علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

عوارض دستگاه لیزر تیتانیوم

اگر به دنبال عوارض دستگاه لیزر تیتانیوم هستید ، این مقاله به شما کمک شایانی خواهد نمود.

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

لیزر موهای زائد در طی سالیان اخیر تبدیل به بهترین راه‌ برای  راحت شدن از شر موهای زائد بدن و صورت تبدیل شده است. از این روش درمانی جذاب می ‌توان در  تمام مناطق بدن مانند زیر بغل ، ناحیه بیکینی ، صورت ، گردن ، دست و پا و تمام کمر استفاده کرد. لیزر موهای زائد بدون توجه به رنگ پوست و رنگ مو محبوب ترین گزینه برای همه افراد اعم از  زنان و مردان می باشد. این روش ایمن و موثر، تنها روش دائمی حذف موهای زائد است. قابل ذکر است تمامی روش‌های درمانی و جوان سازی ، هرچقدر هم که کم‌تهاجمی و ایمن باشند، احتمال ایجاد عوارضی را نیز دارند و لیزر هم از این قاعده مستثنی نیست.

عوارض دستگاه لیزر تیتانیوم

پیش از آنکه درباره عوارض لیزر تیتانیوم بدانید !

قبل از اینکه راجب عوارض احتمالی لیزر صحبت کنیم ، کمی در مورد مکانیسم اثر و نحوه عملکرد لیزر های رفع موی زائد توضیح می دهیم. پرتوهای نور موجود در تابش لیزر، تماما تک فاز ، با طول موج و انرژی یکسان می باشند. در دستگاه لیزر رفع موهای زائد، پرتوی لیزر تولید شده دارای طولی موجی است که توسط رنگدانه های تیره پوستی ( ملانین) به خوبی جذب می‌شود. ملانین رنگدانه‌ای است که باعث رنگ تیره موها و پوست ما می‌شود.

مقدار ملانین در موها و خصوصا اطراف فولیکول موها در لایه درم پوست ، بسیار بیشتر از سایر نواحی پوست  است. اکثر میزان این رنگدانه در پیاز و ساقه‌ی مو متمرکز شده است. زمانی که امواج لیزر به پوست ما برخورد می‌کند، تقریبا ۳ برابر بیشتر از سایر نواحی پوست ، توسط پیاز و ساقه‌مو جذب می‌شود؛ به همین دلیل دستگاه لیزر به شکلی تنظیم شده که پیش از گرم شدن پوست، آسیبی انتخابی دقیق فقط به قسمت پیاز و ساقه‌ی مو وارد کند. وقتی پیاز یا فولیکول مو که قسمت حیاتی مو و ناحیه تغذیه ای و خونرسانی مو می باشد آسیب ببیند، موها تحلیل رفته و تخریب می شوند و رفع موی زائد اتفاق می افتد.

با توجه به نحوه عملکرد لیزر دریافتیم که این دستگاه می تواند بسیار ایمن و بی خطر باشد . با این حال ممکن است عوارض خفیف پوستی نیز به دنبال درمان با لیزر اتفاق بیفتد. دلیل ایجاد این عوارض چیست؟ برای این که پرتوی تابشی لیزر به فولیکول مو برسد، باید از لایه‌ی سطحی پوست که اپی‌درم نام دارد، عبور کند. پیاز یا فولیکول مو در لایه‌ی دِرم قرار گرفته که در زیر لایه اپی‌درم واقع شده است. اپی‌درم مانند پیاز و ساقه‌ی مو در لایه درم ، ملانین دارد. به همین دلیل ، پرتوی تابشی لیزر در راه رسیدن به پیاز مو، اندکی جذب اپی‌درم می‌شود. برای همین عوارضی مانند سوختگی، تغییر رنگ پوست، زخم و دیگر عوارض مشابه ایجاد می‌شوند.

با ما در ادامه این مقاله با شرکت کارمانیا طب واردکننده دستگاه های پزشکی و زیبایی همراه باشید.

شایع ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد

درد و احساس سوزش

اندکی احساس درد و سوزش پس از درمان با لیزر طی روزهای اول طبیعی است و نیازی به اقدام خاصی ندارد و خود به خود بهبود می یابد.

 قرمزی و التهاب(Redness)

قرمزی و التهاب چندان قابل پیشگیری نیستند و از عوارض نسبتا شایع لیزر موهای زائد محسوب می‌شوند. در مورد درمان، استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از لیزر و استفاده از استروئیدهای موضعی (در صورت نیاز) می‌توانند باعث بهبود این عوارض شوند.

پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن باعث خشکی پوست می‌شود. به همین دلیل ممکن است باعث ایجاد زخم و اسکارهای پوستی شود. مراقبت‌های صحیح مانند استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، می‌توانند از ایجاد زخم‌ها جلوگیری کنند.

تغییر در رنگ پوست

تغییرات خفیف در رنگ پوست از جمله عوارض لیزر موهای زائد است. بسته به شرایط، ممکن است پوست فرد پس از درمان، اندکی روشن‌تر یا تیره‌تر شود. افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر دچار تیره شدن رنگ پوست می‌شوند و افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد روشن شدن رنگ پوست هستند.

سوختگی و تاول

سوختگی و تاول از جمله‌ عوارض نسبتا شدید لیزر موهای زائد هستند که به دلیل اشتباه اپراتور در تنظیمات دستگاه و تکنیک‌های نامناسب لیزر درمانی و گاهی نیز به دلیل سیستم خنک کننده ضعیف  ایجاد می‌شوند.

عوارض دستگاه لیزر تیتانیوم

لیزر درمانی با دستگاه لیزر تیتانیوم نیز مانند سایر دستگاه ها ممکن است موجب ایجاد عوارض خفیفی همچون درد ، سوزش ، قرمزی و التهاب موقت پس از درمان شود که به سرعت بهبود می یابد.

از مزیت های مهم خرید دستگاه لیزر تیتانیوم که باعث گردیده تا ریسک عوارض جانبی  به حداقل برسد ، سیستم خنک کنندگی یا  Cooling قدرتمند و ترکیبی خود با بهره گیری از واترپمپ ایتالیایی اورجینال می باشد که می تواند سر هندپیس را تا -21 درجه فریز کند . این یعنی درمانی کاملا بدون درد و آزردگی برای مراجع.داشتن یک سیستم خنک کننده کارآمد و قدرتمند از مهم ترین ویژگی هایی است که یک دستگاه لیزر باید داشته باشد که لیزر تیتانیوم در این زمینه سرآمد است. همچنین تکنولوژی فوق العاده پیشرفته 3D SHR که در لیزر تیتانیوم به کار رفته عامل موثر دیگری است که ریسک ایجاد عوارض را کاهش می دهد.

فناوری SHR 3D به تدریج پوست را تا دمایی گرم می کند که به طور موثری به فولیکول های مو آسیب می رساند و از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. تکنیک Sweeping In-Motion TM لیزر را در حرکت ثابت نگه می‌دارد و پوشش کامل ناحیه درمان را تضمین می‌کند که باعث بهبود نتایج با زمان‌های درمان کوتاه‌تر می‌شود.تکنولوژی 3D SHR باعث می شود تا با تخلیه مداوم و یکسان انرژی در تمام سطوح پوست اثربخشی درمان بالا رفته و در عین حال درد ، سوختگی و عوارض جانبی به شدت کاهش پیدا کند.

چندین باور نادرست و اشتباه در مورد لیزر موهای زائد که بین افراد رواج دارد

در پایان این مقاله قصد داریم به چندین باور نادرست و اشتباه در مورد لیزر موهای زائد که بین افراد رواج دارد بپردازیم:

·         لیزر مو های زائد باعث رشد بیشتر مو می شود

به هیچ عنوان ، لیزرها نمی توانند موجب رشد و رویش مجدد موها شوند بلکه فقط می توانند فولیکول ها را تخریب کنند. در موارد نادری پس از جلسات اولیه لیزر ممکن است بافت پوست به دلیل تحریک توسط امواج لیزر شروع به افزایش رشد موهایی کند که تخریب نشده اند و فرد احساس کند رشد موهای زائد زیاد شده است در حالی که اگر جلسات لیزر به طور منظم انجام شوند به هیچ عنوان این عارضه رخ نخواهد داد.

·         لیزر مو های زائد اشعه دارد و سطانزاست

دستگاه های لیزر مو های زائدی که توسط سازمان معتبر FDA  تایید شده باشند به هیچ عنوان خطرناک نیستند. اشعه های لیزر آنقدر قدرتمند نیستند تا بتوانند از سط پوست عبور کرده و به مناطق عمقی بدن و ارگان های داخلی برسند. بنابراین به هیچ عنوان سرطان زا نیستند.

·         لیزر مو های زائد دردناک و آزاردهنده است

شاید انجام لیزر با دستگاه های قدیمی فوق العاده دردناک باشد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی لیزر ها و قوی شدن سیستم خنک کنندگی لیزر ها مثل لیزر تیتانیوم ، انجام لیزر می تواند بسیار راحت ، بی دردسر و لذت بخش باشد.

·         لیزر مو های زائد مادام العمر مو ها را برطرف می ‌کند

می توان گفت لیزر یک روش دائمی برای رفع موهای زائد است اما نیاز به جلسات شارژ سالیانه دارد. یک دوره درمان ۶ تا ۱۰ جلسه ای لیزر ، عموما می تواند بین ۴۰ تا ۸۰ درصد از موهارا تخریب کند اما ماندگاری این درمان نیازمند تکرار جلسات با فواصل سالیانه است.

·         لیزر مو های زائد باعث ناباروری می شود

همان طور که گفته شد امواج لیزر قدرت نفوذ بسیار پایینی دارند و از ضخامت پوست نمیتوانند عبور کنند.لذا به هیچ عنوان این امواج به ارگان های داخلی مثل رحم و تخمدان ها نمی رسند و هیچ گونه خطری ندارند.

لیزر موهای زائد معجزه زیبایی یا عامل سرطان ؟

همه آنچه باید در مورد لیزر موهای زائد بدانید !

بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده‌ایم. برخی آن را معجزه‌ای می‌دانند، برخی می‌گویند که هیچ فایده‌ای ندارد و برخی هم از لیزر و عوارضش می‌ترسند! به هر حال لیزر است و می‌توان با آن سنگ و آهن را برید! اگر آشنایی چندانی با لیزر ندارید، فکر می‌کنید که بی‌فایده است، قبلاً تجربه‌ی ناخوشایندی داشته‌اید یا جزو کسانی هستید که از عوارض و خطرات لیزر می‌ترسند، این مقاله برای شماست. در این جا هر آنچه مربوط به لیزر موهای زائد هست را بررسی کرده‌ایم، حقایق آن را گفته‌ایم و تلاش کردیم ابهام زدایی مفیدی داشته باشیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

نمی‌خواهیم سرتان را با مباحث علمی لیزر درد بیاوریم ولی خوب است که ایده‌ای کلی از عملکرد و نحوه‌ی اثر لیزر  داشته باشید.

لیزر یک پرتوی نوری است.

منتها نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می‌شود.

لیزر یک دانش و فناوری است.

یعنی بسته به کاربردی که دارد، می‌توان ویژگی‌های خاصی در آن لحاظ کرد و آن را برای انجام یک کار خاص بهینه‌ سازی نمود.   لیزر موهای زائد دقیقاً به نحوی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌های دیگر پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد شود.

لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می‌شوند.

فناوری‌های الکساندریت، Nd:YAG و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد هستند. این لیزرها از نظر کاربرد باهم تفاوت دارند. مثلاً الکساندریت بیشتر برای کسانی موثر است که پوستی روشن دارند و Nd:YAG بیشتر برای پوست‌های تیره استفاده می‌شود. این تفاوت کاربردی به دلیل تفاوت خاصیت‌های فیزیکی لیزرها مثل فرکانس و طول موج است.

لیزر روی فولیکول‌ها اثر می‌گذارد.

لیزر حذف موهای زائد به شکی طراحی شده که باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول‌ها شود. فولیکول‌ها ارگان کوچکی درون پوست هستند که موهای بدن را می‌سازند. با آسیب دیدن فولیکول و پیاز مو، رشد مو برای همیشه متوقف می‌شود.

لیزر آسیبی انتخابی وارد می‌کند.

نکته‌ی قابل توجه این است که گرمای لیزر باعث آسیب دیدن و از کار افتادن فولیکول‌ها می‌شود، اما این آسیب کاملاً انتخابی است. یعنی به طور همزمان آسیبی به پوست و بافت‌های مجاور فولیکول وارد نمی‌شود. البته گاهی در اثر خطای اپراتور پوست آسیب می‌بیند. این موضوعات را در بخش عوارض لیزر موهای زائد بررسی کرده‌ایم.

لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد می‌شود.

این روش می‌تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد. برای همین از نظر علمی می‌گوییم لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد می‌شود و نه حذف دائمی موهای زائد. چون در یک دوره‌ی درمانی نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد موهای زائد را از بین ببریم. ولی آن ۷۰ تا ۹۰ درصدی که حذف شده‌اند، دیگر هیچوقت رشد نخواهند کرد.

کاربردهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد را می‌توان در هر نقطه‌ای از بدن استفاده کرد. البته مراجعات برای لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر است. مثلاً در خانم‌ها لیزر ناحیه‌ی بیکینی و تناسلی و لیزر موهای صورت شایع‌تر است. در آقایان لیزر موهای زیر بغل، لیزر خط ریش، موهای کمر و پشت گردن بیشتر انجام می‌شود. با این حال روش لیزر به قدری انعطاف پذیر، سریع و موثر است که می‌توان در یک جلسه کل بدن را در مدت کمتر از یک ساعت لیزر کرد. منطقه‌ی تحت درمان هر چقدر که محدود یا وسیع باشد (حال می‌خواهد فقط پشت لب باشد یا لیزر کل بدن) برای حذف یا کاهش موثر موهای زائد، شما باید یک دوره‌ی درمانی را تکمیل کنید. این دوره معمولاً شامل ۴ تا ۶ جلسه‌ی لیزر با فواصل حدود ۶ هفته است.

لیزر موهای زائد صورت

ناحیه‌ی صورت یکی از مناطق حساس بدن است که می‌توانیم موهای زائدش را با لیزر به شکلی ایمن حذف کنیم. البته موهای زیر ابرو را نمی‌توان لیزر کرد زیرا خطر آسیب دیدن چشم وجود دارد ولی موهای بین دو ابرو را می‌توانیم با لیزر به شکل موثری حذف کنیم.

با توجه به این که تیغ زدن برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود و بند انداختن و وکس می‌تواند باعث افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد شود، لیزر کردن این موها بهترین انتخاب شماست.

در مقایسه با سایر روش‌ها

لیزر بهترین روش حذف موهای زائد صورت است چرا که تیغ می‌تواند زخم‌هایی دائمی روی صورت شما به جا بگذارد و باید هر ۳-۴ روز یکبار صورت خود را اصلاح کنید. بند انداختن، وکس و برداشتن موها با موچین، می‌توانند با افزایش خونرسانی به پوست باعث افزایش موهای زائد شوند. پس بهترین راه برای حذف دائمی و بی‌خطر موهای زائد صوتر، لیزر کردن است.

·         برای خانم‌هایی که تنبلی تخمدان دارند

موهای زائد صورت برای خانم‌هایی که از تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) رنج می‌برند یک مشکلی اساسی است. موهای زائد صورت در این بیماری ضخیم و زیاد می‌شوند. بازهم وکس، موچین و بند انداختن راهکارهای مناسبی نیستند چون باعث ضخیم شدن و زیاد شدن موهای زائد می‌شوند. هرچند که لیزر موهای زائد برای خانم‌های دچار تنبلی تخمدان به اندازه‌ی سایر خانم‌ها موثر نیست، ولی می‌تواند کمک چشمگیری به کاهش موهای صورت بکند.

·         تعداد جلسات

لیزر موهای زائد صورت بسیار سریع انجام می‌شود و شاید ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان ببرد ولی موهای صورت (مثل موهای دست) بسیار سرسخت هستند و به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. معمولاً برای حذف موثر موهای صورت به ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر با فواصل ۲ تا ۴ هفته‌ای نیاز هست.

·         درد لیزر صورت

میزان درد لیزر بشتر از هر چیز به محل و آستانه‌ی تحمل شما بستگی دارد. به طور کلی لیزر نواحی پایینی صورت، نواحی جلوی گوش و پشت لب دردی ندارند. ممکن است لیزر پیشانی در دفعات اول کمی دردناک باشد ولی در جلسات بعدی کمتر می‌شود. برای کسانی که درد زیادی احساس می‌کنند می‌توانیم از کرم‌های بی‌حس کننده یا داروهای ضد درد استفاده کنیم.

·         عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت

مهم‌ترین خطری که لیزر موهای زائد در ناحیه‌ی صورت دارد، خطر آسیب رسیدن به چشم‌ها است. البته اگر از لوازم مراقبی مناسب استفاده کنیم، احتمال آسیب دیدن چشم‌ها صفر است. ممکن است در حین درمان فلش‌هایی از نور ببینید. ولی نگران نباشید این فلش‌ها آسیبی به چشم شما نمی‌رسانند. باز هم مهم‌ترین عامل پیشگیری کننده از عوارض لیزر، دوری از آفتاب مستقیم است. سولاریوم و آفتاب گرفتن را تا بعد از اتمام کل دوره‌ی لیزر درمانی کنار بگذارید. هر بار که بیرون از منزل می‌روید، از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید. یادتان باشد که اثر کرم ضدآفتاب بعد از ۲ ساعت از بین می‌رود و باید دوباره کرم بزنید.

·         بهترین مرکز لیزر موهای صورت

موهای صورت خانم‌ها معمولاً نازک‌اند. هرچه موها نازک‌تر و کمرنگ‌تر و پوست تیره‌تر باشد، لیزر کردن موها سخت‌تر می‌شود. اگر موهای نازکی یا روشنی دارید یا پوست تیره‌ای دارید، باید به مرکزی مراجعه کنید که حداقل به لیزرهای الکساندریت و Nd:YAG مجهز باشد. نکته‌ی دیگری که در مورد لیزر موهای زائد صورت باید دقت کرد، روش‌های خنک سازی پوست است که اگر درست انجام نشود، پوست صورت آسیب می‌بیند. پس هم دستگاه لیزر و هم مهارت اپراتور در صحیح انجام شدن خنک سازی موثر هستند.

در کلینیک ما از سه فناوری مختلف لیزر و بهترین دستگاه‌های موجود در بازار استفاده می‌کنیم. اپراتورهای ما سال‌ها در لیزر موهای صورت تجربه دارند و به خوبی می‌دانند که چگونه لیزری بی‌درد و موثر برای شما انجام دهند.

لیزر زیر بغل

حذف موهای زائد زیر بغل یکی از پرطرفدارترین استفاده‌های لیزر است. لیزر این ناحیه خیلی سریع و بی‌دردسر انجام می‌شود و کاملاً موثر خواهد بود. برای حذف موثر موهای زائد زیر بغل تقریباً به ۵ جلسه با فواصل حدود ۵ هفته نیاز خواهید داشت. بعد از ۵ جلسه انتظار داریم که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد موهای زائد این ناحیه برای همیشه حذف شوند.

·         درد لیزر زیر بغل

لیزر زیر بغل برای اکثر مراجعین ما بدون هیچگونه دردی انجام می‌شود. با این حال اگر دردی احساس کنید، می‌توانیم از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده کنیم. معمولاً اولین جلسه‌ی لیزر زیر بغل دردناک‌تر است و همانطور که اشاره کردیم، احساس می‌کنید یک کش لاستیکی به پوست‌تان برخورد می‌کند. جلسات بعدی درد کمتری حس خواهید کرد.

·         عوارض و خطرات

مثل همیشه خطر زخم، سوختگی و جوش زدن وجود دارد؛ ولی اگر اپراتور شما از مهارت و تجربه‌ی کافی بهره‌مند باشد، احتمال وقوع این خطرات بسیار کم و در واقع در حد صفر است. ممکن است بلافاصله بعد از جلسه لیزر کمی قرمزی، گرمی و تورم احساس کنید. اگر لازم باشد، به شما کمپرس یخ داده می‌شود تا التهاب کاهش یابد. گاهی برای مراجعین کرم‌های کورتیکواستروئیدی (کورتونی) تجویز می‌کنیم تا تورم و التهاب ناحیه را بهبود ببخشیم.

·         بهترین مرکز لیزر موهای زیر بغل

یکی از ساده‌ترین و کم‌دردسرترین نقاط بدن برای لیزر کردن، زیر بغل است؛ ولی بازهم دلیل نمی‌شود که بی‌خطر یا بدون عوارض باشد. همچنان به شما توصیه می‌کنیم در مورد مرکز لیزر مد نظرتان به خوبی تحقیق کنید. از مهارت اپراتورها اطمینان حاصل کنید و حتماً به مرکزی مراجعه کنید که لیزر را تحت نظر پزشک مستقر انجام دهند.

لیزر مو برای آقایان

آنچه تا به اینجا گفتیم بیشتر مربوط به خانم‌ها بود. اما تمام خدمات لیزری که به خانم‌ها ارائه می‌شود، برای آقایان نیز قابل انجام است. در گذشته تقریباً تمام مراجعین لیزر موهای زائد بانوان بودند ولی امروز این نسبت تغییر کرده و حتی برابر شده است.

·         لیزر موهای زائد چه کمکی به آقایان می‌کند؟

لیزر لزوماً باعث صاف شدن پوست نمی‌شود. برخی از مراجعین ما فقط می‌خواهند که تراکم موهای بدن‌شان را کاهش دهند. مثلاً سینه‌ی بسیار پرمویی دارند ولی نمی‌خواهند که کاملاً بدون مو شوند. برخی از آقایان هم علاقه دارند موهای مناطقی از بدنشان را به کلی حذف کنند؛ مثل موهای پشت در ناحیه‌ی شانه‌ها و کتف. هدف شما کاهش تراکم باشد یا حذف کامل موهای زائد فرق نمی‌کند؛ هردو با لیزر موهای زائد قابل انجام است.

لیزر موهای زائد برای آقایان ورزشکار ایده‌ آل است. لیزر می‌تواند زندگی فوتبالیست‌ها، دوچرخه سواران، شناگران و سایر ورزشکارانی که نیاز به اصلاح مداوم موهای بدن خود دارند را آسان‌تر کند. دیگر خبری از بریدن با تیغ، جوش زدن‌های بعد از اصلاح با ماشین و خارش‌های بعد از درآمدن مو نخواهد بود. یکبار برای همیشه از شر موهای مزاحم خلاص می‌شوید.

تنها راه درمان موهای زیر پوستی و فولیکولیت لیزر است. موهای زیر پوستی در بسیاری از آقایان بعد از اصلاح ریش، به ویژه در ناحیه‌ی زیر گردن، به شکل جوش‌هایی کوچک مشاهده می‌شود. این مشکل شایع که سودوفولیکولیت ریش نام دارد به طور کامل با لیزر برطرف می‌شود. فقط یک جلسه لیزر می‌تواند تمام موهای زیرپوستی را از بین ببرد. البته برای این که دوباره دچار این مشکل نشوید، باید دوره‌ی لیزر درمانی را تکمیل کنید.

فولیکولیت به جوش‌هایی گفته می‌شود که ناشی از التهاب فولیکول هستند. به کمک لیزر موهای زائد، فولیکول را از بین می‌بریم. وقتی دیگر فولیکولی وجود نداشته باشد، دیگر چیزی نیست که دچار التهاب و نهایتاً جوش بشود.

·         میزان درد، خطرات و عوارض لیزر آقایان

میزان درد به آستانه‌ی درد شما و ناحیه‌ی تحت درمان بستگی دارد. هرچه پوست ناحیه‌ای حساس‌تر باشد، درد بیشتری هم دارد. بیشتر آقایان می‌گویند که لیزر درد ندارد و فقط بعضی وقت‌ها کمی اذیت می‌کند. درصد کمی می‌گویند که دردش مشابه برخورد کش لاستیکی به پوست است. حدود ۱-۲ درصد هم ذکر می‌کنند که درد زیادی متحمل شده‌اند. برای این افراد از داروهای بی‌حس کننده‌ی موضعی استفاده می‌کنیم که می‌تواند درد را به نصف برساند.

خطرات لیزر موهای زائد آقایان و خانم‌ها یکسان است. باز هم با خطر سوختگی، زخم، تغییر رنگ پوست و جوش زدن مواجه هستیم. اگر یک اپراتور با تجربه و حرفه‌ای جلسه‌ی درمانی را تحت نظارت پزشک متخصص انجام بدهد، احتمال خطرات لیزر به صفر می‌رسد. خطر سرطان، آسیب به دستگاه جنسی و موارد از این قبیل شایعه هستند و صحت ندارند.

رعایت توصیه‌های بعد از لیزر (مثل دوری از آفتاب و ورزش نکردن) تاثیر زیادی در کاهش عوارض دارد. به طور کلی عوارض دائمی و جدی لیزر بسیار نادرند و معمولاً ناشی از خطای اجرای لیزر درمانی هستند. عوارض نادری که ممکن است برای شما پیش بیایند شامل تغییر رنگ پوست یا جوش‌ها است که موقتی بوده و خیلی زود برطرف می‌شوند.

·         تعداد جلسات

مثل لیزر موهای زائد در خانم‌ها، لیزر آقایان نیز معمولاً به ۶ تا ۸ جلسه با فواصل ۴ تا ۶ هفته‌ای نیاز دارد.

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه‌ی کلی لیزر به تعداد جلسات و بخش‌هایی که می‌خواهید لیزر کنید بستگی دارد. بدیهی است که هزینه‌ی لیزر موهای زائد کل بدن از هزینه‌ی لیزر پشت لب بسیار بیشتر است. نوع دستگاه نیز می‌تواند در قیمت لیزر موثر باشد. دستگاه‌های جدیدتر با سیستم‌های خنک کننده و تابشی پیشرفته‌تر موثرتر و ایمن‌تر هستند ولی هزینه‌ی بیشتری هم دارند.

دکمه بازگشت به بالا