علمی و پزشکی

واکسیناسیون رایگان کرونا طبق اولویت‌بندی/ خبرنگاران در اولویت سوم دریافت واکسن

واکسیناسیون رایگان کرونا طبق اولویت‌بندی/ خبرنگاران در اولویت سوم دریافت واکسن

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: ما قطعاً متعهد هستیم و واکسیناسیون مربوط به دیروز و امروز نیست و همه کسانی که در زمینه بهداشت کار می کنند و حتی عزیزان سازمان بهداشت جهانی ، کشورهای همسایه و … می دانند که ما یکی از قوی ترین سیستم ها هستند. “ما شبکه هایی در سطح منطقه داریم.

واکسیناسیون کرونا رایگان در سیستم شبکه کشور و براساس اولویت بندی

وی افزود: ما همیشه واکسیناسیون معمول کشور را بصورت رایگان انجام داده ایم و موضوع دیروز و امروز نیست. در مورد واکسن کرونا ، واکسنی که از طریق شبکه توزیع می شود قطعاً رایگان خواهد بود و این یک مسئله قطعی است و هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهید از کسی هزینه دریافت کنید.

اگر اولویت ندارید ، منتظر نوبت خود باشید

رئیسی تأکید کرد: اگر کسی در اولویت دریافت واکسن نیست باید منتظر بماند تا نوبت به وی برسد تا بتواند واکسن بزند. در همه دنیا مزایایی وجود دارد و کشورهای بزرگی که واکسن خود را تولید می کنند هنوز نتوانسته اند همه گروه ها را واکسینه کنند و بر اساس اولویت به جلو حرکت می کنند. کشوری مانند چین که خود تولید می کند و هیچ مشکل مالی و تحریمی ندارد ، 9 درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده و هنوز 91 درصد از جمعیت خود را واکسینه نکرده است. البته آن 9٪ براساس اولویت بود و برنامه ما نیز بر اساس اولویت ادامه خواهد یافت.

به گزارش کانال خبری وزارت بهداشت ، معاون وزیر بهداشت اظهار داشت که اصحاب رسانه و روزنامه نگاران در گروه کاری حساس قرار دارند و اولویت سوم دریافت واکسن کرونا است. ما به این هدف خواهیم رسید.

دکمه بازگشت به بالا