عمومیمدیریت کسب و کار

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید سینی های کابل

سینی کابل، واژه‌ای ‌آشنا که در نگه‌داری، مسیردهی و هدایت کابل‌های الکتریکی در ساختمان‌ها و مراکز تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرد و در دسته‌بندی‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود.

کیفیت ساخت هر شرکت بر مبنای متریال و البته هزینه‌ای که بابت فراهم‌کردن مواد اولیه و یا مونتاژ قطعات در نظر گرفته می‌شود متفاوت است. مانند هر محصول دیگری که در حوزه ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و در نهایت، ماهیت آن از فلز است.

 احتمالاً در بازار با رنج‌ها و رده‌های قیمتی متفاوتی از سینی کابل مواجه می‌شوید و این سوال در ذهن شما مطرح می‌شود که کدام نوع، کدام آلیاژ و کدام محصول می‌تواند گزینه بهتری برای حوزه کاربری و استفاده شما باشد.

در حال حاضر و باتوجه‌به تأسیساتی که این روزها در پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد سینی‌های کابل بخشی ضروری و مهم از ساخت‌وسازهای صنعتی به‌حساب می‌آیند. یک سری مشخصه‌ها در بحث خرید سینی کابل وجود دارد که باید حتماً آن‌ها را پیش از خرید کنترل کنید.

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید سینی های کابل

نکات مهم حین خرید سینی کابل

مثل هر محصول فلزی دیگر، کاتالوگ، یک راهنمای جامع به جهت بررسی مشخصه‌ها، ویژگی‌های فنی و امکانات یک متریال است. در مورد کاتالوگ سینی کابل این موارد به:

  • نوع متریال ورق مورداستفاده
  • استاندارد آبکاری و طراحی ورق
  • نوع تولیدی لوله
  • نوع جوش، ساختار جوش و ضخامت
  • شکل و ساختار دنده مورداستفاده
  • حالت آبکاری
  • نوع پوشش لوله و طول آن

می‌تواند از جمله مهم‌ترین المان‌های این فرم باشد که فروشنده‌ها آن را باید در اختیار مشتری قرار دهند. بر مبنای توضیحات این کاتالوگ، مشتری می‌تواند نیازسنجی کند و البته از کیفیت متریال آگاه شود.

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید سینی های کابل

انتخاب سینی کابل بر اساس جنس و نوع آلیاژ

گستره وسیع مشتریانی که مایل به استفاده از سینی کابل هستند باعث شده است که شرکت‌های تولیدکننده به سراغ آلیاژهای مختلفی از فولاد و فلز بروند تا بتوانند سینی کابل را با انعطاف قیمتی بیشتری تهیه کنند. بر همین مبنا می‌توان گفت که جنس هر سینی کابل می‌تواند:

  1. فولاد
  2. استیل
  3. آلومینیوم

باشد. وابسته به این که چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی برای ساخت سینی کابل مهم است، شما می‌توانید آن را بر حسب نیاز خود بر مبنای هرکدام از آلیاژهای مذکور تهیه کنید. به طور مثال نوع فولادی کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد و به روش اکسترود به‌صورت نورد مستقیم و غیرمستقیم ساخته می‌شود.

همین‌طور به طبع سینی کابل فولادی مقاومت بالایی در مقابل خوردگی ندارد و به طبع پس از مدتی زنگ می‌زند. در نتیجه اگر قصد استفاده از سینی کابل در محیط مرطوب و نمناک را دارید بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

استیل متریالی گران‌تر و البته با مقاومت در مقابل رطوبت، اکسید و زنگ‌زدگی و البته خمش است. به همین منوال فروش بالایی را نیز در بازار تجربه می‌کند. جوشکاری این متریال نیز عموماً آسان خواهد بود و جز کم‌نقص‌ترین گزینه‌های پیش و روی شما خواهد بود.

آلومینیوم گزینه بعدی است که وزن کم‌تری دارد، درصد خوردگی آن پایین است و مقاومت هم بسیار عالی خواهد بود. به همین دلیل می‌توان گفت که در بسیاری از بخش‌های پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 از جمله مزایای انحصاری که در آلومینیوم وجود دارد و می‌تواند برای آن یک خصیصه ویژه به‌حساب بیاید، عدم جذب فلزات بر مبنای پایه آهن‌ربایی خواهد بود. در واقع آلومینیوم مغناطیسی نیست و این قطعاً مزیت بزرگی است.

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید سینی های کابل

کنترل مشخصات سینی کابل پیش از خرید

به‌هرحال و با تمامی این تفاسیر اگر مصر به خرید سینی کابل در بازار ایران هستید باید بدانید که استانداردهای مختلفی برای تولید و طراحی این محصول وجود دارد که روی استحکام، ضخامت، میزان مقاومت در مقابل فشارهای خمشی، گرانشی و ارتعاشی و یا حتی مقاومت در مقابل بلایای طبیعی آن اثر می‌گذارد.

 درست مانند ساختمانی که در پی‌ریزی آن از آلیاژ فلز باکیفیت‌تری استفاده شده است، لازم است که در بحث مقایسه قیمت سینی کابل و یا خرید آن حتماً به ضخامت، طول و عرض، پهنا و ظرفیت تحمل وزن دقت ویژه‌ای داشته باشید.

این محصول بر اساس نیاز و نوع استفاده و هزینه‌ای که شما صرف می‌کنید در ظرفیت‌ها و پهناهای: 50، 100، 150، 200، 250، 300، 400، 500، 600، 700 و 800 میلی‌متر تولید شده توسط تولید کننده سینی کابل و در برخی نمونه‌ها حتی ضخامت کم‌تر از یک میلیمتر هم خواهد بود.

البته که این اصل باعث می‌شود در نهایت فروشنده به دلیل جذب مشتری سینی کابل را با قیمت کم‌تری عرضه کند. اما آیا کیفیت محصول هم مطلوب خواهد بود. ضمن این که برای تولید انواع ورق‌های فلزی و فولادی استانداردهایی نیز نظیر: DIN وجود دارد که تعیین می‌کند نحوه نورد و آبکاری و یا حرارت‌دهی فلز چگونه بوده و سینی کابل شما در مقابل تحمل وزن، حرارت و دمای بالا و یا آتش‌سوزی چگونه عملکردی را از خود نشان می‌دهد.

منبع : ای بی سی مگ

دکمه بازگشت به بالا