عمومیمدیریت کسب و کار

اصول و استانداردهای طراحی ویلاهای باغی کوچک

اگر تصمیم به طراحی ویلاهای باغی کوچک دارید و می خواهیم یک ویلا شیک و در عین حال جمع و جور و نقلی داشته باشید، لازم است که این کار را به دست افراد حرفه ای و متخصص سپرده و به همان تناسب به دنبال طراحی و ساخت ویلایی باشید که ضمن داشتن فضای سبز محدود، در خصوص عمارت ویلایی نیز با همان محدودیت های موجود به لحاظ مساحت زمین، همراه باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص مطالب بیشتری را مرور کنیم.

اصول و استانداردهای طراحی ویلاهای باغی کوچک

طراحی ویلاهای باغی کوچک

طراحی ویلا باغ باید با در نظر گرفتن موارد مختلفی همراه شود. اگر شما در مناطق شمالی کشور اقدام به طراحی یک ویلا باغ می کنید، شرایط جغرافیایی و منطقه ای کاملا متفاوت خواهد بود و اگر تصمیم دارید که این ویلا جایی در شهر تهران باشد، قطعا به دلایل شرایط منطقه ای و وضعیت آب و هوایی، با سیستم متفاوتی روبرو خواهید بود. بهترین طراحان باغ ویلا در تهران می توانند به شما کمک کنند تا بهترین بهره برداری از طراحی ویلاهای باغی کوچک در شهر تهران را داشته باشید.

برای آن که بتوانید یک باغ ویلای کوچک داشته باشیم، معمولا پرداختن به ویژگی های مدرنیته سازی در چنین فضایی مد نظر قرار می گیرد. اما زمانی که مساحت در اختیار ما برای طراحی و ساخت یک ویلا محدود باشد، در هر دو بعد ساخت خانه ویلایی و همین طور محوطه سازی آن، با مشکلات و محدودیت های بیشتری روبرو خواهیم بود. در این خصوص گام اول نقشه برداری از زمین و پس از آن ایده پردازی برای داشتن بهترین نتیجه از کاری که قرار است انجام شود خواهد بود.

موضوع بسیار بااهمیت حفظ زیبایی در طراحی و ساخت این ویلاها بوده که در نهایت تمامی ابعاد دیگر را باید تحت تاثیر خود قرار دهد.

رویکرد مینیمالیسم در طراحی ویلاهای باغی کوچک

رویکرد مینیمالیسم در طراحی ویلاهای باغی کوچک به طور جدی به چشم می آید. در واقع طراحی ویلای کوچک بر پایه ی مینیمالیسم است و این چیزی خواهد بود که باید حتما از سوی طراحی دیده شده و در نظر گرفته شود.

یکی از مسایلی که نقش مهمی در طراحی ویلا مدرن دارد، وجود طبیعت در مکان ساخت ویلا است. طراحی ویلای کوچک و زمین ویلا یک ویلای مدرن در جایی ساخته می شود که طبیعت بکری وجود داشته باشد و در صورتی که چنین پتانسیلی در بدو امر وجود نداشته باشد، باید با در نظر گرفتن منظره و ویو لازم در ایجاد پنجره ها و مسیرهایی که به دید باز منجر می شوند، این برداشت را ایجاد کرد.

اصول و استانداردهای طراحی ویلاهای باغی کوچک

مزایای طراحی و ساخت ویلاهای باغی کوچک

از جمله مزایای طراحی و ساخت ویلاهای باغی کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت ویلا کوچک میتواند کاهش هزینه ساخت انرژی ساختمان را به حداکثر برساند. ساخت ویلا کوچک شما یک پروژه عالی برای شخصی سازی خانه شما با سلیقه دقیق شماست.

مینیاتورسازی در پروژه های ساخت ویلاهای باغی کوچک، به مراتب راحت تر و بهتر قابل اعمال بوده و می توان با سهولت بیشتری نسبت به پیاده سازی چنین پروژه هایی اقدام کرد. با این همه در نظر گرفتن این موضوع که با ساخت ویلاهای باغی کوچک، می توان از مساحت های زمین محدودتر برای ساخت ویلا و محوطه سازی آن استفاده کرد، بسیار کارساز بوده و در نهایت با پرداخت هزینه کمتر برای خرید زمین و تجهیزات و مصالح، می توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

اصول و استانداردهای طراحی ویلاهای باغی کوچک

مدرنسازی ویلاهای باغی کوچک در حومه شهرها طی سال های گذشته رواج زیادی داشته و بیشتری افرادی که برای ساخت ویلا و محوطه ویلایی دست به کار می شوند، این سیستم طراحی ویلای مدرن در ساختار باغ ویلای کوچک را ترجیح می دهند. وجود فضای محدود در حومه های شهری با قیمت مناسب و همین طور استفاده از مصالح کمتر برای ساخت و ساز این ویلاها، باعث شده است تا رواج بیشتری داشته باشند.

طراحی ویلای مدرن کوچک البته باید نکاتی که کارفرما مد نظر دارد نیز در آن مد نظر قرار گرفته شود. ویلا مدرن یکی از دلایلی که این سبک طرفداران زیادی پیدا کرده وجود ویژگی های بارز این سبک می باشد. به طور مثال:

  • هارمونی مصالح
  • متریال متناسب با حجم
  • کاربرد صحیح و اصولی نور
  • طراحی نور پردازی داخلی و خارجی درخور
  • و …

لزوم سازگاری میان نمای عمارت ویلایی و محوطه سازی

در شرایطی که شما از یک ایده یکپارچه برای ساخت ویلای نقلی و باغ ویلای کوچک استفاده می کنید، لازم است که تناسب درستی میان عمارت ویلایی و همین طور محوطه سازی آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت نمی توانید برداشت درستی از مساحت و پتانسیل های موجود داشته و در نهایت ممکن است نتیجه کار آن قدرها مناسب از کار درنیاید.

به علاوه در نظر داشته باشید که حتما طراحی نمای اصلی ویلا که اتفاقا رو به خیابان یا مسیر عبور قرار دارد، با خانه ها و ویلاهای اطراف هماهنگی و تناسب داشته باشد و به شکلی تم کلی منطقه را برهم نریزد. ممکن است شما به دنبال ساخت ویلا باغی لوکس تر باشید، اما همیشه هماهنگی با تم کلی محدوده را در نظر داشته باشید.

سخن آخر

تهران گاردن با داشتن تیمی از بهترین طراحان باغ و محوطه سازی در تهران، ایده های خلاقانه و مبتنی بر دانش نوین ساخت و ساز ویلا در خصوص طراحی ویلاهای باغی کوچک در اختیار شما قرار خواهد داد که می توانید بسته به آن ها، بهترین تصمیم گیری برای طراحی و ساخت چنین باغ ویلایی را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا