علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

فواید NLP چیست؟

اولین قدم برای قدم گذاشتن در هر مسیری، شناخت ماهیت و کاربرد آن علم یا دانش است. در این پست با دانش زیبای NLP و کاربردهای آن در زندگی انسان آشنا می شوید و با نگاهی جدید برای ایجاد تغییرات موثر و لذت بخشی در زندگی آشنا می شوید و با مفهوم NLP آشنا می شوید.

NLP چیست؟

انسان ذاتاً تمایل به رشد و شکوفایی در جنبه های مختلف زندگی خود دارد و در طول زندگی خود به نتایج و دستاوردهای بیشتری دست می یابد. میل به تغییر و دگرگونی امری ذاتی است که خداوند آن را در وجود نامتناهی انسان قرار داده و تمامی منابع مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف و خواسته ها را برای نظام وجودی ما تعریف کرده است. انسان در مقطعی می تواند به این منابع بی نهایت دسترسی پیدا کند و توانایی های خود را برای کسب شناخت و شناخت لازم از مولفه های وجودی خود کشف کند، زیرا فقدان شناخت صحیح او را از دیدن منابع و استفاده صحیح از آنها باز می دارد، هر چند که منابع موجود و در دسترس باشد. نا محدود. بودن

در نتیجه، شناخت اولین گام به سوی خودآگاهی است. این خود که انسان نامیده می شود دارای مولفه های مختلف با کارکردها و کاربردهای متفاوت است که باید به نحوی مؤثر در مسیر درست قرار گیرد. اولین قدم شما در این مسیر برای شناخت و آگاهی از خود و اعمالتان در زندگی با دانستن مفهوم NLP آغاز می شود  که به عنوان علم و دانش موثر برای تغییرات شناخته می شود .

هر علم، دانش و مهارتی نیاز به بستری دارد تا تأثیرات خود را به صورت ملموس و واقعی برای رشد و شکوفایی نشان دهد. زمینه و جایگاه NLP نمایش ابزارهای زیبا و کارآمد و تغییرات بزرگ ذهن، مغز و سیستم عصبی است. به همین دلیل است که NLP به عنوان علمی برای تغییرات سریع در ذهن و سیستم مغز انسان شناخته می شود و آگاهی از عملکرد ذهن، مغز و سیستم عصبی اولین قدم برای آشنایی با مفهوم NLP و کاربرد آن است. . در ادامه نگاهی به این موضوع خواهیم داشت اما برای درک کامل ذهن و سیستم مغز می توانید مقاله ذهن چیست  ” را از سایت مطالعه فرمایید.

همانطور که گفته شد، یکی از اجزای مهمی که در سیستم انسان نقش بسیار مهمی دارد، مغز و ذهن و سیستم عصبی انسان است . ذهن و مغز از اجزای مهم و تأثیرگذار در آفرینش زندگی انسان هستند و مراکز مهمی در کنترل و شکل دادن به عملکردهای فکری، عاطفی و فیزیولوژیکی (فیزیکی) ما به شمار می روند. در نهایت برای ایجاد تغییرات در جنبه های مختلف زندگی باید به ریشه تغییرات یعنی ذهن و مغز رفت و ساختارهای تشکیل دهنده آنها را بشناسیم زیرا تغییر در این دو بعد مهم می تواند بر کل نظام وجودی انسان

حال سوال اساسی که پیش می آید این است که چگونه ذهن و مغز خود را می شناسیم و می دانیم چگونه کار می کنند یا چه نوع تغییراتی، چگونه و کجا باید ایجاد کنیم تا به خواسته هایی که در زندگی داریم برسیم. . پاسخ به این سوالات دانش NLP است. در ادامه مقاله به این خواهیم پرداخت که NLP چیست و چه کاربردهایی دارد .

فواید NLP چیست؟

یکی از سوالات اساسی که هر فردی پس از شنیدن کلمه NLP به آن دچار می شود این است که NLP چیست و چه نقشی در زندگی انسان دارد؟ یکی از علوم و دانش هایی که سال ها به بشر کمک کرده است تا دانش خود را در زمینه ذهن و مغز افزایش دهد و با کنترل آنها به دستاوردهای بزرگی دست یابد NLP یا برنامه ریزی عصبی-زبانی است.

NLP به شکلی بسیار کاربردی، دیدگاه خود را بر روی فرآیندهای ذهنی و مغزی انسان ها و تأثیرات آن بر دنیای درون و بیرون متمرکز کرده است و به دنبال این است که ببیند مردم چه نوع نگاه و مدل هایی از جهان دارند چه نتایج و چه نتایج بیرونی ایجاد می کند. واقعیت ها برای آنها این امکان وجود دارد و چگونه می توان با تغییر نوع ساختارهای ذهنی و مغزی به نتایج و واقعیت های متفاوت در NLP دست یافت و با استفاده از NLP از فرصت های بیشتری در این دنیا بهره مند شد.

دانستن اینکه NLP چیست می تواند به ما کمک کند تا با ابزارهای بسیار قدرتمند NLP به جستجوی قوانین حاکم بر وجود انسان و دنیایی که در آن زندگی می کند بپردازیم و با نگاهی عمیق به NLP می توانیم به درک درستی از کارکردهای وجودی انسان دست یابیم. رابطه او با دنیا و پدیده های موجود در آن را به دست آوریم و از این طریق آگاهانه و با تسلط بر وجود خود تغییرات و تحولات اساسی در نتایج زندگی خود در همه زمینه ها ایجاد کنیم.

در واقع NLP با مطالعه رفتارها و نتایجی که در دنیای بیرونی ما اتفاق می‌افتد، به منشا آن رفتار در ذهن و مغز می‌پردازد و به دنبال مدلی می‌گردد که نوع رفتارها و عملکردهای ما را در همه جنبه‌ها از جمله مالی نشان دهد. ، زمینه های معنوی و ارتباطی. تولید سلامت جسمی و… می کند و اگر نیاز به تغییر این الگوها باشد، ابزار لازم را در اختیار ما قرار می دهد. به معنای واضح تر، به شناسایی و تکرار نحوه اجرای الگوهای مثبت و ثمربخش و تغییر اساسی الگوهای ناکارآمدی که نتایج خوبی ندارند، کمک می کند.

اگر دقت کرده باشید، متوجه شده اید که کشف چگونگی تولید همه رفتارها اساس NLP است. یعنی نوع الگوهای ذهنی و مغزی افراد و عملکرد آن الگو در سیستم عصبی را از رفتارها می فهمیم. الگو یعنی همان افکار، احساسات و عواطفی که در ذهن، مغز و سیستم عصبی ما شکل می گیرد. بنابراین وقتی در تعریف NLP از الگوهای ذهنی و مغزی صحبت می کنیم، منظور افکار و احساساتی است که در ذهن، مغز و سیستم عصبی ما در رابطه با موضوعی ترکیب شده و باعث تولید همه رفتارهای ما در سطح گفتار و گفتار می شود. بدن

در یک نگاه کلی می توان NLP را علم و دانشی برای مطالعه راه های ذهن و مغز یا نحوه پردازش و برخورد مغز و ذهن با اطلاعات و موضوعات دانست. با دانستن اینکه چگونه فکر می کنیم و چه احساسی در رابطه با مسائل داریم، می توانیم تا حدودی کنترل فرآیندهای وجودی خود را در دست بگیریم و به گونه ای فکر و احساس کنیم که نتایج و واقعیت های خارج از زندگی ما بهترین باشد و بتوانیم به موفقیت های مورد نظر خود در همه زمینه ها دست یابیم. هدف اصلی NLP درک و مطالعه رفتارها، افکار، احساسات و به طور کلی باورهایی است که کل زندگی ما را ایجاد می کند.

نگاهی کوتاه به تاریخچه NLP

NLP در دهه 1970 توسط یک دانشجوی مدلینگ و ریاضی به نام ریچارد بندلر و یک استاد زبان شناسی به نام جان گریندر تاسیس شد. پیدایش NLP و طرح این سوال که NLP چیست از این نقطه شروع شد که بنیانگذاران NLP به دنبال این بودند که چگونه در زمینه های مشابه و یکسان افراد شرایط و دستاوردهای متفاوتی را تجربه می کنند و اساس این تفاوت در چیست؟ نوع زندگی و رفتارهای بیرونی یک عامل است.

مثلاً وقتی تعدادی از افراد از ارتفاع و بلندی می ترسند چه اتفاقی می افتد، اگر تعدادی از افراد اصلاً از ارتفاع و بلندی نترسند یا در یک حرفه مانند تجارت، یک فرد بسیار موفق و ثروتمند است، اگر یک فرد در همان حرفه و شغل چندان موفق نیست و ممکن است با شکست مواجه شود. تفاوت رفتار و نتایج در زمینه های یکسان با الگوهای فکری و احساسی متفاوت، آغاز شکل گیری NLP بود.

با گذشت زمان بندلر و گریندر و افرادی که در کنار آنها بودند با مطالعه افراد موفق و برجسته آن دوران به این نتیجه رسیدند که افراد در هر زمینه از الگوها و مدل های منحصر به فرد و متفاوت (افکار و احساسات خاص) بر اساس سبک استفاده می کنند. این الگوها با زندگی ای که داشته اند شکل گرفته است.

کشف این موضوع در NLP که نظام باورها و افکار انسان از مدل و ساختار خاصی پیروی می کند، منجر به فراهم شدن زمینه ای شد که اگر افراد نیاز به تغییر در هر سطحی داشته باشند، بتوانند از ابزارهای NLP استفاده کنند و الگوبرداری کنند. مردم در آن آنها به بهترین شکل برای به دست آوردن نتایج مشابه یا حتی بهتر از آنها کار کرده اند. این زمینه ها می تواند مالی، جسمی، سلامتی، روانی، روحی و همه جنبه هایی باشد که جنبه های مختلف زندگی انسان را شکل می دهد. برای درک کامل تاریخچه و چگونگی شکل گیری این دانش بسیار زیبا و کاربردی می توانید مقاله تاریخچه NLP را مطالعه کنید .

فواید NLP چیست؟

نام گذاری NLP

از زمانی که بندلر و گریندر مطالعات خود را در NLP روی سیستم عصبی که همان عصب شناسی مغز و اعصاب پراکنده در بدن انسان است، شروع کردند و سپس به بررسی تأثیر زبان بر این سیستم پرداختند و با NLP دریافتند که برنامه های ذهنی و نرم افزار چگونه آیا ما بر روی ساختار ذهن و مغز خود برنامه ریزی و برنامه ریزی شده ایم؟ آنها نامی به نام Neuro Linguistic Programming را برای دستاوردهای خود انتخاب کردند تا معنای NLP برای عموم قابل احساس باشد و به نوعی کلمات NLP بیانگر مفهوم و کاربردی است که در طبیعت وجود دارد NLP وجود دارد. امروزه ما آن را به عنوان برنامه نویسی عصبی-زبانی یا به اختصار NLP نیز می شناسیم.

معنی کلمات لاتین NLP چیست؟

کلمه NLP از کنار هم قرار دادن اولین کلمات برنامه نویسی زبانی یورو تشکیل شده است. این کلمات بر اساس کاربرد NLP در نظر گرفته شده اند و با هم مفهوم بسیار جامعی از عملکرد NLP در زندگی انسان را توصیف می کنند. با دانستن ساختار هر یک از این کلمات می توانید مفهوم این دانش را بهتر درک کنید و کل موضوع را بسیار راحت تر درک کنید. در ادامه به طور جداگانه به نقش و معنای هر یک از این کلمات در ساختار واژگانی NLP می پردازیم تا ماهیت NLP را درک کنیم.

فواید NLP چیست؟

عصبی 

همانطور که قبلا اشاره کردیم، یکی از اجزایی که NLP برای ایجاد تغییرات و دگرگونی ها استفاده می کند، مغز و سیستم عصبی مربوط به آن و ذهن است که از واکنش های خود مغز تولید می شود و نقش مهمی در ساختار دارد. NLP این قسمت از NLP به مطالعه سیستم عصبی می پردازد و به دنبال راه ارتباطی بین نورون ها و سلول های مغز در مورد یک پدیده و تأثیر آن بر افکار، احساسات و تمام قسمت های بدن ما می گردد.

ما برای هر موضوع، شرایط، رویداد و موقعیت مکانی در مغز خود اختصاص می دهیم و تعدادی نورون مغز را برای آن به کار می گیریم که به ما امکان می دهد در صورت ایجاد الگویی در اثر این ارتباطات و تأثیرات، این ارتباطات را در مغز شناسایی کنیم. و واکنش های مطلوبی در ما ایجاد نمی کند. ما می‌توانیم این ارتباطات را با ابزارها و تکنیک‌های NLP تغییر دهیم و نحوه شکل‌گیری آنها را به دست آوریم و آنها را به سمت ارتباطات مؤثر با خروجی‌های برتر یا با استفاده از الگوهای ذهنی و مغزی مؤثر NLP هدایت کنیم. آنها را پرورش دهید و غنی کنید.

فواید NLP چیست؟

سیستم عصبی 

در طول مقاله و تعریف NLP چیست، از کلمه سیستم عصبی ” زیاد استفاده شده است و ممکن است برخی از دوستان با این موضوع آشنایی نداشته باشند. از آنجایی که سیستم عصبی بخش مهمی از NLP است، در این قسمت می خواهیم توضیح مختصری در مورد سیستم عصبی داشته باشیم و به طور کلی با عملکرد آن آشنا شویم. سیستم عصبی به مجموعه ای از رشته های عصبی اطلاق می شود که یک سیستم متصل را در مغز و کل بدن ما تشکیل می دهند و تمام حالات ذهنی، عاطفی و فیزیکی ما را ایجاد می کنند. سیستم عصبی ما دارای دو بخش اعصاب مرکزی و محیطی است.

1- سیستم عصبی مرکزی

این سیستم شامل مغز و نخاع می شود و از طریق نخاع اطلاعات بین مغز و تمام قسمت های بدن منتقل می شود. در واقع تمام اطلاعاتی که در ذهن و مغز ما ترکیب و پردازش می شود توسط سیستم عصبی مرکزی تجزیه و تحلیل می شود و این اطلاعات از طریق سایر اعصاب پراکنده در بدن و حالات ذهنی و عاطفی و حرکات فیزیکی ما به همه اندام های ما منتقل می شود. یا رفتار ما را شکل می دهند.

برای درک بهتر این سیستم می توانید تصور کنید که یک نخ یا سیم مغز و نخاع و کل ستون فقرات شما را می پوشاند و یک نخ از هر قسمت بدن به این سیم که روی ستون فقرات شما قرار دارد متصل می شود و اطلاعات از طریق اینها منتقل می شود. رشته ها رد و بدل می شوند و تمام قسمت های بدن شما با مغز و یکدیگر مرتبط می شوند. البته اگر به تصویر مربوط به این قسمت نگاه کنید، سیستم عصبی و تمام قسمت ها و رشته های آن در بدن به وضوح مشخص است.

2- سیستم عصبی محیطی

سیستم عصبی محیطی شامل شبکه عصبی پراکنده در سراسر بدن و پنج حسگر در بدن است که شامل چشم ها، گوش ها، زبان، بینی و پوست بدن است که از حواس پنج گانه سرچشمه می گیرد و تمام سیستم های داخلی بدن بدن و ماهیچه ها تحت تأثیر این مرکز عصبی هستند. این سیستم با کنترل و هدایت اندام های داخلی بدن مانند تنفس، هضم، تخلیه، هضم و … پرداخت خواهد کرد. در واقع مغز پیام ها را از طریق طناب نخاعی به اعصاب محیطی که شامل رشته های عصبی پراکنده در سراسر بدن می شود، منتقل می کند و از این طریق ماهیچه ها و اندام های داخلی را کنترل می کنند.

وقتی در مفهوم NLP از سیستم عصبی صحبت می کنیم دقیقاً منظورمان عملکرد این دو سیستم است و تمام ابزارهای NLP به گونه ای طراحی شده اند که بر ساختار کلی سیستم عصبی ما و تمام اجزای مرتبط با آن تأثیر می گذارند. ، و از این طریق تغییرات زیادی ایجاد می شود. آنها در مدت زمان کوتاهی با کیفیت و ثبات بیشتر خارق العاده ایجاد می کنند. به همین دلیل NLP به عنوان دانش تغییرات سریع و پایدار در انسان شناخته می شود.

فواید NLP چیست؟

زبانی

در بخش زبانشناسی NLP به بررسی عملکرد و ساختارهای زبان می پردازیم و تأثیرات عمیق زبان را در راه ایجاد تجربیات ذهنی و مغزی و در نهایت ایجاد زندگی بیرونی بررسی می کنیم. زمانی که در تعریف NLP از ساختارهای زبانی صحبت می کنیم، دو نوع ساختار زبانی را در نظر می گیریم که شامل زبان کلامی و غیرکلامی می شود و این دو بعد را بر اساس ابزارهای خاص بررسی می کنیم.

1- زبان کلامی

زبان کلامی در NLP زبانی است که ما یاد گرفته ایم با آن صحبت کنیم و یاد گرفته ایم که چگونه مفاهیم ذهنی خود را در قالب کلمات بیان کنیم. از این منظر، ما در NLP ساختارها و تأثیرات کلامی را که بر زبان می گذاریم بررسی می کنیم و در تک تک کلمات مردم و با ابزار و تکنیک به دنبال تجربیات و ساختارهای عمیق پشت پرده این زبان کلامی می گردیم. که NLP در این زمینه طراحی کرده است. از ساختار زبان کلامی به مفاهیم واقعی و خاستگاه شکل گیری تجربیاتی می رسیم که در اعماق ذهن و مغز ما جای دارند.

توجه داشته باشید که زبان با کلمات متفاوت است. زبان به عنوان قالب اصلی شناخته می شود و کلمات به عنوان محتوای آن در نظر گرفته می شوند. ما با استفاده از زبان و محتوای آن که همان گفتار است با دیگران صحبت می کنیم و ارتباط برقرار می کنیم. زبان کلامی یکی از ابزارهای مهم در برنامه ریزی ذهن، مغز و سیستم عصبی است و به رفتار کلامی نیز معروف است، به همین دلیل بخش بزرگی از NLP به زبان کلامی و زیرساخت های آن اختصاص دارد و به آن می پردازد. این قسمت به صورت تخصصی

در NLP تکنیک ها و روش های زیادی بر اساس زبان کلامی طراحی شده است که به ما کمک می کند ذهن خود و دیگران را به راحتی و بسیار موثر برنامه ریزی کنیم و با کمک منابع بی نهایتی که خداوند در کلمات ما قرار داده تغییراتی را که می خواهیم ایجاد کنیم. . در بسیاری از آموزش های ارائه شده در سایت می توانید با بسیاری از این تکنیک ها و ابزارها آشنا شده و با استفاده از آن ها تغییراتی ایجاد کرده و در بسیاری از جنبه های زندگی خود به بهترین نحو موفق شوید.

2- زبان غیر کلامی

زبان غیر کلامی در NLP حرکات و ژست هایی است که در فیزیولوژی و بدن خود نشان می دهیم. به عنوان مثال فردی که صحبت می کند از حرکات دست، ویژگی های صورت و … برای تصویرسازی کلمات خود استفاده می کند تا مفاهیم خود را بهتر منتقل کند. در NLP، ما به دنبال شناسایی علائمی هستیم که در فیزیولوژی و زبان غیر کلامی فرد ظاهر می شود.

به تعبیری واضح تر، زمانی که فرد در حال فکر یا احساس در مورد موضوعی است و اطلاعات حاصل را در ذهن و مغز خود پردازش می کند، این پردازش به صورت نشانه هایی در زبان کلامی و زبان غیرکلامی که فیزیولوژی است، خود را نشان می دهد. می دهد. مثلاً فردی که به موضوع خوبی فکر می کند، این موضوع باعث می شود شادی و لذت خاصی در لحن صدایش و نحوه بیانش احساس شود و اجزای صورتش با هم کار کنند و نقش لبخند و لبخند را نشان دهند. شادی در چهره اوست که همه پاسخ فیزیولوژی است و بدن در حال پردازش و تفکر است.

توجه داشته باشید که در ساختار NLP مفهومی به نام زبان بدن وجود ندارد ، اما در NLP مطالعه فیزیولوژی را در دستور کار قرار می دهیم و معتقدیم که به دلیل بی نهایت تجربیات، عناصر ذهنی و مغزی همه انسان ها منحصر به فرد است. و باید منحصر به فرد باشد و در شرایط و موقعیت های مختلف و وابسته مورد مطالعه قرار گیرد زیرا هر رفتار و واکنشی ممکن است با تغییر شرایط و محیط تغییر کند و نتایج مشابهی به همراه نداشته باشد. ابزارهای زبان بدن ممکن است یک الگو را به چند نفر تعمیم دهند و تقریبی ایجاد کنند که مانع از خواندن صحیح افراد شود. به همین دلیل شاید یافته های زبان بدن و آموزه های منابع آن برای ما در NLP کاربرد موثر و منحصر به فردی نداشته باشد.

با نگاهی دقیق تر به این بخش، می توانید متوجه شوید که زبان غیرکلامی، رفتارهایی است که ما در خارج و در بدن خود یا دیگران مشاهده می کنیم. بنابراین، بر اساس زبان کلامی و غیرکلامی، می‌توان رفتارهای NLP را به دو بخش رفتارهای کلامی و رفتارهای غیرکلامی تقسیم کرد. با مطالعه رفتارهای کلامی و غیرکلامی می توان الگوهای ذهنی و مغزی افراد را درک کرد و با این رفتارها ذهن و مغز خود و دیگران را برنامه ریزی کرد.

اگر بخواهیم در اینجا تعریف دیگری برای NLP ارائه دهیم، می توان گفت که NLP علم مطالعه رفتارهای کلامی و غیرکلامی از زبان کلامی و غیرکلامی است و به ما می آموزد که چگونه از ابزارهای کلامی و غیرکلامی و آگاهانه ذهن و ذهن استفاده کنیم. مغز برنامه ریزی خود و دیگران برای تغییراتی که می خواهند مهارتی است که هر NLPist مشتاق و متعهد می تواند به آن دست یابد.

فواید NLP چیست؟
30662937 – nlp – neuro-linguistic programming

برنامه نويسي

در این قسمت از تعریف NLP، برنامه نویسی روی ذهن و مغز انجام می دهیم. منظور از برنامه در NLP همان افکار، احساسات، باورها و ارزش هایی است که در اثر تکرار بی شمار اطلاعات ورودی شکل گرفته است. ذهن و مغز ما مانند یک سیستم کامپیوتری برنامه های خاص خود را دارد و برای تغییر این برنامه ها و نصب برنامه های جدید باید بتوانیم برنامه نویسی ذهن و مغز را یاد بگیریم و بدانیم در کجا باید با چه برنامه ای چه برنامه ای بسازیم. ساختاری که باعث تغییر در سیستم ذهنی و مغزی ما می شود و این تغییر پایدار و پایدار است.

به طور کلی NLP زبان ذهن و مغز خود و دیگران را به ما می آموزد تا بتوانیم با این دو بعد مهم و تاثیرگذار که نقش اساسی در زندگی انسان و خلق تجربیات او دارند ارتباط موثر برقرار کنیم. زبان ذهن و مغز به معنای راه ارتباط با بخش‌های مختلف این دو بعد است و فردی که به این زبان تسلط داشته باشد، می‌تواند نحوه تفکر و احساس خود و دیگران را بر اساس یک زبان تشخیص دهد، مانند یک شخص به دلیل دانستن. با زبان بچه ها سریع با آنها ارتباط برقرار می کند و تأثیر زیادی روی آنها می گذارد.

این نکته را به خاطر بسپارید که در متون و ترجمه های فارسی این قسمت از NLP به عنوان برنامه نویسی ترجمه شده است، در صورتی که ترجمه صحیح کلمه Programming برنامه نویسی باشد، زیرا اگر در مورد برنامه ریزی بود، در NLP از همان کلمه Planning استفاده می شد. در خلال مباحث مطرح شده در مقاله از کلمه برنامه نویسی نیز استفاده شده است و به معنای برنامه نویسی است و از این پس هر جا به این ترجمه و تعریف برخورد کردید متوجه خواهید شد که مفهوم برنامه نویسی را می رساند.

در نتیجه منظور از NLP با استفاده از زبان کلامی که همان زبانی است که کلمات ما بر آن جاری می شود و استفاده از زبان غیر کلامی که فیزیولوژی و اجزای آن است برای برنامه نویسی روی ذهن، مغز و سیستم عصبی چیست؟ در ارتباط با آن اعطا می کنیم که این بالاترین توانایی و مهارتی است که هر انسانی می تواند به آن دست یابد و NLP با ابزارها و تکنیک های خود این فرآیند را در اختیار بشر قرار داده است تا برنامه های ذهنی را با دانشی عمیق و ساختاریافته کشف کند و در راه تغییر ایجاد کند. آنها ساختار یافته اندبرنامه های جدید بسازید یا طراحی کنید و در این سیستم عامل بی نهایت انسانی نصب کنید و دوباره برنامه ریزی کنید زیرا NLP معتقد است انسان موجودی قابل برنامه ریزی است، بنابراین توانایی تغییر و نصب برنامه های جدید را در ذهن و مغز خود دارد.

NLP و کاربردهای آن در زندگی

یکی از موضوعات مهم در هر علم و دانشی، کاربرد آن در زندگی انسان است. با آشنایی با تعریف NLP و توجه به کارکردهایی که NLP در اختیار بشر قرار می دهد، متوجه شدیم که بشر با استفاده از این دانش جدید می تواند جنبه های مختلف زندگی خود و در هر زمینه ای که بخواهد از ابزارها تغییر دهد. از NLP استفاده کنید.

اگر فردی به دنبال لذت و زندگی سالم با بدنی سالم باشد یا به دنبال ثروت و پول باشد و به دنبال زندگی معنوی با یک دنیا معنا و مفهوم باشد، می تواند با مطالعه موفق در مدت زمان کوتاه تری از نتایج آنها بهره مند شود. مردم و کسانی که به این عرصه ها دست یافته اند. .

با ابزار NLP می توانیم مدل ها و الگوهای ذهنی افراد برجسته و موفق را که باورها، ارزش ها و روابط آنها با یکدیگر است استخراج و کشف کنیم و با روش های بسیار خاص و سپس در ذهن و مغز خودمان مدل سازی کنیم. که همان ذهن خودآگاه است. و باید ضمیر ناخودآگاه را نصب کنیم و سپس مکانیسم های ناخودآگاه انسان را که خداوند به او داده است به کار گرفته شود تا با استفاده از نیروی انسانی بی نهایت الگوها و برنامه های موثر جدیدی را در نظام جهانی به مرحله ظهور برساند. برای درک عملکرد و وظایف ناخودآگاه در NLP، پیشنهاد می کنیم مقاله ضمیر ناخودآگاه چیست را نیز مطالعه کنید.

ما هیچ کار یا شغل و مهارتی نداریم که به ذهن و سیستم مغزی مربوط نباشد. تمام فعالیت های انسان از ذهن و مغز و سیستم عصبی بی نهایت آن سرچشمه می گیرد. ما در تمامی قسمت های آن قادریم از NLP در تمامی زمینه ها به بهترین نحو استفاده کنیم و تغییرات را با توجه به زبان وجودی خود بسیار سریع و با کیفیت و پایدار انجام دهیم.

بیش از 40 سال است که NLP در بسیاری از موضوعات موفقیت و مدارسی که در مورد تغییر و تحول در وجود انسان صحبت می کنند، استفاده شده است. درصد بسیار زیادی از کتاب های موفقیت و انگیزه و فروش و تکنیک های بازاریابی از مباحث NLP در سطح بسیار ساده و کلی استفاده می کنند و در موارد معدودی از خود این دانش و تاثیرات فوق العاده آن در زندگی انسان صحبت می شود.

امروزه بسیاری از روانشناسان از این دانش برای درمان سریعتر و تاثیرگذاری بیشتر مخاطبان خود استفاده می کنند و تقریبا درصد بسیار زیادی از افراد سرشناس و موفق در همه زمینه ها با NLP آشنایی دارند و به خوبی از آن استفاده می کنند. وقتی زندگی نامه ها یا کتاب ها و مصاحبه های افراد موفق را برای استخراج و الگوبرداری از الگوهای ذهنی آنها می بینم و تجزیه و تحلیل می کنم، به راحتی می فهمم که آنها چگونه از آموزش های NLP در زندگی و تجارت خود استفاده کرده اند.

در زندگینامه اقتصاددانان موفق، افراد متدین و عرفان، سیاستمداران، مربیان و سخنرانان ذهن، اساتید موفقیت و انگیزه و بازاریابی، کارآفرینان بسیار موفق و هزاران فرد تأثیرگذار در دنیای امروز، رگه هایی از NLP به خوبی و کاربردی و مؤثر دیده می شود. بازخورد. او این دانش را به صورت عینی و واقعی دید و ایمان و یقین به کارآمدی این مهارت یافت و با عشق و تعهد آن را دنبال کرد.

در این سال ها در علوم و مکاتب مختلف علمی و غیرعلمی تحقیق کرده ام و کتاب های زیادی در رابطه با ابعاد مختلف وجودی انسان و تغییرات در زمینه های زندگی او مطالعه کرده ام. از مکاتب علمی گرفته تا عرفانی، آموزه های دینی و ادیان مختلف ابراهیمی و سایر ادیان و حتی افرادی که به خدا اعتقادی نداشتند و جز آیین خود از هیچ آیین و آیینی پیروی نمی کردند. روش های مختلف هیپنوتیزم و … را یاد گرفتم تا اصل ماجرا را بفهمم.

به جرأت می توانم بگویم از زمانی که با NLP آشنا شدم و به یاری و لطف خداوند به آموزش های تخصصی در این زمینه پرداختم، تغییرات زیادی در زندگی من رخ داد و موفق شدم سایر مکاتب و آموزه ها را بسیار دقیق تر مطالعه کنم. و عملا و اینکه بفهمیم اصل ماجرا چیست و دلیل نتایج فوق العاده و موفقیت های بزرگ در زندگی برخی افراد چیست.

به فضل الهی با پیروی از ایده هایی که در این مسیر به من دست یافت، تحولات شگفت انگیزی در تمام عرصه های زندگی ام رخ داد و ایمان و یقین من به این مسیر بسیار افزایش یافت. هر روز با تعهد و تکرار و تمرین من نتایج بهتر و بهتر می شود و امیدوارم همه دوستانی که این مقاله را می خوانند سرنخی برای تغییر پیدا کرده باشند و مسیر جدیدی را در زندگی خود شروع کنند و تغییرات عالی و نتایج شگفت انگیز ایجاد کنند. در تمام عرصه های زندگیشان do گستره بی پایان NLP فرصتی برای شناخت ماهیت خدا و قوانین سیستم اوست و برای هر کسی که بخواهد وارد شود باز است.

مفروضات و اصول اولیه NLP

یکی از موضوعاتی که به شما در درک بهتر مفهوم NLP و کاربرد آن در زندگی کمک می کند، مفروضات NLP است. پیش فرض ها اصولی هستند که دیدگاه های کلی این دانش و چگونگی پیاده سازی ابزار آن را در زندگی ما روشن می کنند. از آنجایی که تمامی علوم و دانش ها دارای زیربنای اساسی هستند، مفروضات NLP رکن و زیربنای بسیار مهمی در این زمینه به شمار می روند و شناخت آن ها موضوع مهمی است.

تا به امروز بر اساس عملکرد NLP فرضیات زیادی در این زمینه مطرح شده است. با لطف و کمک خداوند مجموعه کاملی از پیش فرض های NLP را در سایت جمع آوری کرده و برای هر کدام به صورت جداگانه مقاله ای طراحی کرده ایم تا به راحتی در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. این مجموعه شامل 25 اصل بسیار زیبا از NLP با توضیحات کامل و بسیار مفید می باشد. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید آرشیو کامل پیش فرض ها را مشاهده و مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا