد.

عموما اسکالپرها ترجیح می‌دهند که از حساب‌هایی با اسپرد شناور استفاده کرده تا بتوانند در زمان آرامش بازار (زمانیکه اسپردها کاهش یافته است)، بیشترین سود را از معاملات دریافت کنند. اگرچه اسپرد شناور می‌تواند در زمان‌هایی (اوج سفارشات) از اسپرد ثابت بیشتر شود، اما عموما میزان آن، بسیار کمتر از اسپرد ثابت است.

مثلا در یک بروکر مشاهده می‌کنید که اسپرد ثابت معادل 3 پیپ در نظر گرفته شده، اما سپرد شناور آن، از 0 پیپ تعیین شده و در زمان آرامش بازار، هیچ اسپردی به معاملات اعمال نشده و آن بروکر می‌تواند بهترین بروکر برای اسکالپ باشد! نمونه‌ای تغییرات اسپرد ثابت و شناور را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

آخرین روشی که جزو کارمزدهای بروکر بوده و ممکن است بر استراتژی اسکالپینگ اثر بگذارد، کمیسیون است. کمیسیون اصولا به صورت عدد ثابت در یک لات معاملاتی تعریف می‌شود. اگر حسابی را پیدا کردید که اسپرد شناور داشته باشد و کمیسیونی به معاملات آن اعمال نشود (حتی اگر نرخ بهره‌ی بالایی داشت)، احتمالا این حساب مربوط به بهترین بروکر برای اسکالپ باشد!

لیست بهترین بروکر برای اسکالپ در سطح جهان

 همانطور که در مقاله‌ی دیگر وبسایت با عنوان اولین قدم‌ها برای اشاره کردیم، انتخاب کارگزار فارکس، مهمترین کار پیش از انجام معاملات بوده و نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر جهان، نکته‌ی بسیار مهمی است. اگرچه اسکالپینگ یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد در این بازار است، اما بسیاری از بروکرها، انجام آن را ممنوع کرده‌اند و به تریدها، اجازه‌ی این کار را نمی‌دهند. با این حال، در لیست زیر، بهترین بروکر برای اسکالپ در سطح جهانی معرفی شده‌اند که مرجع آن، وبسایت است. توجه داشته باشید که فقط چند بروکر از لیست زیر در بازار ایران فعال بوده و باقی در ایران خدمات نمی‌دهند:

  • پپراستون (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • اف پی مارکتز (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • آی اف سی مارکتس (کمتر شناخته شده در ایران)
  • هات فارکس (توقف خدمات در ایران)
  • گرند کپیتال (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • ای سی جی (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • ادمیرال مارکتس (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • ونتیج اف ایکس (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • تیتان اف ایکس (عدم فعالیت در بازار ایران)
  • روبو فارکس

بهترین بروکر برای اسکالپ در سطح ایران

 همانطور که متوجه شدید، تنها دو بروکر از لیست بالا در بازار ایران فعالیت دارند. مدتی قبل، بروکر هات فارکس که یکی از بهترین بروکرهای فارکس در جهان و ایران بود، از بازار ایران رفت و بنابراین، در حال حاضر فقط دو گزینه به عنوان بهترین بروکر برای اسکالپ در اختیار ایرانیان قرار گرفته است:

اگرچه روبو فارکس در ایران شناخته شده‌تر است، اما اجازه دهید تا ابتدا کارگزاری آی اف سی را معرفی کنیم، چرا که قطعا بهترین گزینه برای اسکالپینگ، این کارگزاری است.

IFC Markets بهترین بروکر برای اسکالپ

 بروکر آی اف سی مارکتز اگرچه در ایران ناشناس بوده و کمتر تریدری نام آن‌را شنیده است، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای اسکاپینگ است. این کارگزاری فارکس در سال 2006 میلادی و در جزایر ویرجین انگلستان تاسیس شده است. تا کنون در بیش از 80 کشور دنیا توانسته بیش از 165 هزار مشتری جذب کرده، اما هنوز هم در ایران ناشناس مانده است.

این کارگزاری، ثبت BVI انگلستان را داشته که شاید نه چندان معتبر باشد (در مقایسه با CySec)، اما نوعی رگولاتوری آفشور به حساب آمده و مناسب برای فعالیت در بازار ایران است. اجازه دهید، حساب‌های این کارگزاری را بررسی کنیم تا بهتر متوجه تفاوت آن با روبو فارکس شده و بدانید چرا، آی اف سی مازکتر می‌تواند بهترین بروکر برای اسکالپ باشد.

این کارگزاری در کل، دو نوع حساب معاملاتی دارد که برای پلتفرم‌های متاتریدر 4 و 5 و همچنین پلتفرم اختصاصی نت تریدکس ارائه شده و در بعضی ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. دو حساب معاملاتی این کارگزاری با نام‌های میکرو و استاندارد ارائه شده‌اند که برای بررسی راحت و سریع، اطلاعات آن‌ها در جدول زیر ارائه شده است.

ویژگی/حساب            میکرو        استاندارد

حداقل واریز              10 دلار     1،000 دلار

اهرم          تا 400 برابر               تا 200 برابر

اسپرد

*ثابت از 1.8 پیپ در متاتریدر 4

*شناور از 0.4 پیپ در متاتریدر 5

*شناور از 1.8 پیپ در نت تریدکس

*ثابت از 1.8 پیپ در متاتریدر 4

*شناور از 0.4 پیپ در متاترید 5

*شناور از 1.8 پیپ در نت تریدکس

کمیسیون    ندارد         ندارد

بنابراین، همانطور که مشاهده می‌کنید، حساب میکرو در پتلفرم معاملاتی متاتریدر 5، بهترین انتخاب برای اسکالپینگ بوده و نه تنها اسپرد آن بسیار کم است، بلکه هیچگونه کمیسیونی نیز برای معاملات لحاظ نشده است. بیشترین اهرم نیز معادل 400 برابر در اختیار اسکالپر قرار خواهد گرفت. اما دلیل دیگری که این کارگزاری را به عنوان بهترین بروکر برای اسکالپ معرفی می‌کنیم، تیم قدرتمند پشتیبانی آن به زبان فارسی است که مشابه آن، تقریبا در هیچ بروکری مشاهده نشده است. برای ثبت نام در این کارگزاری، از لینک زیر استفاده کنید. از آنجاییکه امکان فیلترشدن وبسایت بروکرها وجود دارد، اگر با کلیک برروی لینک زیر با اخطار مواجه شدید، فیلترشکن خود را روشن کرده و سپس صفحه را رفرش کنید.

بروکر آی اف سی مارکتز به مناسبت سال جدید میلادی، قرعه کشی چهل هزار دلاری را برای کاربران خود در نظر گرفته که پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، تریدر می‌تواند شانس خود را امتحان نماید.

روبو فارکس در سال 2009 میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین بروکرهایی است که در بازار ایران فعال هست و به ایرانیان خدمات می‌دهد. این کارگزاری، جزو بروکرهای معتبری است که توانسته رگولاتوری CySec قبرس را دریافت کرده و علاوه بر آن، برای فعالیت در بازار ایران نیز یک رگولاتوری مجزا از مدل آفشور و با نام IFSC دریافت کند. علاوه بر این‌ها، تمامی حساب‌های مشتریان این کارگزاری توسط نهادی به نام FInancial Commission بیمه شده‌اند تا در صورت بروز مشکلی از سمت کارگزار، تا سقف 20 هزار یورو، غرامت پرداخته و ضرر و زیان‌ها را جبران کنند. حال اجازه دهید تا با بررسی حساب‌های این کارگزاری، بهترین حساب برای اسکالپ را معرفی کنیم:

بهترین حساب بروکر روبو فارکس برای اسکالپ

 بروکر روبو فارکس در کل پنج حساب معاملاتی ارائه کرده، اما از لحاظ عملیاتی، چهار حساب متفاوت ارائه شده و یکی از آن‌ها، تنها در پلتفرم مختلفی ارائه شده است. در جدول زیر، چهار حساب اصلی این کارگزاری را به همراه توضیحات کاملش مشاهده کنید تا در ادامه، بهترین حساب برای اسکالپینگ در روبو فارکس را به شما معرفی کنیم.

ویژگی/حساب            پرو            پرو سنت    پرایم         ای سی ان

حداکثر اهرم               2،000 برابر              2،000 برابر              300 برابر  500 برابر

بونوس       دارد          دارد          ندارد         ندارد

اسپرد         شناور از 1.3 پیپ        شناور از 1.3 پیپ        شناور از 0 پیپ           شناور از 0 پیپ

کمیسیون    ندارد         ندارد         از 2 دلار در هر لات   از 2 دلار در هر لات

با توجه به اینکه حداقل مبلغ برای افتتاح تمام حساب‌ها تنها 10 دلار است و با تکیه بر نکاتی که قبلا گفته شد، به نظر می‌رسد که بهترین حساب روبو فارکس برای اسکالپ کردن، حساب ای سی ان است. اگر مایل به افتتاح حساب در این کارگزاری و باز کردن حساب ای سی ان هستید، برروی دکمه زیر کلیک کنید. دقت داشته باشید که وبسایت این کارگزاری از ایران فیلتر بوده و حتما باید با فیلترشکن وارد این وبسایت شوید:

روبو فارکس به مدت محدودی بونوس جدید 30 دلاری را برای کاربران جدید خود در نظر گرفته که پس از تکمیل فرآیند افتتاح حساب، به حساب کاربران واریز خواهد شد.

بهترین بروکر برای اسکالپ فارکس

 برای اسکالپ کردن، هم روبو فارکس و هم آی اف سی مارکتز انتخاب مناسبی هستند. اما بروکر تخصصی برای اسکالپینگ فارکس، قطعا آی اف سی مارکتز است. چرا که نه تنها اسکالپینگ را مجاز دانسته، بلکه ترید در زمان اخبار و هدجینگ را نیز کاملا مجاز کرده است. مجاز بودن این انتخاب‌ها به معنای آن است که بروکر در هیچ صورتی، معامله‌ی شما را ملغی نخواهد کرد و می‌توانید از سود کسب شده‌ی خود، مطمئن باشید.

بهترین بروکر برای اسکالپ طلا

 یکی از دارایی‌های پرطرفدار در اسکالپینگ، طلا است. طلا به دلیل قیمت بالا و همچنین نوسانات قابل توجه، همواره یکی از انتخاب‌های اصلی اسکالپرها بوده و در کنار جفت ارزهای فارکس، گزینه‌ی مناسبی برای اسکالپ تریدینگ به حساب می‌آید. در هر دو کارگزاری قبلی، اسکالپ طلا در اختیار تریدرها گذاشته شده است. اما در صورتیکه قصد معامله‌ی طلا با استراتژی‌ای غیر از اسکالپینگ را دارید، بهتر است مقاله را مطالعه نمایید.

یکی از دارایی‌های پرطرفدار در اسکالپینگ، طلا است. طلا به دلیل قیمت بالا و همچنین نوسانات قابل توجه، همواره یکی از انتخاب‌های اصلی اسکالپرها بوده و در کنار جفت ارزهای فارکس، گزینه‌ی مناسبی برای اسکالپ تریدینگ به حساب می‌آید. در هر دو کارگزاری قبلی، اسکالپ طلا در اختیار تریدرها گذاشته شده است.

اگر این مقاله توانست چیزهایی را به شما بیاموزد که پیشتر نمی‌دانستید، با دادن امتیاز به مقالات از طریق ستاره‌های پایین، از ما حمایت کنید. اگر هم نظر یا سوالی دارید، در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود. اسکالپ تریدنیگ یکی از استراتژی های معاملاتی بوده که در آن، تریدر به سودهای کم (بین 5 تا 20 پیپ) بسنده کرده و هر معامله را در چند ثانیه تا نهایتا چند دقیقه بازگذاشته و سپس می‌بندد. این تریدرها با بالا بردن حجم هر معامله (از طریق لوریج) و همچنین تعداد معاملات، سود خود را افزایش می‌دهند.

بهترین بروکر برای اسکالپ کدام است؟

در میان بروکرهای برتر جهانی در حوزه‌ی اسکالپینگ، تنها دو بروکر معتبر روبو فارکس و IFC مارکتز به ایران خدمات می‌دهند. تا چند وقت پیش، بروکر هات فارکس نیز در ایران حضور داشت و بهترین بروکر برای اسکالپ بود، اما در حال حاضر، توانسته این جای خالی را به خوبی پر کرده و به تریدرها اجازه‌ی اسکالپ، معامله در زمان خبر و هدجینگ را بدهد. متاسفانه سایت این کارگزاری در ایران گاها فیلترشده و نیاز به تغییر آی پی دارد.

اسکالپر، تریدری است که بر مبنای استراتژی اسکالپ معامله می‌کند. این تریدرها در هر معامله به سود کم 5 الی 20 پیپی بسنده کرده، اما تعداد و حجم هر معامله را افزایش می‌دهند.

در اسکالپینگ، به چه چیزهایی باید توجه کرد؟

برای موفق بودن در اسکالپینگ، باید مطمئن شد که بروکر اسپرد کمی گرفته (یا ترجیحا شناور بوده و از 0 پیپ شروع شود) و همچنین کمیسیون به ازای هر لات معاملاتی دریافت نکرده و یا مبلغ آن کم باشد. در زمان انتشار خبر، بیشترین سود را می‌توان از اسکالپینگ دریافت کرد. بنابراین، بروکر باید اجازه‌ی معامله در زمان خبر را نیز بدهد.

تجارت در بازار فارکس بدون استفاده از خدمات بروکر یا همان کارگزار، عملا غیر ممکن بوده و تمامی تریدرها باید بروکری را متناسب با نیاز خود، انتخاب کنند. بروکرها در حقیقت واسطه‌ای هستند میان تریدرهای سرتاسر دنیا و با ایجاد بستر خرید/فروش، ترید کردن را امکان‌پذیر می‌کنند. ما در مدرسه آموزش فارکس برای مبتدیان، تفاوت عملکرد بروکرها را در بررسی کردیم، حالا نوبت به بررسی مزایا و معایب هر بروکر رسیده است. اما توجه داشته باشید که بخاطر مشکلات و قوانین، تعداد بروکرهای فعال در ایران (در مقایسه با کشورهای دیگر)، محدود است.

در ادامه، رتبه بندی بروکرهای فارکس فعال در ایران و نقاط قوت و ضعف هر یک را بیان کرده تا شما به عنوان تریدر بتوانید با توجه به مدل و استراتژی ترید خود، بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنید. برای اطلاع از پارامترهای مهم در بررسی بهترین کارگزار فارکس، را کلیک کنید. همچنین اگر مایلید بهترین بروکر برای اسکالپ را بشناسید ، مقاله را مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا