علمی و پزشکی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گزارش شفاف ، دکتر. فرزانه فربخش ، همزمان با هفته ملی دیابت ، از آلوده شدن بیش از 5.5 میلیون هموطن ایرانی بالای 25 سال به دیابت خبر داد و گفت: به دلیل شیوع دیابت در سال های اخیر ، این بیماری به یک اپیدمی تبدیل شده است. بزرگترین تاریخ “.

به گفته وی ، بیش از 483 میلیون نفر در جهان بین 20 تا 79 سال مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود تا سال 2045 تعداد بیماران دیابتی در دنیا به 700 میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه در سال 2019 بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند ، افزود: 374 میلیون نفر در جهان از عدم تحمل گلوکز رنج می برند که بسیاری از آنها بدون مداخله موثر ، بسیاری از آنها به دیابت مبتلا می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط ، جمهوری اسلامی ایران مصمم است که جلوی افزایش شیوع دیابت تا سال 1404 را بگیرد.

به گفته دکتر فربخش ، برای رسیدن به این هدف ، همراه با برنامه مراقبت از بیماری های غیر واگیر ، اطلاعات عمومی در مورد اهمیت دیابت و تأکید بر اهمیت اصلاح سبک زندگی همزمان با هفته ملی دیابت (24 تا 30 نوامبر) .

وی گفت: دیابت: پرستاران تفاوت ایجاد می کنند شعار روز جهانی دیابت در سال جاری است. “امسال ، با توجه به شرایط همه گیر Covem 19 ، تعدادی برنامه و فعالیت مجازی برای افزایش آگاهی عمومی از دیابت در سطح دانشگاه وجود دارد.

وی مشارکت ذینفعان ، برگزاری کارگاه ها و کلاس های مجازی دیابت بصورت آنلاین ، کنفرانس های مطبوعاتی ، چاپ مقاله در روزنامه ها و مجلات و فعالیت های مختلف دیگر برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین فعالیت های برنامه ریزی شده در این هفته عنوان کرد. .

دکمه بازگشت به بالا