علمی و پزشکی

۱۲پرونده تولید واکسن کرونا در ایران / پایان کارآزمایی بالینی واکسنِ اول تا قبل از ۱۴۰۰

۱۲پرونده تولید واکسن کرونا در ایران / پایان کارآزمایی بالینی واکسنِ اول تا قبل از ۱۴۰۰

دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا تأکید کرد که نتایج آزمایش بالینی واکسن کرونا ایرانی تاکنون بسیار خوب بوده است. .

در مصاحبه ای با ایواره ، دکتر مصطفی قانعی tha: از 12 مورد مربوط به تولید واکسن کرونا ایرانی ، یکی از آنها به مرحله اول آزمایش بالینی رسیده است و 3 مورد دیگر مجوز کمیته اخلاق را دریافت می کنند و وارد مرحله مطالعات بالینی می شوند.

وی با اشاره به اینکه نتایج مرحله اول آزمایش بالینی اولین واکسن کرونا در ایران تاکنون بسیار خوب بوده است ، گفت: نمی گوییم هیچ کس عوارض جانبی نداشته است. عوارض جانبی واکسن در یک منطقه م workثر نیست و عوارض جانبی واکسن به حدی است که نمی توانیم آن را در ناحیه دیگری بدست آوریم. در طی تزریقاتی که تاکنون انجام شده است ، تصادفی یا تصادفی اتفاق نیفتاده است که بگوییم واکسن باید متوقف شود.

وی افزود: در مورد اثربخشی واکسن ها باید پس از دریافت دوز دوم واکسن تا یک ماه صبر کنیم تا نتیجه اثربخشی آن را ببینیم.

قانعی با اشاره به اینکه تاکنون به 14 نفر واکسن کرونا ایرانی تزریق شده است ، تصریح کرد: در این مرحله 56 نفر آزمایش بالینی برای این واکسن انجام می شود و امیدواریم این مراحل قبل از نوروز به پایان برسد.

وی در مورد زمان تقریبی دسترسی عمومی به واکسن کرونا ایرانی تأکید کرد: این واکسن تا پایان ژوئن 1400 به گوش عموم نخواهد رسید.

وی در پاسخ به اینکه طبق اعلام معاون بهداشت وزارت بهداشت ، یک میلیون و 300 هزار نفر در معرض خطر تا پایان اسفند ماه واکسینه می شوند و چه واکسنی در دسترس خواهد بود؟ در صورت انجام چنین اقدامی ، واکسن باید از منابع خارجی تهیه شود ، سازمان غذا و دارو مسئول خرید و واردات آن است.

به گزارش ایواره ، واکسن کرونا ایرانی اولین بار در تاریخ 29 ژانویه به سه داوطلب تزریق شد و پس از مشاهده هیچ عارضه جانبی جدی در این سه نفر و بررسی نتایج ، چهار داوطلب دیگر تا 7 ژانویه واکسن تاج ایران را دریافت کردند. آنها گرفتند. پس از بررسی نتایج تزریق واکسن کرونا در این هفت نفر ، هفت داوطلب دیگر بار دیگر برای انجام واکسن در 12 و 12 ژانویه وارد مطالعه انسانی مرحله یک واکسن کرونا ایران شدند. همچنین ، در 14 ژانویه ، پس از 14 روز ، مرحله دوم تزریق تاج ایرانی به سه داوطلب اول آغاز شد. این سه داوطلب شامل طیبه مخبر ، فرزند رئیس ستاد امام علی عسگری و حمیدرضا خلیلی ، مدیران ارشد ستاد اجرایی فرمان امام بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا