علمی و پزشکی

چند توصیه برای مراقبت از پوست در سرما

چند توصیه برای مراقبت از پوست در سرما

با تغییر فصول و خنک شدن هوا ، حفظ سلامت پوست بیش از سلامت کل بدن اهمیت پیدا می کند و نیاز به مراقبت و توجه مضاعف دارد.

به گزارش ایواره ، با خنک شدن هوا ، تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری های مختلف اهمیت بیشتری پیدا می کند و در این شرایط ، توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای کمک به تناسب اندام و حفظ سلامت کلی اهمیت بیشتری دارد از بدن.

برخی از افراد ممکن است با تغییر فصل و افزایش باد و سرماخوردگی ، مشکلات پوستی بیشتری با خشکی پوست یا اگزما تجربه کنند و در برخی دیگر واکنش پوست به محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی در این فصل تغییر می کند. به عنوان مثال ، در مناطقی از پوست صورت ، از جمله پیشانی و بینی ، که “منطقه T” نامیده می شود ، ترشح چربی از غدد پوست افزایش می یابد.

بنابراین ، طبق سایت تخصصی “NDTV” ، متخصصان پوست پنج توصیه ساده برای مراقبت های بهداشتی بهتر از این اندام حیاتی همراه با تغییرات فصلی ارائه می دهند که در بیشتر موارد می تواند مفید باشد یا حداقل اینها را به حداقل برسانید چالش ها و مسائل. ارسال:

هنگام شستن پوست صورت و بدن حتما از آب ولرم به جای آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده کنید. آب ولرم از خشکی پوست صورت جلوگیری می کند.

– از صابون ملایم با PH متعادل استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی خشک است ، قبل از دوش گرفتن از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین ، اگر پوست بسیار خشکی دارید ، بهتر است صابون را فراموش کرده و برای انتخاب گزینه مناسب با یک متخصص پوست مشورت کنید.

در طول روز در فواصل معین مقدار زیادی آب بنوشید.

– حتما از مرطوب کننده ها به طور مرتب استفاده کنید و همچنین توصیه می شود در ماه های سرد مرطوب کننده های سبک و بدون چربی انتخاب کنید که خاصیت مرطوب کنندگی بیشتری دارند.

– در صورت نیاز به پوشیدن لباس های پشمی ، حتماً لباس های کتانی سبک تری بپوشید ، زیرا پوست بسیاری از افراد در تماس مستقیم با الیاف پشم ، واکنش های آلرژیک و ظاهر “آکنه” یا همان آکنه خواهد داشت. کوچک و خارش دار

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا