فرهنگ و هنر

جشنواره تئاتر فجر به ایستگاه پایانی رسید

مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار شد تا جشنواره با معرفی برندگان عصر دوشنبه ، 20 فوریه به پایان برسد.

به گزارش ایواره ، در برنامه فعلی سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قادر آشنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی بهداروند ، حسین مسافر آستانه ، بهرام ابراهیمی ، اختر تاجیک ، همایون علی آبادی ، جمشید داورپناه ، بهزاد فراهانی ، فریبا متوسع ، شهرام گیل آبادی ، حمید نیلی ، اصغر همت ، امین رهبر ، حسین پارسایی ، ایوب آقاخانی و … حضور دارند و نیما کرمی اجرای برنامه را بر عهده دارد.
در ابتدای این برنامه ، سید مجتبی حسینی ، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در یک کلیپ ویدیویی خطاب به هنرمندان گفت: “ما امیدواریم که انتشار این ویروس کرونا هر چه زودتر متوقف شود و رویدادهای هنری ما ، از جمله تئاترها و جشنواره های آینده ، با کیفیت و بدون دردسر خواهد بود. “برای اجرا.

در یک کلیپ دیگر قادر آشنا ، مدیر کل هنرهای صحنه ای ، با تمجید از همه شرکت کنندگان جشنواره و مدیران هنری ، افزود: جشنواره امسال با جشنواره های سال گذشته متفاوت است. سعی کردیم همه قوانین را رعایت کنیم. من از همه عوامل برای برگزاری با وقار این جشنواره تشکر می کنم. ما باید دعا کنیم که سال آینده ویروسی وجود نداشته باشد و خداوند به ما نیرو دهد تا برای عزت ایران بجنگیم.

سپس حسین مسافر آستانه ، دبیر جشنواره گفت: هنرمندان در یک سال گذشته بیشتر به موضوعاتی روی آوردند که بیشتر نگرانی های جامعه را برطرف می کرد.
وی افزود: در این دوره از جشنواره مواردی مانند كشته شدن شهدا و سلامتی مطرح شد و هنرمندان نشان دادند كه دغدغه های مردم از آنها جدا شده است.
دبیر جشنواره با اشاره به بخش ویژه سرباز انقلابی گفت: افزودن این قسمت به جشنواره نشان داد كه این یك مسئله مهم اجتماعی است كه هنرمندان به آن پرداختند.
این مسافر در آستانه تأکید کرد: مردم اجازه دادند این دوره از جشنواره با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

برندگان مسابقه عکس و پوستر با حضور مهدی آشنا دبیر بخش عکس و محمد ژیان هنرمند پیشکسوت معرفی شدند.

دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و جایزه اول نقدی نیز به “شهریار دبیری” برای عکس “فرانکنشتاین” اهدا شد.

همچنین برای عکس نمایش “جنگا” جایزه دوم و جایزه نقدی به فاطمه حسن پور زعفرانی اهدا شد.

جایزه سوم به “مریم قهرمانی زاده” برای عکس “مری پاپینز” اهدا شد.

جشنواره تئاتر فجر به ایستگاه پایانی رسید

بخش پوستر:

در قسمت پوستر ، “مهدی رایگانی” برای طراحی پوستر برای نمایش “دراکولا” مقام اول را کسب کرد ، “سروش حیدری” برای نمایش پوستر برای نمایش “شاه شکر” مقام دوم و “سینا افشار” مقام سوم را برای طراحی کسب کردند پوستر نمایش “اسم”.

در ادامه برنامه ، از محسن فخری زاده به عنوان یک شهید والامقام تجلیل شد و فرزندانش حامد و مهدی فخری زاده در کلیپی از پدرشان نام بردند و در مورد علاقه او به فرهنگ ، هنر و موسیقی صحبت کردند.

پس از پخش این کلیپ ، برندگان متروی تهران معرفی شدند.

در این قسمت لوح تقدیر و 30 میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش خیابانی “جنرال” به نویسندگی و کارگردانی “سعید بدینی” از زاهدان اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی برای نمایش “سه شنبه های لعنتی” به نویسندگی و کارگردانی “محمدمهدی خاتمی” از تهران اهدا شد.

نمایش “پاشوره” به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی از بجنورد نیز لوح تقدیر و 60 میلیون ریال جایزه نقدی از مترو تهران دریافت کرد.

پس از اجرا ، بقیه مراسم اهدای جوایز آغاز شد.
مسابقه تئاتر خیابانی
طراحی فضایی: این جایزه به طور مشترک توسط احمد صمیمی و مارال ایزد بخش برای نمایش “VAR” اهدا شد.
در بخش سرباز انقلاب ، به سید مهرداد کاووسی برای طراحی فضای تئاتر برای طراحی فضای نمایش “رشته خیال دروغین” یک درجه افتخار و یک جایزه نقدی اهدا شد.
طراحی حرکت: سامان شکیبا و سارینا شاد برای نمایش “تمسخر در تمسخر” به طور مشترک دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کردند.
مسابقه تئاتر رادیو
صدا و جلوه منتخب: جایزه این گروه به نرگس موسی پور برای طراحی نمایش رادیویی “اتاق 24” تعلق گرفت.
ضبط: در این قسمت مجید آینه به دلیل ضبط همه آثار در مسابقه تئاتر رادیو ، درجه افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

این خبر در حال به روز رسانی است.

دکمه بازگشت به بالا