علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی؛ ساخت طرح‌هایی تمیز و ظریف

معرفی و بررسی کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی در چند سال اخیر به دلیل مسئله خود اشتغالی و ایجاد کسب و کارهای کوچک در کشورهای در حال توسعه اهمیت و افزایش پیدا کرده است. مدیران بخش‌های تولیدی در کشور ما نیز سال‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که برای توسعه اشتغال‌زایی باید به کسب و کارهای خانگی توجه کنند.

اما دستگاه برش لیزر خانگی چیست؟ کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی کدام‌اند؟ چرا به این دستگاه نیاز داریم؟ نحوه عملکرد این دستگاه چگونه است؟ و بسیاری از سوالات دیگر که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی بپردازیم. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به کار با این دستگاه هستید اما اطلاعی در مورد آن ندارید، این مطلب را بخوانید.

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی؛ ساخت طرح‌هایی تمیز و ظریف

دستگاه برش لیزر خانگی چیست و روش انجام کار با آن چگونه است

قبل از آنکه به کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی بپردازیم لازم است تا ابتدا با خود آن به طور دقیق آشنا شویم. دستگاه برش لیزر خانگی به عنوان کوچک‌ترین دستگاه برش لیزر، تیوب لیزری در حدود 40 وات دارد. با استفاده از این دستگاه تایپوگرافی‌های زیبا بر روی وسایل قیمتی مانند جواهرات حک می‌شود. همچنین می‌توانید یک لوگوی زیبا بر روی پارچه، شیشه یا لباس‌های خود حک کنید.

جالب است بدانید که قیمت دستگاه برش لیزری خانگی بسیار مقرون به صرفه است و همین امر سبب محبوبیت فراوان آن برای بسیاری شده است.

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی؛ ساخت طرح‌هایی تمیز و ظریف

 به بیان دیگر، برش لیزر خانگی یک فناوری دیجیتال است که بر روی فایل‌های برداری به نام D2 عمل می‌کند. برش لیزری از تشدید کننده لیزر تهیه شده است و با توجه به کاربردهای این وسیله مخلوطی از گاز را به همراه خواهد داشت. فرایند برش با لیزر نیز زمانی انجام می‌شود که انرژی سریعا به مخلوط گاز وارد شود.

تحت این شرایط تاثیرات انرژی بر روی ترکیب گاز با استفاده از لنزهای آینه‌ای مختلف به لیزر ارسال می‌شود. به کمک همین آینه‌ها، پرتوی لیزری به صورت مستقیم و با استفاده از نازلی بر روی مواد فرستاده می‌شود. هنگامی که پرتو به سطح برخورد می‌کند، فرایند ذوب مواد شروع شده و عمل برش نیز در نهایت انجام می‌شود.

برای آشنایی با جزییات، مشخصات فنی، مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه برش لیزر خانگی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://rotecgroup.com/product/laser-machine/nonmetal/engraving-cutting/rt6040/

کاربردهای متنوع دستگاه برش لیزری خانگی

کاربردهای دستگاه لیزر حکاکی خانگی باعث شده تا بتوانیم با استفاده از آن وسایل مختلف را راحت‌تر، بهتر و با کیفیت بالاتر برش دهیم. با استفاده از این دستگاه می‌توانید طرح‌ها و مدل‌های ظریف که بسیار کوچک و ریز هستند را کاملا دقیق برش بدهید. کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی تنها به موارد گفته شده محدود نیست. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این وسیله، ایجاد حکامی و برش بر روی انواع نمدها و پارچه‌ها است. با دستگاه برش می‌توانید طرح‌هایی با اندازه‌های مختلف از ریز تا درشت را بر روی اجسام مورد نظر خود ایجاد کنید.

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی؛ ساخت طرح‌هایی تمیز و ظریف

کاربردهای دستگاه برش لیزری خانگی در ساخت وسایل دکوری

از طریق کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی می‌توانید انواع سازه‌های کوچک چوبی مانند رومیزی، لوازم آشپزخانه مانند شلف، جای چاقو، آباژور، لوستر، ساعت دیواری چوبی و بسیاری از موارد دیگر را در منزل بسازید و سپس در بازار و یا در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید.

 کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی برای برش و حکاکی بر روی شیشه و سنگ

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌ها و هتل‌ها آرم یا برند خود را بر درب‌های شیشه‌ای ورودی دفتر یا فروشگاه خود حکاکی کنند. همچنین می‌توانید بسیاری از لوازم تزئینی و ظریف خود را با استفاده از پلکسی گلاس بسازید (ورق‌های قطوری که به صورت شفاف هستند).

مزایای دستگاه برش لیزری خانگی

دستگاه برش لیزر خانگی دستگاهی پیشرفته است که امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در بحث کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی و مزایای آن باید کاربرد این دستگاه را حوزه صنایع دستی نیز بررسی کنیم. این دستگاه‌ها هر کدام با قدرت‌هایی در حدود 40 وات، 50 وات و 60 وات به بازار عرضه می‌شوند.

کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی؛ ساخت طرح‌هایی تمیز و ظریف

برای مثال، دستگاه برش لیزر خانگی چرم بسیار جمع و جور است و می‌تواند به شکل رومیزی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی فضای اشغال شده توسط دستگاه برش لیزر خانگی نیز بسیار کم است. چنین دستگاهی می‌تواند در کوتاه مدت منبعی خوب برای کسب درآمد باشد. در نتیجه اگر از کاربردهای برش لیزر خانگی و عملکرد صحیح آن اطلاع داشته باشید، می‌توانید هزینه‌های پرداخت شده را در مدت کوتاهی برگردانید.

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر خانگی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دقت و ظرافت بسیار بالا در تولید قطعاتی با اندازه بسیار کوچک تا تولید صفحات بزرگ
  • دستگاه برش لیزر خانگی سبب شده تا دیگر به سراغ روش‌های سنتی نرویم
  • این دستگاه‌ها در مقیاس صنعتی می‌توانند نرخ تولید کارخانه‌ها را افزایش بدهند
  • ظرافت دستگاه برش لیزر خانگی آن‌قدر بالا است که هیچ نشانه‌ای از لک و آلودگی را بر روی سطح باقی نمی‌گذارد
  • کاربردهای دستگاه برش لیزر خانگی در حکاکی و علامت‌گذاری به این جهت که محلی به جز اشعه ساطع شده از دستگاه هیچ تماسی با دستگاه و سطح ندارد، می‌تواند محصولاتی باکیفیت تولید کند

نهایت دقت و ظرافت با دستگاه‌های برش لیزر خانگی روتک

با توجه به نیاز روزافزون بازار صنعت به انواع دستگاه‌های برش لیزر و ارائه خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها مجموعه روتک همواره در تلاش بوده است تا رتبه نخست فروش این دستگاه‌ها را به خود اختصاص دهد. هم اکنون شرکت روتک با کوله‌باری از تجربیات گران‌بها در زمینه فروش و ارائه خدمات پس از فروش دستگاه‌های برش لیزر و همچنین خدمات برش لیزر فلزات در خدمت هم‌وطنان گرامی در سراسر کشور است.

روتک با برخورداری کامل از قطعات اصلی و معرفی دستگاه‌های برش لیزر با معتبرترین برندهای جهانی نیاز مشتریان را در زمینه تامین قطعات یدکی نیز برآورده کرده است. سال‌ها تجربه به همراه به‌کارگیری دانش فنی تیم روتک، این مجموعه را به مرجعی تخصصی در زمینه فروش انواع دستگاه‌های لیزر، جوش لیزری، لیزر تمیزکننده، سی ان سی، قطعات یدکی و همچنین تیوب لیزر تبدیل کرده است.

دکمه بازگشت به بالا