عمومیمدیریت کسب و کار

طرز تهیه پنکیک شکلاتی با طعمی فوق العاده در 8 مرحله

طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای صبحانه

پنکیک شکلاتی یکی از معروف ترین پنکیک های بین المللی است که معمولا برای صبحانه با عسل، مربا و … سرو می شود. با ما همراه باشید تا دستور کامل و مرحله به مرحله درست کردن پنکیک های شکلاتی را بشناسید.

مواد لازم برای 10 عدد پنکیک شکلاتی

آرد ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
نمک ⅛ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری
کره ۴۰ گرم
شیر ۱ پیمانه

مرحله اول

برای تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه و ساده در ابتدای کار از 30 دقیقه قبل همه مواد را از یخچال خارج می کنیم و در قسمت آشپزخانه قرار می دهیم و در دمای محیط می گذاریم.

مرحله دوم

حالا در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل اضافه کنید و با همزن برقی 7 دقیقه با دور تند هم بزنید تا مخلوط سفید و کشدار شود. بعد کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار دیگ می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را اضافه می کنیم تا کاملا ذوب شود. سپس کره ذوب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید، سپس هم بزنید تا یکدست شود. سپس شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید.

مرحله چهارم

حالا در ظرفی دیگر آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر می ریزیم و سه بار هم می زنیم و صاف می کنیم. سپس مخلوط تخم مرغ و مخلوط آرد را اضافه می کنیم تا آرد گلوله نشود.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی با طعمی فوق العاده در 8 مرحله

مرحله پنجم

در این مرحله همزن برقی را با سرعت کم به مدت 20 ثانیه در یک جهت هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. به یاد داشته باشید که خمیر پنکیک را زیاد مخلوط نکنید زیرا بکینگ پودر غیرفعال می شود و پنکیک پف نمی کند.

مرحله ششم

حالا روی کاسه را با مایه پنکیک سلفون بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه در فر بماند. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله داخل تابه را با کمی روغن چرب کنید، سپس مقدار کمی آرد را داخل تابه بریزید و حباب های کوچکی روی پنکیک بگذارید، سپس آن را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر هم بپزد.

مرحله هشتم

در آخر به همین ترتیب پنکیک درست می کنیم تا خمیر پنکیک تمام شود. سپس پنکیک ها را در فنجان هایی که می خواهیم می ریزیم سپس با سس شکلات و پودر بادام زمینی تزئین می کنیم. در نهایت با چای یا قهوه سرو کنید. نوش جان.

دکمه بازگشت به بالا