انتقاد مدیر اوج : این رسم امانتداری نیست

انتقاد مدیر اوج : این رسم امانتداری نیست

مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج با انتقاد از جنجال دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر بر سر فیلم مسیح پسر مریم گفت: پروانه ساخت دوباره تکرار شد.

به گزارش ایواره، محسن دریای الزهر در نشست خبری یکشنبه ۲۱ آذرماه در نشست خبری پیرامون حواشی فیلم مسیح پسر مریم محصول این سازمان که توسط هیات انتخاب رد شد. برخی از سیاست های سازمان در زمینه تولید فیلم و سریال را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه این فیلم تا 24 ساعت قبل از اعلام فیلم ها در لیست بود، گفت: از عدم استقبال از فیلم در جشنواره گلایه ای نداریم، اما اتفاقی که اخیرا افتاده عجیب است. ما نمی دونم چه اتفاقی افتاده. در سخنرانی هیات انتخاب تضادهایی وجود دارد و دلایل مختلفی از جمله محتوا، فرم، حجاب و درام برای رد فیلم وجود دارد. بعد از اعلام اسامی به دلیل اینکه قاعده را پذیرفتیم سکوت کردیم اما گفته شد که دیگر نمی تواند سکوت کند. می خواهیم بدانیم مشکل چیست؟ یا سکوت کن یا دلیل بیاور. شنیدن این همه تناقض حق ما نیست.

وی افزود: علاوه بر این، اینکه الان همه می دانند داستان فیلم «مسیح پسر مریم» چیست، غیراخلاقی است، این یک سنت امانتی نیست، اگر ادعای جشنواره فجر حرفه ای است، پس چرا اصلا شایعه شده است. رسانه برای تاریخچه فیلم؟

من اصلاً متوجه نمی شوم که افراد مرتبط و بی اهمیت با ما تماس گرفتند و گفتند فیلم را دیده اند یعنی چه؟ در بخش فیلمنامه هم این اتفاق افتاد. ما اصلا چنین رفتارهای غیرحرفه ای و غیراخلاقی را درک نمی کنیم. تاکید می کنم سازمان اوج اصلا از رد شدن فیلم ناراحت نیست اما این حواشی را هم قبول ندارد.

وی ادامه داد: در پیامی که هنوز موجود است به من پیام دادند و متنی را پیشنهاد کردند که بر اساس آن جشنواره را لغو کنیم اما نپذیرفتیم. متاسفم که گاهی یک کلمه اشتباه اعتبار یک جشنواره 40 ساله را خراب می کند.

وی گفت: در اواسط جشنواره فجر در حال برنامه ریزی برای اکران خصوصی فیلم مسیحو پسر مریم برای رسانه ها هستند.

دریای عالی با بیان اینکه مسیح پسر مریم با بودجه 5 میلیارد و 700 میلیونی تولید شده است، گفت: این اولین بار نیست که جشنواره فجر یک فیلم را از بالای صفحه کنار می گذارد و امکان نمایش آن وجود ندارد. سینمای ایران ما مدعی هستیم که می شود و پیشنهاد می کنیم مستند قلعه و عکس های کاوه گلستان شهرنو را تماشا کنید.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای ضد و نقیض گفت: در تماس تلفنی به من گفتند که چرا در قسمت آخر فیلم این شخصیت به جای قهرمانی، کار فرهنگی نمی کند؟ در چنین شرایطی، وقتی مشاور و کارگردانی سینما که عمل قهرمانانه را درک نمی کند، چگونه باید با او گفت و گو کرد؟ نه با مسئولی که در طول مدت کارش در معاونت هنری و در بنیاد روایت فتح هیچ کار ثابتی انجام نداد و خیلی ها را در کشو نگه داشت – چون فرصت نشان دادن نداشتند و من این را دقیق خواهم گفت. اطلاعات به دلیل حضور وی در بنیاد. وقتی در جمهوری اسلامی هستی به کسی که کارش را درست انجام نداده کاری نکن، تصادفاً به او مقام نده.

برو

خروج از نسخه موبایل