عمومیمدیریت کسب و کار

ویژگی‌ها و مزایای درب سکشنال صنعتی نسبت به درب‌های دیگر

درب سکشنال چیست؟

امروزه استفاده از درب های اتوماتیک در سرتاسر دنیا رایج می باشد به گونه ای که زندگی امروزی ما و امنیتمان تا حدی به این نوع از درب ها وابسته می باشد. استفاده از درب های اتوماتیک بسیار مهم و ضروری است و لازم به ذکر است که با توجه به ضرورت استفاده از درب های اتوماتیک، انتخاب یک درب مناسب باید علاوه بر سهولت در استفاده، دارای کیفیت مطلوب و مناسب بوده و از ظاهری زیبا هماهنگ با نمای ساختمان نیز برخوردار باشد. از درب های اتوماتیک می توان برای مکان های زیر بهره برد:

  • برای ورودی پارکینگ در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری
  • درب های ورودی و داخلی در بیمارستان ها
  • درب های مغازه ها و …

یکی از انواع ، درب سکشنال می باشد که باید اشاره شود، درب های سکشنال پارکینگی جدیدترین و مدرن ترین درب های اتوماتیک موجود در بازار ایران و جهان است که استفاده از این نوع درب ها توسط معماران و سازندگان ساختمان بسیار توصیه شده است. به دلیل آن که با استفاده از این درب ها می توان زیبایی و امنیت را برای ساکنان به ارمغان آورد. این درب ها از نظر کیفیت نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند به گونه ای که خرابی در آن ها بسیار دیر اتفاق می افتد و با توجه به ویژگی های مثبت نهفته و نمایان در این درب ها، یکی از بهترین گزینه ها برای درب پارکینگ به شمار می آیند.

اگر بخواهیم درباره درب سکشنال اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم، باید اشاره کنیم که درب سکشنال از چند پنل متصل به هم با ارتفاع و ضخامت مشخص تشکیل شده است که درون این پنل ها با فوم پلیاورتان فشرده پر شده است که این موضوع بسیار مهم باعث تبدیل شدن این درب به عایق کامل صوت و حرارت خواهد شد. ارتفاع بازشو این درب ها بین 220 سانتی متر تا 240 سانتیمتر با توجه به نیاز مشتری های عزیز می تواند قابل تغییر باشد.

ویژگی‌ها و مزایای درب سکشنال صنعتی نسبت به درب‌های دیگر

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، درباره نمای این درب ها می باشد. لازم به ذکر است که نمای این درب ها از جنس ورق فولادی دو جداره دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک در رنگ ها و طرح های مختلف می باشد که بر اساس نیاز و سلیقه افراد قابل ساخت است. می توان اذعان داشت که رنگ های سفید، کرم و طرح چوب از جمله پر طرفدارترین رنگ های مورد استفاده در درب های سکشنال است که با انواع نماهای مدرن و کلاسیک سازگاری دارد و از زیبایی بی نظیری نیز برخوردار می باشد.

مقایسه درب زیر سقفی نسبت به کرکره برقی در چیست؟

  •  درب سکشنال نسبت به  امنیت بیشتری دارد.
  • هزینه بالاتری دارد.
  • زیبایی بیشتری دارد.
  •  سر و صدا و استهلاک کمتری نسبت به کرکره برقی دارد.
  • تنوع رنگ بیشتری در آن وجود دارد.
  • فضای کمتری را اشغال می کند.
  • عایق بندی بسیار بالاتری نسبت به کرکره برقی دارد.
  • قابلیت درب نفررو و پنجره وجود دارد.
  • دارای سنسور برخورد با مانع هست.

ویژگی های درب سکشنال چیست؟

درب صنعتی سکشنال از ویژگی ها و مزایای بسیاری برخوردار می باشند به همین دلیل به یکی از پرطرفدارترین و بهترین انواع درب ها بوده و می توان آن ها را برای مکان های مختلف به کار برد. از جمله ویژگی های بسیار مهم درب های سکشنال می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:‌

  • درب های سکشنال از سنسور حرکتی و چشم مادون قرمز جهت کنترل و کاهش سرعت در برخورد با موانع بر خورداراند
  • قابلیت مجهز شدن به سیستم برخورد با مانع برای این نوع از درب ها نیز در نظر گرفته شده است.
  • این نوع از درب ها ضد سرقت هستند و برای جلوگیری از ورود سارقین طراحی شده اند
  • مقاومت پنل و یراق آلات  درب های سکشنال در برابر فرسایش و انواع آب و هوا بسیار مناسب می باشد بنابراین این درب ها دارای طول عمر طولانی بوده و به ندرت دچار پوسیدگی می شوند.
  • امکان نصب درب نفر رو و پنجره در داخل درب سکشنال نیز وجود دارد و در صورت نیاز شما عزیزان این موضوع می تواند برای درب در نظر گرفته شود.
  • این نوع از درب ها از زیبایی ظاهری متفاوت و هماهنگ با نما و به همراه طیف رنگ گسترده برخوردار می باشند
  • درب های سکشنال دارای حرکت بی صدا بوده و هم چنین عایق می باشند به دلیل استفاده از پنل های فوم دار سرعت بالا و تردد نامحدود
  • ساده ترین سیستم خلاص کن دستی  متعلق به درب های سکشنال است.

ویژگی های بسیار مناسب و خاص درب های سکشنال دال بر این موضوع است که از این درب ها در مکان های خاص استفاده شود.

مزایای درب سکشنال نسبت به دیگر درب های اتوماتیک چیست؟‌

در بالا به ویژگی های بسیار مناسب درب های سکشنال اشاره کردیم و به طور قطع به مناسب بودن و مطلوب بودن این درب ها برای درب پارکینگ و دیگر مکان ها پی برده اید. در زیر قصد داریم به مزایای مهم درب سکشنال بپردازیم و اطلاعاتی بسیار خاص را مطرح کنیم.

مزایای مهم درب سکشنال:

کنترل فضا با استفاده از درب های سکشنال

لازم به ذکر است که این نوع از درب های اتوماتیک، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. یعنی هم استفاده از فضای بیرون کنترل شده خواهد بود و همچنین استفاده از فضای داخل نیز کنترل شده می باشد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که برخلاف درب‌ های شیب‌ دار، درب ‌های سکشنال برای باز شدن به فضای اضافی در قسمت بیرون احتیاج نخواهند داشت و به علاوه  اتومبیل ‌های خارج از پارکینگ نیز می‌ توانند از این موضوع بهره برده و با خیالی راحت نزدیک به درب پارکینگ پارک کنند.

همین مسئله یکی از بارز ترین مزایای درب سکشنال به شمار می آید و سبب شده تا استفاده از آن برای همه مفید باشد.  همان گونه که می دانید، با افزایش جمعیت در مناطق مسکونی شهری، نیاز به فضای پارکینگ در این مکان ها بیشتر احساس می شود. در واقع با بهره گیری یا استفاده از این درب ها چه در هنگام بیرون آوردن خودرو و چه موقع خارج کردن آن، نیازی نیست که نگران برخورد درب با خودروی خود و یا افراد اطراف آن باشید. این درب ‌ها با استفاده از کمترین فضا به راحتی باز و بسته شده و آسایش را برای شما به ارمغان می آورد.

قابلیت استفاده از چندین پنل در درب های سکشنال

لازم به ذکر می باشد که برخلاف درب ‌های استاندارد شیب ‌دار، استفاده از چندین پنل در درب ‌های سکشنال سبب خواهد شد که فشار کمتری به چرخ های  غلتان درب وارد شود. باید بیان شود که درب‌ های شیب ‌دار قدیمی از یک پنل بزرگ یک تکه و سنگین استفاده می‌کردند که نیاز به قطعات بسیار قوی برای به حرکت در آوردن آن ها را داشت.

این موضوع باعث می شد که فشار بسیار زیادی به خصوص به چرخ‌ ها در حین حرکت وارد شود و قطعا همین امر موجب استهلاک بیشتر درب‌ های قدیمی شده و در گذر زمان باز وبسته شدن آن ‌ها را سخت ‌تر و پر سر و صداتر می ‌کرد. اما درب های سکشنال توانستند از این موضوع رهایی یابند و طول عمر بیشتری داشته باشند. نکته بسیار مهم این است که وجود پنل‌ های متعدد از مزایای درب سکشنال به شمار می آید که موجب استهلاک و صدای کمتری در آن ‌ها می گردد.

دارا بودن قابلیت تعویض پنل

در درب های سکشنال، می توان پنل‌های آسیب دیده را تعویض کرد. این موضوع خود مزایایی دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • مقرون به صرفه بودن هزینه تعمیرات
  • تعمیر پذیر بودن آن‌ ها
  • تعمیرات سریع

استفاده از متریال بسیار قوی در ساخت درب ها

درب های سکشنال را می‌توان از مواد مختلفی طراحی کرده و در نتیجه می‌ توان آن‌ ها را طبق نیاز مشتری و برای کاربردهای گوناگون طراحی کرد و در اختیار افراد قرار داد.

انعطاف پذیری بسیار بالا درب های سکشنال

انعطاف ‌پذیری فوق ‌العاده بالا در طراحی می ‌تواند یکی دیگر از مزایای درب سکشنال پارکینگی باشد که آن را به انتخابی پرطرفدار در اماکن نظامی، آموزشی و پزشکی تبدیل کرده است.

دارا بودن مقاومت بسیار بالا

این درب ها به دلیل نوع ساخت در آن ها و متریال مورد استفاده، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند که این موضوع می تواند برای سازندگان ساختمان ها یک خبر بسیار خوشایند باشد. شایان ذکر است که این درب ‌ها مقاومت قابل توجهی در مقابل وزش شدید باد دارند. اما باید درباره این موضوع به مکان قرار گیری جغرافیایی خانه خود نیز توجه داشته باشید به دلیل آن که به صورت کامل هیچ تجهیزی در برابر بلای طبیعی مصون نمی ماند.

دارا بودن امنیت بسیار مناسب و بالا

شایان ذکر می باشد که این درب ‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و می توان از آن ها برای تامین امینت افراد استفاده کرد. دلیل عمده این امر جنس مواد به کار رفته در آن‌ ها به شمار می آید. نمونه‌ های رایج در بازار از فوم پلی اورتان برای تولید پنل ‌ها بهره می برند که استحکام فوق ‌العاده‌ ای به درب می بخشد و آن را در مقابل سنگین ‌ترین ضربه ها و آسیب ها مقاوم خواهد کرد؛ به شکلی که شکستن و گذر از این درب ‌ها بدون ایجاد سر و صدای زیاد تقریبا غیر ممکن بوده و افراد به سرعت متوجه این موضوع می شوند.

درب های سکشنال عایق صدا هستند

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم درب های سکشنال، عایق صدا بودن این درب ها می باشد. این ویژگی به خصوص در کارخانه ‌ها و کارگاه‌ ها که معمولا فضاهای پر سر و صدایی هستند، می ‌تواند پر کاربرد باشد و فضای آرام‌ تری را برای افراد مشغول به کار در کارگاه، اداره و همچنین برای بازدید کنندگان فراهم بیاورد.

سرعت باز و بسته شدن بسیار بالا و مناسب

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که سرعت باز و بسته شدن این درب ‌ها به شکل قابل توجهی از انواع دیگر درب‌های پارکینگی بسیار بیشتر می باشد به گونه ای که درصد رضایت مصرف کنندگان در رابطه با این موضوع زیاد است. پنل های به کار رفته در این درب ها در انواع UPVC  بسیار سبک هستند و باز شدن و جمع شدن ‌شان به سادگی و با سرعت بالایی انجام می گیرد که موجب باز و بسته شدن سریع‌تر درب‌ها خواهد شد.

باید بدانید که سرعت بالا در باز و بسته شدن در مواقع اورژانسی می تواند به افراد کمک شایانی نماید. به عنوان مثال در شرایطی بسیار خاص مانند قطعی برق، به راحتی می ‌توان به صورت دستی درب را به سمت بالا کشید و در عرض چند ثانیه آن را باز کرد تا امکان خارج شدن دود ناشی از آتش‌سوزی و یا تخلیه افراد فراهم شود.

دارا بودن سنسورهایی برای عدم برخورد با اشیا و افراد و حیوانات

شاید با مشاهده طرز حرکت درب ‌های یک تکه شیب‌ دار یا درب ‌های کشویی این موضوع برای شما به وجود بیاید که باید خیلی احتیاط کنید. به دلیل آن که باز یا بسته شدن ناگهانی این درب ‌ها می ‌تواند به افراد، حیوانات خانگی و یا خودرو شما آسیب جدی برساند. اما جالب است بدانید از دیگر مزایای درب سکشنال پارکینگی آن است که کمی پیش از برخورد با هر شئ خارجی‌ متوقف شده و امکان آسیب‌ دیدگی را به حداقل مقدار خود خواهد رساند.

دکمه بازگشت به بالا