اقتصادیمدیریت کسب و کار

فتوشاپ برای سیستم های ضعیف

با پیشرفت دنیای دیجیتال با توجه به نیاز مردم، استفاده از نرم افزارهای در حوزه های مختلف به شدت رواج پیدا کرده است و این امر سبب شده تا افراد به دنبال برنامه های کاربردی برای انجام کارهای تخصصی باشند. همانطور که میدانید نرم افزار پر کاربرد فتوشاپ یکی از نرم افزارهای تخصصی و محبوب در حوزه گرافیک است که امروزه در سراسر دنیا افراد بسیاری از مبتدی تا حرفه ای برای کار طراحی یا ادیت و ویرایش عکس از این نرم افزار استفاده می‌کنند. معمولا کاربران به دنبال بهترین ورژن و یا نسخه از فتوشاپ هستند و اغلب سعی دارند  از ورژن های کاربردی تر و بهتر این نرم افزار ا انتخاب و استفاده کنند. شما از کدام ورژن از این نرم افزار استفاده میکنید؟ به نظر شما بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ و یا عوامل تاثیر گذار در شناخت ورژن های مختلف برنامه فتوشاپ چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین ورژن از نرم افزار فتوشاپ و عوامل تاثیر در انتخاب بهترین نسخه از این نرم افزار آشنا شوید. جهت دریافت دوره آموزش فتوشاپ به صورت حرفه ای و کسب درآمد از این نرم افزار میتوانید به سایت آپادمی مراجعه کنید و  را تهیه کنید همچنین برای کسب  اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار از بخش مقالات آموزشی مقاله فتوشاپ چیست را مطالعه کنید.

 

اغلب کسانی که با فتوشاپ PHOTOSHOP سروکار دارند یا می‌خواهند این نرم افزار را یاد بگیرند معمولا با این سوال مواجه میشوند که بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟ انتخاب بهترین ورژن از نرم افزار فتوشاپ مانند بسیاری از نرم افزار ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. سیستم مورد استفاده شما همچنین سطح تخصص و میزان مهارت، هدف و انتظار شما از برنامه در حد مبتدی بوده یا به صورت حرفه ای در استفاده از فتوشاپ در تشخیص کیفیت مطلوب ورژن انتخابی تاثیر گذار خواهد بود. برای انتخاب بهترین ورژن ابتدا باید ورژن های موجود از این نرم افزار را بررسی کنید و ورژن مناسب خود را انتخاب کنید زیرا با توجه به تخصص، هدف و سیستم مورد استفاده بهترین ورژن برای هر فردی ممکن است متفاوت با فردی دیگر باشد. هر نرم افزاری از زمان طراحی تا تولید به صورت ورژن یا نسخه های متفاوتی برای رفع نیاز طراحان به بازار عرضه می شود و این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند ورژن مناسب خود را انتخاب و از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از نسخه های ابتدائی این برنامه در مقایسه با آخرین ورژن فتوشاپ، از امکانات و گزینه های کمتری برخوردار بوده و تنها چند افکت آماده را برای ادیت عکس در اختیار کاربر قرار خواهد داد. اما شما باید با توجه به سخت افزار سیستم مورد استفاده خود بهترین ورژن را برای ادیت و ویرایش تصاویر استفاده کنید.

فتوشاپ برای سیستم های ضعیف

انواع نرم افزار فتوشاپ 

با توجه به امکانات محدود نسخه قبلی در این نسخه از فتوشاپ کاربر به راحتی می تواند به صورت همزمان بر روی چند عکس تمرکز کرده و تصاویر را ویرایش کند. امکانات و افکت های این نسخه از فتوشاپ در مقایسه با فتوشاپ Elements کمی بیشتر است.

و اما این نسخه از فتوشاپ را میتوان یک نسخه تکمیل شده از نرم افزار فتوشاپ دانست که تمامی قابلیت های ادیت و ویرایش حرفه ای عکس را به همراه تایپ فارسی بر روی عکس در اختیار کاربر قرار داده است.

این نسخه تکمیل شده از فتوشاپ مانند نسخه قبلی بوده تنها با این تفاوت که در این نسخه قابلیت تایپ فارسی بر روی عکس ها وجود ندارد.
نسخه های تولید شده برنامه کاربردی فتوشاپ از زمان طراحی این برنامه تاکنون، حدودا ۱۸ نسخه بود که شرکت ادوبی هر ساله با هدف بهبود کمبودهای نسخه های پیشین نسخه ای جدید از این نرم افزار را به بازار عرضه می کند. پیش از سال ۲۰۰۳ این برنامه کاربردی دارای ۱۳ ورژن متفاوت بوده و بعد از آن ورژن های فتوشاپ تحت عنوان دو گروه CC، CS به بازار کار طراحان وارد شد.

نسخه های فتوشاپ پیش از تولد cs  

بهترین نسخه فتوشاپ 

همان طور که در قسمت های قبل بررسی کردیم، بهترین نسخه فتوشاپ بستگی به سیستم مورد استفاده و نوع کار شما دارد. برخی از کاربران مبتدی برای ویرایش عادی و معمولی عکس های از برنامه فتوشاپ استفاده کرده و امکانات پیچیده ای نیاز ندارند. در صورتی که دسته ای دیگر از افراد حرفه ای تنها امکانات حرفه ای برای ادیت و ویرایش عکس های خود نیاز دارند. بسیاری از کاربران و طراحان این حوزه به لحاظ سادگی در استفاده و کاربری، ورژن ۲۰۱۴ برنامه فتوشاپ را برای عکاسی و ادیت و ویرایش عکس بسیار مناسب می دانند البته لازم به ذکر است که همیشه آخرین ورژن فتوشاپ امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. نسخه ۲۰۱۴ نرم افزار فتوشاپ به دلیل حجم کم و سبک بودن از داغ شدن سیستم جلوگیری می کند. برای استفاده حرفه ای از نرم افزار فتوشاپ و ویرایش حرفه ای عکس توسط طراحان، بهترین ورژن فتوشاپ نسخه ۲۰۱۹ بوده که تنها در نسخه ۶۴ بیتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین شما میتواند از ورژن های 2020، 2021 و 2022 نیز استفاده کنید و از امکانات بیشتری بهرمند شوید.

به طور کلی، برای پاسخ به سوال” بهترین ورژن فتوشاپ کدام است؟” بهتر است پیش از انتخاب نسخه فتوشاپ به میزان قدرت سیستم رایانه خود برای پردازش و نوع کار ادیت خود توجه کنید سپس ورژن مناسب خود را انتخاب نمایید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. شما میتوانید با مراجعه به سایت آپادمی پکیج آموزش بهترین نرم افزار های گرافیکی برای طراحی و ادیت و خلق تصاویر گرافیکی ربرای این که بتوانید از حرفه‌ای ترین نرم‌افزار ویرایش تصویر یعنی فتوشاپ استفاده کنید نیاز به سخت‌افزاری دارید که از تمام امکانات آن پشتیبانی کند. اگر منابع سخت‌افزاری سیستم شما برای ورژن نصب شده مناسب نباشد اجرای فتوشاپ بسیار کند بوده و احتمالا با اختلال مواجه خواهد شد. پس شما باید نسخه‌ای از فتوشاپ را نصب کنید که سیستم کامپیوتری مناسب آن را دارید؛ زیرا ورژن‌های جدید فتوشاپ امکانات بیشتری دارند و سنگین‌تر هستند و ممکن است روی عملکرد سیستم شما تاثیر منفی گذاشته و سرعت آن را پایین بیاورد. در این پست سخت‌افزارهای لازم برای نصب آخرین ورژن فتوشاپ و همچنین حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب فتوشاپ روی سیستم‌های قدیمی را به شما معرفی می‌کنیم.

سخت افزار های مورد نیاز برای نصب فتوشاپ نسخه 2022

سیستم عامل سیستم عامل windows سیستم عامل MacOS
حداقل سخت‌افزار مورد نیاز سخت افزار پیشنهادی شرکت adobe حداقل سخت‌افزار مورد نیاز سخت افزار پیشنهادی شرکت adobe
پردازنده (CPU) دو هسته‌ای اینتل یا AMD اینتل نسل 6 به بعد یا AMD با پشتیبانی SSE4.1 دو هسته‌ای اینتل یا AMD اینتل نسل 6 به بعد یا تراشه‌ی M1
ورژن سیستم عامل ویندوز 10 با پشتیبانی 64 بیتی نسخه‌ی 1909 به بعد ویندوز 10 با پشتیبانی 64 بیتی ورژن 2004 به بعد یا ویندوز 11 MacOS 10.14 MacOS 10.15 یا MacOS 11
کارت گرافیک (GPU) 2 گیگابایت حافظه‌ی VRam  با پشتیبانی DirectX12 4 گیگابایت حافظه‌ی VRam  با پشتیبانی DirectX12 2 گیگابایت حافظه‌ی VRam  با پشتیبانی DirectX12 4 گیگابایت حافظه‌ی VRam  با پشتیبانی DirectX12
حافظه‌ی رم (RAM) 2 گیگابایت 8 گیگابایت 2 گیگابایت 8 گیگابایت
رزولوشن (resolution) نمایشگر 720×1280 1080×1920 720×1280 1080×1920

آیا روی سیستم ضعیف نمی‌توانیم فتوشاپ نصب کنیم؟

شما روی سیستم‌های ضعیف‌تر هم می‌توانید فتوشاپ نصب کنید فقط باید ورژن‌های قدیمی‌ترِ آن را پیدا کنید اما به این نکته توجه کنید که ممکن است در ورژن‌های قدیمی‌تر به امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری که امروزه در نسخه‌های جدید آن استفاده می‌شوند دسترسی نداشته باشید.

در ادامه ما منابع و سخت افزارهای لازم برای نصب سه نسخه‌ی CS5، CC 2014 و فتوشاپ 2019 که برای سیستم‌های قدیمی قابل استفاده هستند را معرفی کرده‌ایم.

PhotoShop CS5

اگر از فتوشاپ برای طراحی پوستر، روتوش یا در حد ابتدایی استفاده می‌کنید، نسخه CS5 که در سال 2010 منتشر شد نسخه‌ی مناسبی است.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای نصب فتوشاپ نسخه CS5 در ویندوز (Windows)

  • پردازنده (CPU) اینتل پنتیوم 4 یا پردازنده‌ی AMD نسخه‌ی Athlon
  • سیستم عامل ویستا (Vista) ورژن Home premium یا ویندوز XP SP3 و یا ویندوز 7
  • حداقل 1 گیگابایت حافظه‌ی رم
  • حداقل 1 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی مورد نیاز هنگام نصب
  • کارت گرافیک (GPU) با پشتیبانی از Shader model 3 و OpenGL 2 برای تصاویر سه بعدی و رندر تصاویر
  • صفحه نمایش با رزولوشن (Resolution) 1024*768 به بالا
  • نرم افزار Quick Time 7.6.2 برای ویرایش فایل‌های متحرک
  • پردازنده‌ی چند هسته‌ای Multicore اینتل (پردازنده‌ای با بیش از یک هسته)
  • سیستم عامل Mac OS X ورژن 10.5.7 یا 10.6
  • حداقل 1 گیگابایت حافظه‌ی رم
  • حداقل 2 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی مورد نیاز هنگام نصب
  • کارت گرافیک (GPU) OpenGL 2 با پشتیبانی گرافیکی Shader Model 3.0، رنگ 16 بیتی و 256 مگابایت حافظه‌ی VRam
  • صفحه نمایش با رزولوشن (Resolution) 1024*768 به بالا
  • نرم افزار QuickTime 7.6.2 برای ویژگی‌های چند رسانه‌ای

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا