فرهنگ و هنر

«تفریق» و «گنجشک» در بخش بازار جشنواره برلین

«تفریق» و «گنجشک» در بخش بازار جشنواره برلین

بازار فیلم اروپا (EFM) که همزمان با هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین برگزار می‌شود میزبان نمایش دو فیلم ایرانی، چند محصول مشترک و چند کمپانی توزیع فیلم ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایواره، بازار فیلم اروپا از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ فوریه (۲۷ بهمن تا ۳ اسفند) همزمان با برگزاری هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین در کشور آلمان برپا خواهد شد و فیلم سینمایی «تفریق» ساخته مانی حقیقی که پخش بین‌المللی آن بر عهده کمپانی (Film Boutique) است و همچنین فیلم «گنجشک» به کارگردانی سهیل کریمی که فروش جهانی آن را کمپانی Filmchi (فیلمچی) بر عهده دارند، برای خریداران بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین فیلم‌های «من خود، من هم می‌رقصم» (ایران، آلمان و چک) ساخته محمد ولی‌زادگان، «دروازه رویاها» (ایران، فرانسه، نروژ، آمریکا) ساخته نگین احمدی و «بین انقلاب‌ها» (رومانی، کرواسی، ایران وقطر) ساخته «ولاد پتری» هم در بخش بازار جشنواره برلین به روی پرده می‌روند.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت بازار فیلم اروپا (EFM)، امسال پنج کمپانی توزیع و فروش جهانی فیلم از ایران در این رویداد سینمایی حاضر خواهند بود که شامل آریانافیلمز، الی ایمج، فیلمچی، انجمن فیلمسازان مستتقل ایران و سون اسپرینگ پیکچرز خواهد بود.

جشنواره فیلم برلین پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود امسال همه موسسه‌ها و شرکت‌های فیلمسازی مرتبط با دولت جمهوری اسلامی، اجازه حضور در بخش بازار و سایر بخش‌های جشنواره فیلم برلین را نخواهند داشت.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود و کریستین استوارت» ریاست هیات داوران بخش اصلی را بر عهده دارد و «استیون اسپیلبرگ» هم خرس طلایی افتخاری جشنواره دریافت خواهد کرد. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا