عمومیمدیریت کسب و کار

تست نفوذ صدا به کابین دنا پلاس ۶AT

شاید تابه حال نشنیده باشید اما اکثر افرادی که نام‌خانوادگی آن‌ها پسوندهای خاص مثل «فر» دارد (از جمله خودم که «امیری‌فر» هستم)، فامیلی شناسنامه‌ای خود را قبلاً تعویض کرده‌اند؛ جالب است که 207های وطنی با پسوند i هم دقیقاً همینطورند! نام اصلی آن‌ها 206 پلاس است و با 207 واقعی تفاوت ساختاری و فنی بسیار زیادی دارند. مثلاً این‌که فاصله میان محورها در 207 واقعی بهبود یافته، یک ستاره ایمنی بیشتر کسب نموده، پیشرانه‌اش دست‌خوش اصلاحات شده و خلاصه مطلب اینکه در قیاس با محصول قدیمی پژو، پیشرفت محسوسی را تجربه کرده است،

”پژو 207i پانوراما ذاتاً یک خودرو قدیمی است که با ظاهر نسبتاً جدید و آپشن‌های امروزی سعی می‌کند خود را به عنوان محصولی مدرن جا بزند، اما این بدان معنا نیست که باید از خریدش منصرف شویم.“اما پژو 207i در باطن همان 206 (تیپ 5 و 6) خودمان است که چراغ‌ها، کاپوت، سپر و قسمت‌هایی از داشبورد برادر جوان‌ترش را به عاریت گرفته و سعی دارد به کمک آن‌ها مقداری کم سن و سال‎تر به نظر برسد. حتی از نظر ظاهری هم می‌توانید 207 واقعی را با چراغ‌های عقب، درب صندوق، گلگیرها و آینه‌های جانبی کاملاً متفاوت از پژو 207i تشخیص دهید.

خوب پس تا اینجای کار شاید احساس کرده باشید که به نوعی گنجشک را جای قناری به شما فروخته‌اند؛ اما خیلی هم دلخور نشوید چراکه داشتن پژو 207i هم مزیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. اولین مورد این است که فیس‌لیفت ظاهری 206 در گذشته توسط خود پژو فرانسه انجام شده، پس تصور نکنید که با یک خودروی من‌درآوردی طرف هستیم! نکته دیگر اینکه در بازار محدود هاچ‌بک‌های میان‌رده کشورمان، داشتن خودرویی با ظاهر جدید اما هزینه نگهداری پایین و فراوانی قطعات یدکی مشابه خودروهای قدیمی بازار، یک برگ برنده بزرگ محسوب می‌شود. به‌خصوص که در شرایط تحریمی فعلی، کمبود قطعات برای بسیاری از خودروها به مشکل بزرگی تبدیل شده و پژو 207i در این خصوص، مشکلات رقبای چینی خود را نخواهد داشت. ضمناً خودروساز وطنی با ارائه آپشن‌های خاص روی 207i و همزمان توقف تولید نسخه‌های کامل‌تر ، توانسته فاصله میان این دو برادر را افزایش دهد تا تفادنا پلاس توربو اتوماتیک پرفروش ترین سدان اتوماتیک بازار ایران است که فعلاً در یک تیپ به بازار عرضه می شود. در این محتوای به سراغ تست و بررسی این سدان ملی رفته ایم.

معرفی دنا پلاس

دنا پلاس نمونه فیس لیفت شده و ارتقا یافته دنا به حساب می آید و دنا نمونه به روز شده سمند و سورن است. اما بهتر است بدانیم که از ابتدا قرار بود خودروی دنا با ظاهر دنا پلاس به بازار عرضه شود. ولی به خاطر مشکلات تحریمی ابتدای دهه ۹۰، قالب های جانبی و برخی قطعات بازطراحی شده برای به ایران خودرو نرسید و پروژه این محصول جدید با قالب های بدنه سورن و سمند ادامه یافت.

اما پس از رفع تحریم ها قالب های بدنه این خودرو طراحی شد و به ایران رسید و در سال ۱۳۹۵، ایران خودرو محصولی را با نام دنا پلاس به بازار معرفی کرد. دنا پلاس در ابتدا به امکاناتی مانند سانروف، کیسه هوای جانبی و چراغ روشنایی روز مجهز شده بود. اما با آغاز مجدد تحریم ها، به دلایل مشکلات تولیدی امکاناتی مانند سانروف و کیسه هوای جانبی از اکثر نسخه های دنا پلاس حذف شد.

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس توربوشارژر اتومات ۸.۱۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و به صورت ترکیبی اعلام می شود. در حالت ایده آل می تواند مصرف سوخت این خودرو ۶.۳۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. این خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و به فضای صندوق ۵۰۰ لیتری مجهز است. این سدان ایران خودرو در شرایط ایده آل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۱۰.۵ ثانیه را ثبت می کند. اما در ویدیوی که آن را تهیه کرده است، شتاب این خودرو در شرایط عادی ۱۱.۲۷ ثانیه ثبت شده است.

استقبال بی‌نظیر مردم و خانواده‌های ایرانی از خودروی دنا پلاس باعث شده که تعداد ثبت نامی‌های ایران خودرو برای فروش اقساطی دنا پلاس توربو این محصول به صورت مستقیم از کارخانه بیشتر از توانایی عرضه کارخانه باشد. به همین دلیل معمولا در زمان ثبت نام اینترنتی محصولات ایران خودرو برای چند هزار ماشین چند میلیون ثبت نامی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که عده زیادی نتوانند به صورت مستقیم ماشین دلخواه خود را از کارخانه خریداری کنند.

تست نفوذ صدا به کابین دنا پلاس ۶AT

مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک

حتما بخوانید :

دنا پلاس توربو اتومات در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. البته که دنا پلاس جوانان امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را به مشتریان ارائه می دهد و هنوز به بازار نیامده است.

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.

نام خودرو خاموش دور آرام ۲۰۰۰RPM ۸۰Km/h تخت گاز
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۹.۷ ۴۴.۲ ۵۳.۱ ۶۹.۷ ۷۸.۶

رقبا

آلبوم تصاویر دنا پلاس توربو اتوماتیک

سوالات متداول

وت قیمت میانشان توجیه بیشتری پیدا کند.

در هر صورت پژو 207 آی، با این‌که به نسبت سطح تکنولوژی و توانایی‌هایش خودروی نسبتاً گران‌قیمتی محسوب می‌شود، در وضعیت خاص حاکم بر بازار داخل توانسته به فروش مناسبی دست یابد و به ویژه پس از تغییرچهره نهایی و بهبود طراحی چراغ‌های جلو و عقب، مورد استقبال گسترده هموطنان قرار گیرد. در این اواخر هم عرضه محصول ایران‌خودرو با آپشن سقف شیشه‌ای، حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشت. از یک طرف پژو 207 پانوراما به عنوان ارزان‌ترین خودرو مجهز به سقف شیشه‌ای، گزینه وسوسه انگیزی به نظر می‌رسد و از طرف دیگر بسیاری از مخالفان از میزان اختلاف قیمت با نسخه ساده آن شکایت دارند. از همین رو امروز به سراغ نماینده ریزنقش ایران‌خودرو آمده‌ایم تا ببینیم در نهایت با چه طور خودرویی طرف هستیم و آیا در میان تمامی رقبای حاضر در این رده می‌توانیم رویش حساب باز کنیم یا خیر؛ پس لطفاً شما هم در این بررسی کوتاه «» همراه باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا