فرهنگ و هنر

انتخاب زمین جایگزین برای ساخت فرهنگسرای رامسر

انتخاب زمین جایگزین برای ساخت فرهنگسرای رامسر

ایواره/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در کنار رایزنی‌هایی که برای تامین زمین جایگزین ساختِ فرهنگسرای رامسر در حال انجام است، با هدف کاهش مشکل کمبود فضای فرهنگی این شهرستان به دنبال فراهم کردن فرصت استفاده از فضای کتابخانه‌های شهرستان برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم.

حسین جوادی امروز در سفری یک روزه به شهرستان رامسر در حاشیه افتتاح یک نمایشگاه آثار هنری، پیرامون چالش‌های اهالی فرهنگ و هنر رامسر به خبرنگار ایواره، گفت: نبود فرهنگسرا چالش ‌مهم فعالان فرهنگی و هنری شهرستان رامسر است که باید برطرف شود.

وی افزود: معتقدم برای رفع این مشکل در کوتاه‌مدت می‌توان از ظرفیت کتابخانه‌های شهرستان رامسر بهره‌مند شد که در این زمینه رایزنی‌هایی هم در حال انجام است.

به گفته جوادی، این شهرستان دارای ۵ کتابخانه با فضای مناسب است که می‌توان با مدیریت صحیح، به طوری که آسیبی به عملکرد کتابخانه‌ها وارد نشود از فضای آن برای استفاده فعالان هنری و فرهنگی شهرستان بهره‌مند شد.

او در ادامه با اشاره به نیمه‌تمام ماندن سازه مجتمع فرهنگی ارشاد در عرصه باغ ۳۳ هکتاری طی حدود دو دهه اخیر، گفت: با توجه به این‌که روند ساخت و اتمام سازه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی ارشاد در باغ ۳۳ هکتاری رامسر به دلیل مشکلات قانونی مطرح شده از سوی میراث فرهنگی فراهم نیست، مسئولان شهرستان برای برون‌رفت از این مشکل به دنبال زمین جایگزین ساخت فرهنگسرا هستند .

او خاطرنشان کرد: پیرو نشستی که امروز با حضور نماینده عالی دولت در رامسر برگزار شد، فرماندار شهرستان پیشنهاد ساخت فرهنگسرا در زمینی به مساحت۳ هزار متر را مطرح و با جدیت به دنبال عملیانی شدن آن هستند.

جوادی با تاکید بر این‌که مسئولان شهرهم باید برای عملیاتی شدن این طرح به تفاهم برسند، افزود: ما نیز در اداره کل ارشاد اسلامی مازندران این موضوع را با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مطرح می‌کنیم تا به محض دریافت زمین مراحل عملیاتی و اجرایی شدن آن فراهم شود.

جوادی با توضیح اینکه ساخت فرهنگسرا برای تامین اعتبار کافی در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود، توضیح داد: طبیعتا تامین نشدن اعتبار باز هم روند ساخت فرهنگسرا را متوقف می‌کند. بنابراین با توجه به اینکه فرماندار رامسر قول پیگیری جدی برای تهیه زمین را مطرح کرد به دنبال تامین اعتبار برای ساخت فرهنگسرا هستیم.

به گزارش ایواره، باغ ۳۳ هکتاری شهرستان گردشگر پذیر رامسر در غرب مازندران یکی از ۲ طرح پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران در سال ۱۳۸۸ برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو بوده است که بنا به نظر کارشناسان یونسکو این سازه در عرصه باغ مداخله مستقیم شهری بوده و می‌بایست  جمع آوری شود، نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تسهیل در روند ثبت جهانی این باغ باید سازه مجتمع فرهنگی هنری برچیده شود.

باغ ملی رامسر موسوم به ۳۳ هکتاری به همراه هتل قدیم و خیابان تاریخی معلم عرصه‌هایی تاریخی به هم تنیده‌ای هستند که با شماره ثبتی ۱۵۲۰ و ۱۵۲۱ ثبت ملی شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا