استان هامدیریت کسب و کار

جا‌های دیدنی مشهد در زمستان کدام است؟

شهر مشهد به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و همچنین داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نزدیک به آن، جزء شهرهای محبوب ایران از نگاه گردشگران شده که سالانه تعداد زیادی مسافر را به خود جذب می‌کند. در شهر مشهد به غیر از حرم امام رضا(ع)، جا‌های دیدنی گوناگونی وجود دارد که می‌توانید در هر فصلی از سال از جذابیت آن‌ها لذت ببرید. در این نوشته می‌خواهیم شما را با یک سری از جا‌های دیدنی مشهد در زمستان آشنا کنیم تا اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کردید، اوقات خوشی را در کنار خانواده یا دوستانتان داشته باشید. روستای زشک مشهد، پارک طبیعی هفت حوض، باغ پرندگان سپاد،روستای طرقبه، سرزمین موج های آبی و… از جمله جاهای دیدنی مشهد در زمستان هستند که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

جا‌های دیدنی مشهد در زمستان کدام است؟

روستا زشک مشهد

روستای زشک مشهد یکی از جا‌های دیدنی مشهد در زمستان است که وجود چشمه‌های زیاد و باغ‌های میوه آن را به مکانی جذاب برای مسافران تبدیل کرده است. در این روستا زیبا انواع درخت‌های میوه از جمله گیلاس، گلابی، هلو و سیب کاشت و پرورش داده می‌شوند. از دیگر محصولاتی که در روستا زشک مورد توجه گردشگران قرار گرفته، نان محلی آن است.

فاصله تا حرم 50 کیلومتر (1 ساعت و 19 دقیقه)
امکانات رستوران، چایخانه
آدرس 20 کیلومتری شهر مشهد، 4 کیلومتری قله شیرآباد

پارک طبیعی هفت حوض

پارک طبیعی هفت حوض از دیگر جا‌های دیدنی مشهد در زمستان است که مابین کوه‌های خلج واقع شده. چیزی که توجه گردشگران را در این پارک به خود جلب کرده، 7 حوض کوچک است که بر اثر باراش باران‌های اسیدی به وجود آمده‌اند. می‌توانید در این پارک از صدا آرامش‌بخش آب در کنار خانواده لذت ببرید، همچنین بازدید از این جاذبه طبیعی رایگان است و همه روزه می‌توانید به پارک طبیعی هفت حوض بروید.

فاصله تا حرم 18 کیلومتر (37 دقیقه)
امکانات پیست سنگ نوردی و صخره نوردی، رستوران سنتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، پارکینگ
آدرس 7 کیلومتری شهر مشهد، کوه‌های خلج

جا‌های دیدنی مشهد در زمستان کدام است؟

باغ پرندگان سپاد

یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین جا‌های تفریحی مشهد در زمستان باغ پرندگان سپاد است که در آن انواع پرندگان ایرانی، آسیایی و آفریقایی وجود دارد. قیمت بلیط ورودی به این باغ در سال 1401، از 3 هزار تومان تا 6 هزار تومان در فصول مختلف سال، متفاوت بوده است.

فاصله تا حرم 10 کیلومتر (21 دقیقه)
امکانات کافه باغ، وسایل بازی کودکان، بوفه خوراکی
ساعت بازدید 9 صبح الی 8 شب
آدرس مشهد، انتها بلوار خیام، بلوار بهارستان، باغ پرندگان

بیشتر بخوانید: هتل های 5 ستاره کیش

موزه نان مشهد

موزه نان که جزء جا‌های دیدنی مشهد در زمستان است، یکی از مکان‌های تاریخی شهر مشهد محسوب می‌شود که بر اساس معماری سنتی طراحی شده است. در این موزه شاهد مراحل تهیه آرد به همراه نان‌های سنگک، تنوری و ساج و همچنین ابزار‌هایی مانند آسیاب‌های آبی و بادی هستند که جالب‌ترین قسمت موزه نان، رقص اپر بوده که بر اساس عقاید زراعی مردم شکل گرفته است. همچنین باید بدانید که بازدید از این جاذبه تاریخی رایگان است.

فاصله تا حرم 30 کیلومتر (35 دقیقه)
امکانات بازدید از مراحل پخت نان و ابزار‌های مربوط به آن
ساعات بازدید 7 صبح الی 14:30
آدرس مشهد، کیومتر 17 بزرگراه آسیایی، بعد از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی، کارخانه گندم دشت
تلفن تماس 05135425006

طرقبه مشهد

طرقبه که یکی از معروف‌ترین مناطق دیدنی مشهد در زمستان است، به دلیل آب و هوا خوبی که دارد جدا از مسافران، بسیاری از مردمان بومی شهر مشهد به این منطقه ‌می‌روند. طرقبه مراکز و امکانات تفریحی بسیار زیادی دارد که می‌تواند برای گذراندن اوقات فراغت مناسب‌ترین انتخاب باشد. بازدید از این جاذبه گرشگری زیبا رایگان است.

فاصله تا حرم 26 کیلومتر (36 دقیقه)
امکانات رستوران، پیست اسکی، سوارکاری، مجموعه تفریحی چالیدره
آدرس مشهد، شهرستان طرقبه شاندیز، طرقبه

حمام قلی بیک

حمام قلی بیک که یکی دیگر از جا‌های دیدنی مشهد در زمستان محسوب می‌شود، قدمتش به دوران صفویه برمی‌گردد که جذاب‌ترین بخش آن، قسمت هشت ستون و طراحی و تزئینات نقاشی است. در بخش‌هایی از این حمام، بخشی از داستان رستم و سهراب که گاهی با توضیحات کوچکی همراه هستند، دیده می‌شود. هزینه ورود به حمام قلی بیک 2 هزار تومان تعیین شده است.

فاصله تا حرم 3 کیلومتر (9 دقیقه)
امکانات رختکن یا سربینه، گرمخانه، خرینه و فضا گربه‌رو و استخر آب سرد
ساعت بازدید 8 صبح الی 12:30 ظهر
آدرس مشهد، حرم امام رضا(ع)، کنار ضلع عربی صحن جامع رضوی
تلفن تماس 05132232004

جا‌های دیدنی مشهد در زمستان کدام است؟

سرزمین موج‌ های آبی مشهد

یکی از پرطرفدارترین مراکز دیدنی مشهد در زمستان، سرزمین موج‌های آبی مشهد است. این پارک آبی هیجان‌انگیز، عنوان بزرگترین پارک ابی خاورمیانه را از آن خود کرده. هزینه ورودی به سرزمین موج‌های ابی 150 هزار تومان است.

فاصله تا حرم 19 کیلومتر (25 دقیقه)
امکانات بزرگترین حمام سنتی ایران، کافی شاپ، رستوران، فروشگاه لوازم ورزشی، انواع سرسره‌ها برای بزرگسالان و کودکان
ساعات پذیرش شنبه تا سه شنبه 11 صبح الی 21 / چهارشنبه تا جمعه 10 صبح الی 21
آدرس مشهد، بزرگراه امام علی(ع)، قاسم آباد، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 81، سرزمین موج‌های آبی
تلفن تماس 05136008

موزه نادری

موزه نادری از دیگر جا‌های دیدنی مشهد در زمستان به شمار می‌آید که آرامگاه نادرشاه افشار در آن وجود دارد. در این موزه آثار‌های تاریخی و اشیا مربوط به دوران صفویه و افشاریه نگهداری می‌شود. هزینه بازدید از این موزه در سال 1400، 3 هزار تومان تعیین شده که برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

فاصله تا حرم 3.7 کیلومتر (9 دقیقه)
امکانات غرفه‌های صنایع دستی، عرفه فروش کتاب
ساعت بازدید 9 صبح الی 5 عصر
آدرس مشهد، خیابان شیرازی، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا، باغ موزه نادری
تلفن تماس 05132224888

مجتمع گردشگری بابا قدرت

مجتمع گردشگری بابا قدرت که جز مکان های دیدنی مشهد در زمستان است که دارای سه بخش چایخانه سنتی، رستوران سنتی و بازارچه سنتی بوده. ساختمان این مجتمع از دوران قاجار به جا مانده و قدمتی 200 ساله دارد.

فاصله تا حرم 3 کیلومتر (8 دقیقه)
امکانات رستوران، چایخانه، بازارچه، سرویس بهداشتی، پارکینگ
آدرس مشهد، انتها بازار امام رضا(ع)، میدان 17 شهریور، بلوار صدر، نبش صدر 16
تلفن تماس 05133440803

دکمه بازگشت به بالا