WHO احتمالاً واکسن روسی کرونا را تأیید می‌کند

WHO احتمالاً واکسن روسی کرونا را تأیید می‌کند

رایگان:

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز پنجشنبه گفت که در حال مذاکره با سازنده واکسن روسی Sputnik است تا این واکسن را در لیست جداگانه ای از “محصولات اضطراری” قرار دهد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای به رویترز گفت: “WHO با مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروب شناسی Gamelia در تماس بوده که تمایل خود را برای ثبت نام در لیست اورژانس WHO ابراز داشته است.”

در این بیانیه آمده است: “ما مشتاقانه منتظر دریافت اطلاعات آنها در مورد واکسن Sputnik 5 هستیم.” “اگر محصولی که ارزیابی می شود از معیارهای موجود در این لیست برخوردار باشد ، ما نتایج را به طور گسترده منتشر خواهیم کرد.”

استفاده فوری از واکسن در عمل به معنای توصیه سازمان بهداشت جهانی به اعضای خود است.

در اوایل روز دوشنبه ، داروسازی فایزر گفته بود که اطلاعات اولیه تزریق واکسن کرونا نشان دهنده ایمن بودن واکسن است.

اوایل ماه اکتبر ، این شرکت اعلام کرد که درخواست مجوز تولید واکسن کرونا را می دهد که در اواخر ماه نوامبر با همکاری شرکت آلمانی Bion Tech در مراحل نهایی آزمایش قرار دارد.

طبق گفته Pfizer ، بررسی اولیه داده های واکسن شرکت نشان می دهد که در 90٪ موارد ، واکسن مصونیت تاج را فراهم می کند. طبق گفته این شرکت آمریکایی ، در آخرین مرحله از آزمایش بالینی ، تزریق این واکسن در 94 بیمار داوطلب عوارض جانبی جدی در آنها ایجاد نکرده است.

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گفت که واکسن Pfizer اپیدمی Covid-19 را تا مارس 2021 معکوس می کند.

بروس آلیوارد نتایج اعلام شده توسط Pfizer را “بسیار مثبت” توصیف کرد و گفت که استفاده از این واکسن برای درمان آسیب پذیرترین بیماران تا مارس 2021 می تواند تغییرات “اساسی” در اپیدمی ایجاد کند.

این شرکت اعلام کرده است که تا پایان سال 2021 بیش از یک میلیارد دوز از این واکسن در سراسر جهان تهیه خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ماه سپتامبر اعلام کرد که واکسن های ساخته شده در 19 کشور را برای جلوگیری از تاجگذاری برای آزمایشات بالینی تصویب کرده است.

طبق گزارش اروپای جدید ، لیست واکسن های تأیید شده شامل 33 واکسن از 19 کشور است: انگلستان ، چین ، روسیه ، ایالات متحده ، آلمان ، ژاپن ، هند ، کره جنوبی ، بلژیک ، سوئد ، سنگاپور ، ایتالیا ، استرالیا و تایوان . کوبا ، فرانسه ، اتریش و کانادا.

گاردین گزارش داد که سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی 170 واکسن است که ادعا می شود در جلوگیری از واکسن کرونا موثر است.

تولید انبوه واکسن بیماری به طور معمول به سالها آزمایش و زمان نیاز دارد ، اما دانشمندان امیدوارند که بتوانند طی 12 تا 18 ماه واکسن کرونا را تولید و به بازار عرضه کنند.

واکسن ها آنتی ژن ضعیف یا مرده ای هستند که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با ویروس ها تربیت کرده و آن را برای ساخت آنتی بادی تحریک می کنند.

خروج از نسخه موبایل