علمی و پزشکی

آمار کرونا در ایران، ۲۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۳ بیمار و ۲۱۲ فوتی جدید

آمار کرونا در ایران، ۲۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۳ بیمار و ۲۱۲ فوتی جدید

تعداد قربانیان تاج در ایران به 53 هزار و 95 نفر رسید

رایگان:

“سیما سادات لاری” روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار بیماران کرونا ویروس و قربانیان در ایران ، افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (26 آذر 1393) براساس معیارهای تشخیصی نهایی ، 7453 بیمار جوانان با کوید 19 درجا شناسایی شدند. و یک هزار و 147 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل 19 بیمار کوویید در کشور به یک میلیون و 138 هزار و 530 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 856 هزار و 513 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند. همچنین ، 5645 بیمار مبتلا به Covid 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار می گیرند.

لاری افزود: تاکنون 6،896،651 آزمایش کووید 19 در کشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر طبق آخرین تجزیه و تحلیل 12 شهر قرمز ، 288 شهر نارنجی و 148 شهر زرد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: زرین دشت در استان فارس ، بافت در استان کرمان ، گمیشان در استان گلستان ، آستارا ، بندرانزلی ، رودسر و تالش در استان های گیلان و آمل ، بهشهر ، رامسر ، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا ویروس ناشی از بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و برای مدت کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافته است ، بنابراین سازمان بهداشت جهانی در مارس (فوریه 2020) شیوع یک همه گیری (اپیدمی جهانی) این بیماری تأیید شده است

طبق آمار رسمی ، بیماری کوید 19 بیش از 73 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران از لحاظ تعداد مرگ و میر ناشی از زنا و با وجود نسبت جمعیت هشتمین کشور در جهان است. تعداد مرگ های ناشی از تاج در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، ایتالیا ، انگلیس و فرانسه بیشتر از ایران بود.

ویروس کرونا از طریق دست آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان ، بینی و چشم به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از علائم بیماری کووید است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیفی مبتلا می شوند.

دکمه بازگشت به بالا