علمی و پزشکی

ساده انگارها در تله کرونا

ساده انگارها در تله کرونا

ایواره / مرکزی رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه گفت: هرگونه عادی سازی و ساده سازی بیماری ویروس کرونا به ویژه در قله چهارم باعث می شود در دام این بیماری قرار بگیریم و گرفتار شویم.

در مصاحبه ای برای ایواره ، دکتر سید فرهاد ثبات طباطبایی یزدی با اشاره به تفاوت قله چهارم کرونا با قله های قبلی گفت: سرعت و قدرت انتقال منجر به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کوید 19 و افزایش تعداد بیماران شده است. بستری در بیمارستان و سرپایی “.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد سویه های جهش یافته ویروس کرونا در اوج چهارم میزان شیوع افراد مبتلا به این بیماری را افزایش داده است و بنابراین اهمیت قرنطینه و فاصله اجتماعی در قله چهارم به دلیل قدرت انتقال بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. .

رئیس بیمارستان شهید چمران با اشاره به تشکیل دورهمی ها و اجتماعات خانوادگی گفت: متأسفانه در دوره های خانوادگی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، شاهد آلودگی همه اعضای خانواده به ویروس کرونا هستیم که ناشی از سریع بودن آن است. گسترش ویروس “.

وی با تأکید بر لزوم مراقبت از افراد مسن و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند ، افزود: اگر برای افرادی که دارای عوامل خطر مانند دیابت ، فشار خون بالا و بیماری هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند ، مراقبت نمی کنید ، میزان ابتلای افراد به کووید بیماری 19 بسیار افزایش یافته و وضعیت بهداشت جامعه به طور جدی تهدید می شود.

وی از مردم خواست هرچه سریعتر متوجه کوچکترین نشانه ضعف ، بی حالی و حتی علائم جزئی و قرنطینه شوند ، هرچه سریعتر به م toسسه یا بیمارستان مراجعه کنند. فردی که سرما خورده است باید از دیگران خصوصاً افراد مسن دوری کند. ممکن است یک شخص به بیماری کووید 19 مبتلا باشد ، اما به دلیل شباهت علائم سرماخوردگی با ویروس کرونا ، این دو را اشتباه گرفته است.

دکتر. طباطبایی با اشاره به ظرفیت سازی بیمارستان شهید چمران ساوه برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: تلاش شده است خدمات پزشکی برای بیماران ویروس کرونا و غیر ویروس کرونا جدا شود و همزمان تمرکز بیمارستان بر روی 19 بیمار مبتلا به Covid را درمان کرد “.

وی گفت: پس از بیش از یک سال درگیر شدن افراد در این بیماری و علیرغم هشدارهایی که داده شده است ، دیگر جایی برای خطا وجود ندارد و با بی احتیاطی خصوصاً در قله چهارم احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد ، بنابراین به محض اینکه علائم دریغ نکنید به مراکز پزشکی مراجعه کنید و خود را معالجه نکنید. باید فرض کرد که شما به بیماری کووید 19 مبتلا هستید و درمان باید بلافاصله شروع شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا