عمومیمدیریت کسب و کار

بهترین باشگاه مشتریان چه ویژگی­هایی دارد؟

برای راه اندازی یک باشگاه مشتریان موفق، از تجربه افراد موفق در این حوزه کمک بگیرید و با آن­ها مشورت کنید. از کسانی که در زمینه راه اندازی باشگاه مشتریان و طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان تجربه دارند مشاوره بگیرید. در مورد باشگاه­های موفق تحقیق کنید و از آن­ها الگو برداری کنید. منظور از الگو برداری این نیست که از طرح­ها و برنامه­های آن­ها کپی برداری کنید. الگو بگیرید و باشگاه خود را به گونه­ای منحصر به فرد بسازید.

بهترین باشگاه مشتریان چه ویژگی­هایی دارد؟

از نمونه­ های خارجی موجود در سراسر دنیا که با کسب و کار شما شباهت زیادی دارند و موفق هستند الگو بگیرید و باشگاه خود را با ورژن داخلی ایجاد کنید. باشگاه مشتریان بطور مستقیم با مشتریان در ارتباط است و نحوه رفتار و ارائه خدمات تاثیر چشم گیری در موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. حال می­خواهیم بدانیم که بهترین و موفق­ترین باشگاه مشتریان چه ویژگی­هایی باید داشته باشد.

  • در باشگاه مشتریان موفق، تمامی کارها باید بطور خودکار و منظم انجام شود. اگر خدماتی وجود دارد که به صورت دستی و توسط افراد انجام می­شود باید سریع انجام شود. خدماتی مانند ثبت نام مشتری، ورود اطلاعات و ثبت اطلاعات مشتری باید بصورت مجازی و سریع انجام شود. باید این قابلیت را در نرم افزار خود قرار دهید که مشتری بتواند اطلاعات خود را ویرایش کند.

تراکنش­های مشتری باید به سرعت و به صورت خودکار انجام شود و نتیجه ثبت تراکنش سریعا به مشتری اطلاع داده شود. اگر این مرحله کند پیش برود و مشتری را معطل کند، مشتری خواهد شد و عضویت باشگاه مشتریان برایش ارزشی نخواهد داشت.

بهترین باشگاه مشتریان چه ویژگی­هایی دارد؟

اگر برای مشتریان وفادار خود پاداش ویژه ­ای در نظر گرفته ­اید، باید در زمان مشخص و طبق وعده­ای که به مشتری داده­اید عمل کنید و پاداش در زمان مقرر به مشتری تعلق بگیرد و مشتری بتواند از پاداش خود استفاده کند. اگر در پاداش دادن یا ارائه امتیاز بد قولی کنید، مشتری دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد. بنابراین خودکار بودن پروسه پاداش دهی می­تواند کمک بزرگی در زمینه ایجاد اعتماد در مشتری، سودمند باشد.

اگر قصد دارید برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود، از طریق پیامک اقدام کنید و برای ارسال کد فعال سازی عضویت در باشگاه، تبریک برای مناسبت­های خاص مانند سالروز تولد مشتری یا سالروز افتتاح باشگاه، فرصت ویژه برای استفاده از تخفیف در نظر گرفته برای مشتری، ثبت تراکنش و پیامک­هایی از این قبیل باید از سیستم خودکار استفاده کنید تا تمامی پیامک­ها بطور منظم و در زمان مناسب ارسال شوند.

بهترین باشگاه مشتریان چه ویژگی­هایی دارد؟

  • تمام فعالیت­های مشتریان وفادار در باشگاه را زیر نظر داشته باشید و برای تمام آن­ها برنامه ریزی کنید. این بخش نیز باید به صورت خودکار انجام شود. به عنوان مثال اگر مشتری پروفایل خود را تکمیل نمود، امتیاز مشخصی برای وی ثبت شود. اگر برای اولین بار از خدمات باشگاه استفاده می­کند، تخفیف ویژه­ای برای او در نظر بگیرید. اگر تعداد دفعات مراجعه و خرید مشتری به عددی مشخص رسید، کد تخفیف دریافت کند. در سالروز تولد مشتری، امتیاز مشخصی به امتیازهای قبل او اضافه شود و غیره.
  • بهترین باشگاه مشتریان باید منعطف باشد و بر اساس نیازها و نظرات مشتریان در مسیر توسعه کسب و کار، در طراحی و ارائه خدمات تغییر ایجاد کند. باشگاه مشتریان موفق برای کسب رضایت مشتری و بالا بردن حس وفاداری مشتریان خود باید همواره تلاش کند و از بهترین روش­ها و موثرترین خدمات استفاده نماید. به عنوان مثال اگر سیستم امتیاز دهی برای نوعی از کسب و کار مفید نباشد، مدیریت باشگاه مشتریان باید به فکر جایگزین بهتری برای جذب مشتری باشد. تمام راه­های جذب مشتری برای تمام کسب و کارها موثر نیستند. هر کسب و کاری باید با توجه به نیازهای مشتریان خود از طرح مناسبی استفاده کند.
  • از مهمترین ویژگی­های باشگاه مشتریان خوب و موفق القای حس ارزشمندی به مشتری خود می­باشد. یک کسب و کار موفق همواره از نظرات مشتریان درباره محصولات و خدمات استقبال می­کند و از آن­ها در جهت افزایش سود دهی بهره می­برد. مشتریان همیشه بهترین و موثرترین نظرات را درباره خدمات و محصولات بیان می­کنند زیرا بطور مستقیم با محصول در ارتباط هستند. در این بخش، نقش باشگاه مشتریان بسیار حیاتی خواهد بود. فراهم نمودن فرصتی برای ثبت نظر مشتری در باشگاه مهمترین اقدام در جهت توسعه کسب و کار خواهد بود.
  • اطلاعات بیشتر را میتوانید در سایت نرم افزاران مشاهده نمایید.
دکمه بازگشت به بالا