اقتصادیعمومیمدیریت کسب و کار

آموزش استفاده از کرم پودر برای محافظت پوست در برابر نور خورشید

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب، به شکل صحیح

استفاده از  کرم فرانسوی لاکچری کوین کار سختی نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از محصول را روی پوست دستان، پاها، صورت و هر قسمتی که در معرض آفتاب قرار دارد، بمالید. همچنین خوب است که استفاده از کرم ضد آفتاب را به یک عادت تبدیل کنید و آن را در روتین پوستی خود بکار ببرید.

اگر بیرون می‌روید، مطمئن شوید که مقدار کافی از کرم ضد آفتاب را بر روی تمام قسمت‌هایی که قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرند، استفاده کرده‌اید. به طور کلی آموزش استفاده از کرم ضد آفتاب به این صورت است که باید قبل از مصرف آن، پاسخ برخی سؤالات را بدانید. این سؤالات را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

چه مقدار ضد آفتاب باید استفاده کرد؟

خرید کرم روز و شب لاکچری کوین : اگر نمی‌دانید چه مقدار از ضد آفتاب استفاده کنید یا چه زمانی برای استفاده از آن باید اقدام کنید، ما آن را برای شما شرح خواهیم داد. معمولاً کارشناسان توصیه می‌کنند ⅓ تا ½ قاشق چایخوری ضد آفتاب را برای صورت و گردن خود استفاده کنید. در یک روش ساده‌تر، باید بگوییم که می‌توانید کرم ضدآفتاب خود را بردارید و آن را تا یک بند روی انگشت اشاره، انگشت میانی و انگشت حلقه خود قرار دهید. این مقدار ضد آفتابی است که باید روزانه استفاده کنید.

چه نقاطی از بدن را نباید برای مالیدن کرم ضد آفتاب، از دست داد؟

هر قسمت از بدن که برهنه باشد و در معرض نور خورشید باشد، مانند صورت، دست‌ها، بازوها، پاها و … را می‌توانید ضد آفتاب بزنید. می‌توانید از لوسیون بدن نیز همراه با ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای صورت، باید حداقل از SPF 30 استفاده کنید.

 آیا باید به پوست سر و لبها نیز ضد آفتاب بزنیم؟

در پاسخ به این سؤال باید به شما در مورد قسمت‌های مهمی همچون لب‌ها و پوست سر و نحوه محافظت از آن‌ها در برابر آسیب‌های خورشید بگوییم:

پوست سر

بهترین راه برای محافظت از پوست سر و همچنین موها در برابر آسیب نور خورشید، پوشیدن کلاه یا روسری است. بر خلاف صورت ما، نور خورشید مستقیماً به پوست سر می‌تابد و اگر مراقب پوست این قسمت نباشیم، ممکن است دچار سوختگی جزئی شود. برای محافظت از موهای خود نیز، مطمئن شوید که 10 تا 15 دقیقه قبل از بیرون آمدن از سرم مو با محافظت SPF استفاده کرده‌اید.

لبها

آیا می‌دانستید که پوست لب‌های شما سه برابر حساس‌تر از پوست صورتتان هستند؟ بهترین راه برای مراقبت از لب‌های خود قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از بالم لب با SPF مناسب، قبل از زدن رژ لب است.

چه زمانی باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

انواع مختلفی از کرم ضد آفتاب در بازار موجود است و شما می‌توانید از این محصولات به طور روزانه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد رفتن به یک تعطیلات ساحلی را دارید، باید از کرم ضدآفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید. این محصولات نه تنها زمانی که خورشید در بهترین حالت خود می‌تابد از شما محافظت می‌کنند، بلکه هنگامی که در آب هستید نیز از بین نمی‌رود و نقش محافظتی دارند. همچنین اگر به باشگاه می‌روید و احتمالاً زیاد عرق می‌کنید، می‌توانید از ضد آفتاب‌های ورزشی که ضد آب و تعریق هستند، استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله را نیز مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری درباره این نوع کرم به دست آورید.

آموزش استفاده از کرم پودر برای محافظت پوست در برابر نور خورشید

 آیا کرمهای آرایشی دارای SPF، میتوانند جایگزین کرم ضد افتاب باشند؟

نه هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین ضد آفتاب شما شود. داشتن آرایش و مراقبت از پوست با SPF اضافه‌تر عالی است، اما شما نمی‌توانید تاثیری که یک ضد آفتاب واقعی برای شما به ارمغان می‌آورد را با سایر محصولات آرایشی، مقایسه کنید. بهترین حالت این است که وقتی در داخل خانه هستید از کرم ضد آفتاب دارای SPF 30 و زمانی که زیر نور خورشید قرار دارید، از ضد آفتاب دارای SPF 50 استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب را در چه مرحلهای از آرایش خود باید استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از کرم ضد آفتاب این است که پس از تکمیل روتین مراقبت از پوست خود، آن را در نهایت بعد از اتمام آرایش خود استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید حداقل 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.

 راهنمای خرید کرم پودر

قبل از هرچیز بایستی ابتدا  کرم پودر لاکچری کوین با نوع پوست خودتان را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر پوستتان چرب است، بایستی کرم پودری فاقد چربی را خریداری کنید و برای پوست های خشک کرم پودر حاوی مرطوب کننده مناسب است.

در زمان انتخاب کرم پودر متناسب با نوع پوستتان به این نکته نیز توجه کنید که از ویژگی محافظت در برابر اشعه خورشید نیز برخوردار باشد که این مورد باید در تمامی کرم پودرها برای هر نوع پوستی وجود داشته باشد.  برای این منظور spf بالاتر از 20 را به شما توصیه می کنیم.

  • هدف از استفاده از کرم پودر یکسان و صاف شدن پوست است. لذا توصیه می کنیم کرم پودری را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان نزدیک باشد.
  • با کمک نوک انگشت و با برس مخصوص کرم پودر را در تمامی نقاط پوست پخش کنید. حتما توجه داشته باشید که پخش کرم به صورت کامل انجام شده و در تمام سطح پوست یکسان باشد.
  • به گوشه چشم و کنار خط ابروهایتان بیشتر دقت کنید که کرم در این نواحی نیز پخش شده باشد. البته مراقب باشید که کرم وارد چشمانتان نشود.
  • اگر احساس می کنید که دور چشمتان نسبت به مابقی پوست صورت تیره تر است، کرم پودر بیشتری را برای آن ناحیه استفاده کنید.
  • برای این که کرم پودرتان بر روی صورت دوام بیشتری داشته باشد می توانید از پنکیک کمک بگیرد. توجه داشته باشید که نواحی دور چشم را با حساسیت بیشتری پنکیک بزنید و مراقب باشید پودر وارد چشمانتان نشود.

 پوشاندن لک های صورت با کرم پودر

برای این که بعد از استفاده از کرم پودر صورت صاف و یک دستی داشته باشید تمامی نواحی صورتتان را با کمک برس مخصوص کرم پودر بزنید و مطمئن شوید که کرم بر روی تمامی نواحی به صورت یکدست بوده و یا به عبارتی دیگر کرم بر روی پوست نشسته است. سپس بر روی نقاطی از صورت را که فکر می کنید دارای نقص است و یا لک دارید مجدد کرم پودر بزنید.

توجه داشته باشید برای این که بتوانید لک و یا زخم های پوست را بپوشانید باید کرم پودری را که به رنگ پوستتان نزدیکتر است را انتخاب کنید و در نهایت برای ثابت کردن کرم پودرتان از پودر پنکیک استفاده کنید.

توصیه هایی برای روش استفاده از کرم پودر

  • قبل از استفاده از کرم پودر بایستی از یک مرطوب کننده مناسب استفاده و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوست شود.
  • اگر پوشش کمی را با کرم پودر بر روی پوست می خواهید، کرم را با کمک انگشت بر روی پوست پخش کنید. اما بالعکس اگر تمایل دارید پوشش بیشتری را بر روی پوست ایجاد کنید از اسفنج و یا پدهای مخصوص برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کرم پودر موجب مصنوعی به نظر رسیدن پوست می شود.
  • بعد از زدن کرم پودر می توانید با استفاده از یک تکه پنبه بزرگ و یا پد تمیز و کشیدن دورانی آن بر روی پوست اضافات کرم پودر را بگیرید.
  • استفاده از کرم پودرهای چرب برای پوست بدن و نواحی گردن توصیه نمی شود. برای این منظور کرم پودرهایی که با آب مخلوط می شوند می توانند بهترین انتخاب باشند.

نکاتی که در زمان خرید و روش استفاده از کرم پودر که باید به آن توجه کنید

  • در زمان خرید کرم پودر برای تست، آن را به خط فک پایین بمالید. پوست دست برای امتحان کردن کرم پودر کار اشتباهی است. زیرا ممکن است رنگ پوست دست و صورت برخی افراد با هم متفاوت باشد.
  • توجه داشته باشید که رنگ کرم پودر شما باید با حساسیت زیادی انتخاب شود. به گونه ای که در زمان استفاده خط آرایشی مابین گردن و صورت ایجاد نکند.
  • در زمان تست کرم پودر سعی کنید در زیر نور طبیعی قرار بگیرید. زیرا نورهای مصنوعی موجب منعکس شدن رنگ کرم پودر شده و ممکن است شما را در انتخاب رنگ مناسب دچار اشتباه کند.

 انواع کرم پودر

پن استک

این نوع کرم پودر پوشش دهی بالایی دارد و برای افرادی که دارای زخم و لک های پوستی هستند مناسب است.

این نوع کرم برای پوست های خشک مناسب است و با توجه به بافت مرطوب و سنگینی که دارند توصیه می کنیم در زمان استفاده از یک اسفنج مرطوب برای پخش کردن آن بر روی سطح پوست استفاده کنید.

کرم پودر فشرده

این نوع کرم پودر نیز دارای پوشش دهی بالایی است و در انواع چرب و خشک متناسب با انواع پوست موجود خواهد بود.

کرم پودر مرطوب کننده رنگی

این نوع کرم پودر در حقیقت نوعی کرم مرطوب کننده هستند که در آن از درصد بسیار اندکی دانه های رنگی برای خوش رنگ و زیباتر جلوه دادن پوست وجود دارد. این نوع کرم برای استفاده های روزانه گزینه مناسبی است.

فون مایع

یکی از رایج ترین نوع کرم پودرها و دارای پوشش دهی بسیار طبیعی است که این نوع کرم پودر برای پوست های نرمال و خشک مناسب خواهد بود.

نتیجه گیری

یکی از لوازم آرایش های ضروری که در کیف لوازم آرایش هر خانمی وجود دارد، کرم پودرها هستند. کاربرد آن موجب شده تا افراد استفاده از کرم پودرها جذابیت خود را حفظ کنند. این کرم پودرها انواع مختلفی دارد که متناسب با شرایط و کاربرد هر فرد خریداری و استفاده می شود

دکمه بازگشت به بالا