علمی و پزشکی

روشهای مراقبت از پوست در مواقع استفاده طولانی از ماسک

روشهای مراقبت از پوست در مواقع استفاده طولانی از ماسک

یک متخصص پوست هشدار داد که استفاده از ماسک ، اگرچه ممکن است از افراد در برابر Covid-19 محافظت کند ، اما در برخی موارد باعث تحریک و حساسیت پوست می شود.

به گزارش ایواره ، دکتر آنا چین ، دانشیار بیماری های پوستی در دانشگاه جان هاپکینز گفت: برخی از افراد به دلیل استفاده از ماسک و محافظ از آکنه ، التهابات پوستی و سایر عوارض پوستی رنج می برند.

به گفته این پزشک ، عوامل مختلفی می توانند در بروز این عوارض نقش داشته باشند ، از جمله سن ، مدت زمان استفاده از ماسک ، مناسب بودن ماسک ، واکنش های آلرژیک به ترکیبات موجود در الیاف ماسک و وضعیت عمومی پوست هر فرد.

وی گفت: “سن به طور بالقوه می تواند در این عوارض نقش داشته باشد زیرا با افزایش سن محافظ طبیعی پوست عملکرد خود را از دست می دهد.” با این حال ، مدت زمان ماسک ، به ویژه در سایر مشاغل یا فعالیت هایی که مدت طولانی مورد نیاز ماسک است ، و همچنین حساسیت افراد به بیماری های پوستی بر این تأثیر می گذارد. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی پوست حساس تری داشته باشند یا پوست مستعد آکنه باشند.

علائم التهاب پوست ممکن است شامل لکه های قرمز ، آکنه ، قرمزی و سوزش باشد. همچنین می تواند باعث خارش پوست شود.

این متخصص پوست نکاتی را ارائه می دهد که می تواند به شما در محافظت از پوست در برابر آسیب احتمالی ناشی از استفاده بیش از حد از ماسک کمک کند:

– در صورت امکان ، گاهی اوقات ماسک را از صورت پاک کنید. زمان عامل مهمی در کاهش تحریک پوست است.

– اطمینان حاصل کنید که ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته باشد. ماسک باید در اطراف بینی و گوش راحت باشد ، زیرا در این مناطق بیشتر موارد تعریق را شاهد هستیم.

– از ماسک های مناسب پوست صورت استفاده کنید. ماسک های ساخته شده از ترکیب الیاف پنبه و پلی استر بهترین گزینه برای افرادی با پوست حساس تر است.

از یک برنامه مراقبت از پوست که برای پوست شما مفید است استفاده کنید. صابون های ملایم و بدون روغنهای اساسی یا مواد شیمیایی ضد باکتری بهترین گزینه هستند.

همچنین توصیه می شود از کرم های محافظ مانند وازلین و حتی روغن های آفتاب سوختگی کودک استفاده کنید زیرا می تواند از ایجاد جای زخم و تحریکات پوستی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا