ماجرای تورهای مسافرتی واکسیناسیون کرونا / آخرین وضعیت واکسن ایرانی کووید

ماجرای تورهای مسافرتی واکسیناسیون کرونا / آخرین وضعیت واکسن ایرانی کووید

دبیر کمیته اخلاق ملی تحقیقات وزارت بهداشت در مورد تبلیغات برخی تورهای مسافرتی به منظور واکسیناسیون کرونا ویروس و احتمال این واکسیناسیون برای مهاجران ، از نظر دسترسی محدود به این واکسن و همچنین مطالعه علم توضیح داد واکسن کرونا ایرانی.

دکتر. احسان شمسی کوشکی در مصاحبه ای برای ایوارهوی درباره چندین تور مسافرتی برای تزریق واکسن کرونا گفت: “لازم به ذکر است که توزیع واکسن کرونا ویروس در حال حاضر در سراسر جهان بسیار محدود است و حتی کشورهایی که واکسیناسیون کرونا ویروس را شروع کرده اند نمی توانند به کل جمعیت خود برسند.” و به کشورهایی که واکسیناسیون را شروع کرده اند سفر کند. آنها با هم واکسینه می شوند ، اما تزریق واکسن بر اساس اولویت بندی ترجیح داده می شود.

امکان واکسیناسیون تاج برای مهاجران یا شهروندان سایر کشورها ؛ آره یا نه؟

وی افزود: “بنابراین به طور کلی می توانم به طور قطع بگویم که در یک کشور ، شهروندان کشورهای دیگر در اولویت اول واکسیناسیون کرون نیستند. از آنجا که مردم عادی در آن کشورها اولویت اول نیستند ؛ زیرا اکنون تعداد واکسن ها بنابراین ، در حالی که مردم حق سفر دارند و هیچ کس نمی تواند از نظر قانونی مانع مسافرت شود ، در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در یک مکان برای مهاجران یا شهروندان امکان پذیر نیست. دیگران.

تحویل به سیستم دولتی و سختگیری حتی برای واکسن تاج

سود و خطر تزریق مواد غیر استاندارد در سفرهای واکسنی

شمسی كوشكی ادامه داد: “در حالی كه این مسئله ممكن است باعث سو ab استفاده برخی افراد شود ؛ بنابراین حتی ممكن است به كشوری سفر كنند كه با ویروس كرونا واكسن شوند اما چیزی را دریافت كنند كه از استاندارد لازم برخوردار نباشد. از آنجا كه واكسن های كرونا توزیع می شود اکنون در سیستم های بهداشتی ، که البته سیستم های دولتی هستند ، و در هر تعداد واکسن محدوده سختگیری وجود دارد. بنابراین ، مسافرت به مکانی برای گرفتن واکسن کرونا ، افراد را در معرض سو abuse استفاده قرار می دهد تا ذینفعان بتوانند آن را دریافت کنند کسانی که در سایر کشورها هستند به بهانه تزریق واکسن کرونا و دریافت مبالغ هنگفتی از آنها ، و سپس حتی ممکن است مواد غیر استاندارد به انسان تزریق کنند .. زیرا به عنوان یک قاعده در حال حاضر ، سیستم های بهداشتی کشورها واکسیناسیون را در سطح جهانی اعلام نکرده اند.

وی گفت: “من می دانم كه بعید است یك كشور به واكسن تاج دسترسی داشته باشد تا جایی كه بخواهد واكسن عروق كرونر را برای شهروندان سایر كشورها تزریق كند.” واکسیناسیون اقدامی کاملاً فنی و علمی است. واکسنی که وارد بازار می شود ممکن است برای همه مناسب نباشد. بنابراین یک شرکت مسافرتی نمی تواند اعلام کند که من افراد را به مکان خاصی می برم و واکسن کرونا را به آنها تزریق می کنم. این اقدام کاملاً علمی است و اگر شخصی بخواهد این کار را انجام دهد ، باید از طریق سیستم پزشکی کشورها انجام شود.

تبلیغات بدون مبنای علمی

شمسی كوشكی تأكید كرد: من این نوع تبلیغات را در نظر می گیرم كه جنبه علمی ، فنی و قانونی ندارد و به احتمال زیاد این اقدامات راهی است كه می تواند منجر به سو abuse استفاده مردم شود. البته در بعضی از کشورهای ثروتمند ، در آینده ، ممکن است به واکسن کرونا دسترسی کافی داشته باشند تا از شهروندان سایر کشورها واکسن دریافت کنند ، اما این اقدام در حال حاضر وجود ندارد و مردم نباید به این موارد توجه کنند. تبلیغات.

“من نمی دانم واکسن کرونا به ترکیه داده شده است یا نه ، اما به طور کلی ، اگر واکسن کرونا به ترکیه داده شود ، اولویت بندی و تزریق آنها به مردم کشور محدودیت دارد. بر اساس اولویت. تا الان وضعیت واکسن کرون در جهان به گونه ای نیست که فرد بخواهد به عنوان یک جهانگردان واکسیناسیون به کشور دیگری برود. با این حال ، به دلیل جنبه های فنی واکسیناسیون ، عوارض و مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود ، توصیه نمی شود افراد این کار را انجام دهند.

وضعیت واکسن کرونا ایرانی اخیر

دبیر کمیته اخلاق تحقیقات ملی وزارت بهداشت در ادامه سخنان خود در مورد وضعیت مطالعات انسانی واکسن کرونا ایرانی اظهار داشت: در کل ، تاکنون یک واکسن کرونا توسط کمیته اخلاق تحقیقات در ایران تأیید شده است. البته باید توجه داشت که مجوز کمیته اخلاق به معنای مجوز شروع مطالعات انسانی نیست ، اما این مجوز یکی از مدارکی است که سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از نهادهای نظارتی کشور مورد نیاز است. پس از صدور مجوز ، FDA سایر موارد فنی را بررسی می کند و سپس مجوزی به نام CTA یا مجوز آزمایش بالینی صادر می کند. اکنون که مجوز CTA صادر شده است ، این شرکت می تواند مطالعات انسانی خود را آغاز کند ، اما مجوز کمیته اخلاق مهمترین مقدمه برای صدور این مجوز است. تاکنون کمیته اخلاق در تحقیقات تنها یک واکسن کرونا را پس از بررسی دقیق و دو جلسات دادرسی فوری مجاز کرده است.

آزمایش انسانی واکسن کرونا ایرانی در 50 نفر را انجام دهید

مطالعه انسانی را تا زمان تأیید سازمان FDA آغاز کنید

شمسی كوشكی تأكید كرد: البته مرحله اول مطالعه انسانی این واكسن تاج مجاز است. در مرحله اول ، واکسن در مجموع در حدود 50 نفر آزمایش می شود. اگر مشکلی در مرحله یک وجود نداشته باشد و افراد با خیال راحت از مرحله یک عبور کرده باشند ، مرحله دوم بر اساس داده های مرحله یک بررسی می شود و در صورت عدم مشکل ، مجوز مرحله دوم صادر می شود تا ما وارد شویم در مرحله سوم و سپس مجوز ورود به بازار. داده شود بنابراین باید منتظر ماند تا نتایج مرحله اول را ببینیم.

وی تأکید کرد: در مرحله اول افراد به تدریج وارد تحقیق می شوند. اکنون منتظریم سازمان غذا و دارو CTA را برای شروع تحقیقات صادر کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل