فرهنگ و هنر

ثبت بیش از ۲۲۰ هزار اقامت در گلستان/ بوم گردی‌ها رکوردار هستند

ثبت بیش از ۲۲۰ هزار اقامت در گلستان/ بوم گردی‌ها رکوردار هستند

ایواره/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از ثبت ۲۲۰ هزار و ۷۶۱ نفر اقامت در استان خبرداد و افزود: بیشترین استقبال از خانه های گردی‌ها شد.

 محمدجواد ساوری عصر دوشنبه  ۷ فروردین ۱۴۰۲در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲۰ هزار و ۷۶۱ نفر اقامت در این استان به ثبت رسیده است.
وی افزود: این آمار مربوط به مجموع اقامت در هتل، اقامتگاه های سنتی، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه های بوم گردی، هتل بیمارستان، هتل لوتیک سنتی، متل، خانه مسافر، مجتمع خدمات بین راهی، و اقامتگاه های موقت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: در این بین، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی با عدد ۳۱ هزار و ۷۱۱ نفر و ۳۰ درصد و خانه های مسافر با عدد ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر و ۲۵ درصد، بیشترین میزان اقامت را به خود اختصاص داده اند.

ساوری یادآور شد: استان گلستان در یک شب مجموعا بیش از ۱۳۲ هزار ظرفیت اقامت دارد.

به گزارش ایواره،اقامتگاه های بوم گردی برای  پذیرایی از بوم گردان و البته سایر مسافران علاقه مند به حفظ ویژگی های محیط زیست ساخته می شود، در این اقامتگاه ها سعی می شود  تا کمترین آسیب به محیط وارد شده و مهمان نیز تا حدودی با فرهنگ جامعه میزبان آشنا شود.

این اقامتگاه ها بیشتر به واسطه افراد محلی اداره می شود تا در انتقال  ویژگی های اجتماعی  و فرهنگی  موفق تر عمل کنند تزیینات و ساختار  اقامتگاه های بوم گردی نیز تداعی کننده ویژگی های همان منطقه  هستند و حتی غذاهای سرو شده در آن نیز از میان خوراک های محلی انتخاب  می شود.

توسعه پایدار گردشگری احیای ارزش های سنتی و بومی کمک به اقتصاد جامعه و حفظ محیط زیست از فرصت هایی هستند که اقامتگاه های بوم گردی  در اختیار جوامع می گذارند این یک راه خوب برای به راه انداختن یک کسب و کار کوچک خانوادگی به شمار می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا