عمومیمدیریت کسب و کار

میز کنسول را کجای خانه بگذاریم؟

به نظر من آینه و کنسول مثل کیف دستی هستند، حالا بهتان می‌گویم چرا.

شاید خیلی از ما فکر کنیم که کیف دستی عنصر چندان مهمی در پوشش و آرایش ما نیست و خیلی وقت‌ها در مهمانی و دور همی‌ها اصلاً به آن توجه نشود. ولی باید بگویم فقط کافی است یک‌بار کیف دستی ناهماهنگی با کفش و لباس خود بپوشید تا ببینید که چقدر انتخاب اشتباه آن‌ها، می‌تواند این وسیله را به اصلی‌ترین و تو چشم‌ترین فاکتور در استایل ما تبدیل کند.

با این مثال می‌خواستم بگویم که نقش آینه و کنسول در خانه به‌اندازه همین کیف، مهم است. اگر آینه و کنسول در منزل نداشته باشید خیلی بهتر است تا این ترکیب زیبا را در جای اشتباه قرار دهید. حالا اگر قصد خرید آینه و کنسول دارید و دوست دارید بدانید بهترین جای منزل برای گذاشتن آینه کنسول کجاست، به خواندن این مقاله از مجله خوگر ادامه دهید که قرار است بعد از خواندن یک تغییر بسیار محسوس در خانه شما به وجود بیاید.

 

بهترین جای خانه برای گذاشتن آینه و کنسول کجاست؟

بهترین جا برای گذاشتن آینه و کنسول کجاست آینه و کنسول از آن دسته وسایل تزیینی است که تا وقتی در خانه نباشد فکر می‌کنیم شاید نیازی به آن نداشته باشیم، ولی به‌محض اینکه پایش به خانه کشیده می‌شود، چنان دلبری می‌کند که دیگر نمی‌توانیم خانه‌مان را بدون آن‌ها تصور کنیم.

شرط اصلی برای دل‌فریبی آینه کنسول این است که بدانیم بهترین جا برای گذاشتن این دو یار جدانشدنی کجاست. در قدیم اکثراً آینه و کنسول را در راهرو یا پذیرایی می‌گذاشتند اما در خانه‌های امروز می‌توان رد این دو یار را در هر گوشه‌ای از خانه پیدا کرد.

در ادامه می‌خواهم بگویم آینه کنسول در هر جای خانه چه کاربردی دارند و چه طور می‌توان آن‌ها را در درست‌ترین جایشان قرار دارد. برای دست‌گرمی به چند تصویر زیر نگاه کنید و ببینید به نظرتان این آینه کنسول‌ها را باید کجای خانه گذاشت.

راهرو یا ورودی، کلاسیک‌ترین قسمت خانه برای گذاشتن آینه و کنسول

راهرو یا ورودی خانه یکی از کلاسیک‌ترین جاها برای گذاشتن آینه و کنسول در خانه است. اگر آینه کنسول را در این قسمت‌ها بگذارید، آن‌ها را به مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسیله خانه که به‌محض ورود دیده می‌شود، تبدیل کرده‌اید. در این حالت می‌توان آینه کنسول را به پیش‌درآمد یک قطعه موسیقی یا مقدمه داستان چیدمان خانه تشبیه کرد که شما را به هدف نزدیک می‌کند.

گذاشتن آینه کنسول در راهرو، ورودی یا کنار پله‌ها در خانه‌های دوبلکس، یک مزیت اصلی دارد که می‌توانید با در نظر گرفتن ظرف‌هایی برای وسایل کوچک و ضروری مثل کلید خانه، ماشین و … روی آن، هم چیدمان خاصی به سطح روی کنسول بدهید هم از آن بیشتر از یک وسیله تزیینی استفاده کنید.

سالن پذیرایی، خاص‌ترین و پرکاربردترین جا برای گذاشتن آینه و کنسول

به نظر من اگر خانه بزرگی دارید، یکی از بهترین جاها برای گذاشتن آینه و کنسول، نزدیک میز ناهارخوری است. با این کار هم چیدمان میز ناهارخوری را تکمیل کرده‌اید هم به خاطر وجود آینه، مهمانی‌ها گرم‌تر و فضای پذیرایی بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

اگر تصمیم به این کار گرفتید، بهتر است از کنسول‌هایی که کشو دارند استفاده کنید تا بتوانید در آن وسایل لازم برای پذیرایی مثل سرویس قاشق چنگال ویژه، زیر بشقابی‌ها و … را قرار دهید. در این حالت اگر در میانه مهمانی، سرویس پذیرایی جدیدی لازم داشته باشید، نیازی نیست مهمانان را تنها بگذارید و در آشپزخانه دنبال سرویس پذیرایی بگردید

من می‌توانم ساعت‌ها به عکس بالا نگاه کنم و از هماهنگی زیبای کنسول و آینه با میز ناهارخوری و طراحی دیوار لذت ببرم. در این خانه آبی و طوسی بهترین ایده برای اجرا شده است. نه دیوار با تابلوها و دیوارکوب‌های دکوراتیو بیش از اندازه شلوغ شده است و نه فضای خالی بیش از اندازه خودنمایی می کند؛ زیرا این آینه و کنسول در جای درستی قرار گرفته اند.

در عکس بالا، کنسول کارکرد بوفه دارد و به نظر من زیبایی خاصی به اتاق پذیرایی داده است، نظر شما چیست؟

هال یا اتاق نشیمن، یک مکان با چند ظرفیت برای گذاشتن آینه و کنسول

اتاق نشیمن یا هال، یکی از با ظرفیت‌ترین بخش‌های خانه برای گذاشتن آینه و کنسول است. شما می‌توانید با انتخاب یک آینه کنسول که با مبلمان منزلتان هماهنگی دارد، این ترکیب جدانشدنی را در هال یا مثلاً نزدیک میز پذیرایی قرار دهید. با این کار، هال شما جلوه خاصی می‌گیرد.

میز کنسول را کجای خانه بزاریم؟!

بگذارید یک رازی را به شما بگویم. میزهای کنسول و آباژورهای روی میزی کوچک، عاشق یکدیگر هستند. پس آن‌ها را از هم جدا نکنید و برای تزیین روی کنسول در پذیرایی، حتماً از یک چراغ روشنایی روی آن استفاده کنید.

اینه کنسول جدید طرح ترلان یک کار مدرن و با کیفیت می باشد که بسیار ساده و زیبا طراحی و ساخته شده است.

با توجه به سبک دکوراسیون خانه می‌توانید از دو چراغ یکسان و متقارن روی کنسول استفاده کنید یا می‌توانید یک آباژور کلاسیک ولی خاص را در یک گوشه قرار دهید. تصور نور این چراغ‌ها روی کنسول دل آدم را می‌برد چه برسد به این‌که آن را اجرایی کنید.

تازه کنسول کشودار در هال، بهترین جا برای گذاشتن شارژر، مجلات، کتاب‌ها، شال مبل و … است.

شما هم مثل من با نگاه کردن به تصویر بالا از نهایت زیبایی و سادگی لذت می‌برید؟

آینه و کنسول را مهمان اتاق‌ها کنید

شاید تصور کنید که گذاشتن آینه کنسول در اتاق‌خواب کار بی‌فایده‌ای است؛ به‌خصوص اگر و آینه دارید. ولی باید به شما بگویم اگر به‌اندازه کافی کشو دارید و نیازی به خرید میز آرایش ندارید. با گذاشتن آینه و کنسول در اتاق‌خواب، این وسیله را مهمان یکی از زیباترین و شخصی‌ترین بخش‌های خانه کرده‌اید.

من حدس می‌زنم که اتاق‌خواب بالا، اتاق‌خواب یک تازه‌عروس داماد است، حدس شما چیست؟

آینه و کنسول در اتاق کودک

شما می‌توانید از آینه کنسول در اتاق‌خواب کودک هم استفاده کنید. فوت کوزه‌گری گذاشتن آینه کنسول در اتاق کودک، هماهنگی آن با جنسیت، سن و علاقه‌مندی‌های فرزندتان است. با این حال کمی هم به خودتان توجه کنید و کنسولی بخرید که کشو داشته باشد و بتوانید بخشی از وسایل تمام‌نشدنی کودکان را در آن بگذارید!

البته برای داشتن یک اتاق زیبا بهتر است با آشنا باشید و بدانید چه رنگ‌ها و وسایلی برای کودک شما مناسب‌تر است.

وای خدای من، ببینید برای این پسربچه بامزه چه آینه بامزه‌ای طراحی کرده‌اند. کنسول این کوچولو هم کاربرد این را دارد که بتواند خودش را ایستاده نگه دارد.

آینه و کنسول در اتاق کار

اگر در منزل اتاق کار دارید، می‌توانید به‌راحتی با گذاشتن آینه کنسول در اتاق کار ظاهری حرفه‌ای و درعین‌حال مدرن به اتاق کار خود بدهید. با این کار یک تیر و دو نشان زده‌اید. چون‌ آینه فضای اتاق کار را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و کنسول مناسب با آن، گویای سلیقه و هنر شما در طراحی اتاق کار خاص است.

واقعاً من اگر به اتاق کاری بروم که صاحبش چنین ترکیب جذابی را در آن گذاشته، می‌توانم بدون هیچ شناختی، به سلیقه‌اش نمره بالایی بدهم.

مهم‌ترین نکات برای گذاشتن آینه و کنسول در خانه

حالا که با توجه به موارد بالا، ایده‌هایی برای بهترین جای آینه کنسول در خانه خودتان پیدا کردید، بیاید باهم چند نکته را جمع‌بندی کنیم:

  • آینه و کنسول باید با سایر اجزای خانه هماهنگی داشته باشند. هر بخش از خانه مثل پذیرایی، هال، اتاق‌ها، ورودی یا راهرو را که انتخاب کردید حواستان باشد که آینه و کنسول با دکوراسیون آن قسمت هماهنگی داشته باشد.
  • آینه کنسول می‌تواند هم جنبه تزیینی داشته باشد هم کاربردی. پس با توجه به نوع آینه و کنسول، بهترین جا را انتخاب کنید تا بتوانید از جنبه‌های مختلف آن استفاده کنید. مثلاً آینه کنسولی که کشو یا کمد ندارد بیشتر جنبه تزیینی دارد و بهترین جا برای قرار دادن آن راهرو یا ورودی است. در مقابل اگر این دو وسیله را با توجه به جنبه کاربردی آن خریداری کردید، بهتر است در پذیرایی، هال یا اتاق‌ها از آن استفاده کنید.

در این مقاله باهم آینه و کنسول را در جاهای مختلف خانه تصور کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اول ببینیم کدام جنبه این وسیله برای ما مهم است. دلمان می‌خواهد آینه و کنسول یک وسیله تزیینی در خانه‌مان باشد، یا می‌خواهیم از آن‌ها کار بکشیم؟ آینه و کنسول‌ها از دیرباز جزئی مهم از دکوراسیون داخلی منازل به حساب می‌آمدند. برای برخی خانه‌ها جنبه تزئینی داشتند و برای برخی خانه هم، جنبه کاربردی. همین الان هم به همین صورت است با این تفاوت که حتی آینه و کنسول‌های کاربردی هم به قدری زیبا طراحی می‌شوند که خودشان یک پا وسیله تزئینی به حساب می‌آیند.

برای قسمت‌های مختلف خانه، اینه و کنسول‌هایی خاص طراحی می‌شود و تنوع به حدی بالا رفته که با دیدن یک اینه کنسول به سختی می‌توان تشخیص داد برای کدام قسمت خانه مناسب است. در این مقاله، می‌خواهیم با یک نگاه دقیق به مسئله نگاه کنیم. در انتهای مقاله، جواب این سوال پرتکرار که ” جای و کجاست و چیدمان آینه و کنسول باید به چه صورتی باشد” را خواهید گرفت. پس با همراه باشید.

هر سخن جایی و هر وسیله مکانی دارد

بله. حتما این بیت شعر زیبا که می‌گوید:” هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد را هزاران بار شنیده‌اید “. اگر یک طراح دکوراسیون باشید، اصلا این بیت شعر را همینطوری که قبلا شنیده‌ بودید نخواهید شنید. احتمالا این طور آن را می‌شنوید که هر سخن جایی و هر وسیله مکانی دارد! جدای از شوخی یکی رمز و رازهایی که طراحان دکوراسیون این است که هر وسیله را با توجه به کابرد و وضعیت ظاهری‌ای که دارد در جاهای مختلف خانه قرار می‌دهند.

جای آینه و کنسول کجاست

جای آینه و کنسول کجاست؟ سوال ساده‌ای است ولی یک جواب پیچیده دارد. اینه و کنسول‌ها را در هر جایی از خانه می‌توان قرار داد؛ به شرطی که مناسب آن مکان خاص باشد. در نتیجه، زمانی که صحبت از این مسئله به میان می‌آید که جای آینه کنسول کجاست، باید مشخص کنیم که چه نوع آینه کنسولی؟ به چه شکل و شمایلی و با چه اندازه‌ای.

دکوراسیون دکوبیست با دارا بودن چندین شعبه در سراسر کشور اماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا