علمی و پزشکی

مهمانی‌ها و مشاغل گروه اول؛ نگرانی فعلی شیوع کرونا در تهران

مهمانی‌ها و مشاغل گروه اول؛ نگرانی فعلی شیوع کرونا در تهران

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با تأکید بر اینکه این بیماری در تهران تحت کنترل است ، گفت: نگرانی اصلی ما در تهران هنوز مهمانی های خانوادگی و امور گروه های اول است. زیرا ارتباط از راه دور و پروتکل ها در دفاتر و سازمان ها در حال اجرا است و نگرانی ما از این بابت کمتر است.

در مصاحبه ای با ایواره ، دکتر نادر توکلی وی با اشاره به اینکه تعداد بستری شدن در بیمارستان ها کاهش یافته است ، اظهار داشت: البته بسیاری از بیمارانی که در بیمارستان بستری شده اند به دلیل بیماری زمینه ای بوده اند و بیماری فعال آنها لزوماً کووید 19 نیست ، اما هنوز آلودگی وجود دارد. در جامعه “

وضعیت تهران هنوز نارنجی است

تأثیر محدودیت های ترافیکی شبانه

وی با بیان اینکه وضعیت تهران هنوز نارنجی است ادامه داد: محدودیت در ترافیک شبانه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر بسیار موثر خواهد بود. زیرا بحران آنفولانزا در فصل سرد سال با ما همراه است و این بیماری ارتباط مستقیمی با تضعیف سیستم ایمنی بدن دارد و می تواند منجر به بیماری عروق کرونا ویروس قلب شود و این محدودیت ها به جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا نیز کمک می کند.

مرگ روزانه تاج در تهران بین 30 تا 40 نفر

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران در مورد وضعیت بیماری در استان تهران اظهار داشت: میزان مرگ و میر تعیین شده مثبت بین 30 تا 40 نفر در روز است و تعداد بستری در بیمارستان حدود 250 نفر در روز است.

همکاری مردم در شب یلدا

تأثیر احزاب احتمالی ؛ یک هفته دیگر

وی با اشاره به اینکه مردم یک شبانه روز با کادر پزشکی یلدا همکاری خوبی داشتند و به مهمانی ها یا دورهمی ها نمی رفتند ، تصریح کرد: اثرات برگزاری مهمانی مهم تا هفته دیگر در آمار مشخص می شود. البته مردم آن را به خوبی مشاهده کردند و خوشبختانه ما انتظار یک موج بزرگ بیماری بعد از شب یلدا را نداریم.

“ما مطالعه مستندی درباره وضعیت ویروس در کشور نداریم و این فرضیه وجود دارد که آخرین اوج بیماری در کشور ، یعنی افزایش میزان آلودگی نسبت به امواج قبلی ، ممکن است همان نوع ویروس باشد. جهش یافته در ایران ؛ البته هیچ مطالعه جهش اثبات شده ای در کشور انجام نشده است.

وی افزود: ویروس ها با توجه به شرایط محیطی ، شرایط آب و هوایی و … متفاوت هستند. ما دو نوع ویروس داریم RNA و DNA. ژنوم ویروس های RNA در طبیعت مستعد تغییر و تغییر دائمی هستند ، برخی منجر به افزایش بیماری و برخی دیگر به آرامش و بومی بودن بیماری منجر می شوند.

وی در خاتمه تأکید کرد: نگرانی اصلی ما در تهران هنوز مهمانی های خانوادگی و امور یک گروه است ، در غیر این صورت ارتباطات از راه دور و پروتکل ها در کشورها و سازمان های اداری در حال اجرا است و ما کمتر نگران آنها هستیم. خوشبختانه ما در زمینه کار تخصصی ، دارویی و درمان بیماری مشکلی نداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا