علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان تهران گفت: و درمان برای ما پیش آمد که بخشی از مراجعه کنندگان به مجتمع بهداشتی حدود دو هزار نفر بودند.

وی افزود: در مجموع حدود 1916 بیمار در استان تهران با تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان های استان تهران بستری هستند که اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم با سه درصد افزایش مواجه خواهیم شد.

دکتر. زالی ادامه داد: همچنین میزان ترخیص در تهران طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از 300 ترخیص ، 150 بیمار مرخص شده اند.

وی یادآور شد: تعداد افرادی که در 24 ساعت گذشته به دلیل موارد جدید بیماری عروق بیماری کرونا قلب در بیمارستان تهران بستری شدند ، 223 نفر بود که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر. زالی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند نزولی پایبندی به رویه ها و پایبندی به پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر ، ما با کاهش پایبندی به اقدامات بهداشتی در تهران روبرو شده ایم ، که می تواند زنگ خطر جدی و پیش بینی امواج آینده بیماری در تهران.

دکتر. زالی یادآور شد: متوسط ​​مشاهده اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی درباره افزایش شیوع گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: میزان بروز زنای زنا در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بستری شدن های این گروه سنی قبل از دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اما این تعداد اکنون به هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر گفت: یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از این بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند. زالی بعلاوه ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری بیماری کرونا قلب قرار داشته باشند.
وی یادآور شد: حتی اگر میزان مرگ و میر گروه صفر تا پنج سال را نسبت به مارس 1998 که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود در نظر بگیریم ، این میزان در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسید.

دکتر. زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی اظهار داشت: اگر تعداد مولدهای اساسی بیشتر از یكی باشد ، این نشان دهنده افزایش بیماری همه گیر است و اگر زیر یكی باشد ، نشان دهنده كاهش بیماری است. هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر. زالی در پایان با بیان اینکه بیماری بیماری کرونا قلب و سایر بیماری های تنفسی و بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی ناشی از هوای آلوده و تماس با ذرات ویروسی آلوده است. ماسک مطلوب با کیفیت خوب و پوشش مناسب ، استفاده منظم از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای همه بیماری های ویروسی از جمله تاج بسیار موثر است.

دکمه بازگشت به بالا