عمومیمدیریت کسب و کار

چه مارکی برای کولر گازی خوبه

آیا شما شما هم در روزهای گرم سال از کولر گازی استفاد می کنید؟ به نظر شما بهترین مارک کولر گازی کدام است؟ آیا برند می تواند در عملکرد و کارایی دستگاه تأثیر گذار باشد ؟ بی شک خنک نگه داشتن محیط زندگی یکی از اولویت های کاربران در گرمای طاقت فرسای تابستان است که در این بین کولر گازی از محبوبیت بیشتری به نسبت دیگر دستگاه های سرمایشی برخوردار است.
اگر بخواهیم دستگاهی را انتخاب کنیم تا از فناوری های پیشرفته برای خنک سازی ایدئال برخوردار باشد قطعاً باید مارک آن را نیز در نظر بگیریم. زیرا که هر چه مارک شما معتبر تر باشد به طور حتم از فناوری ها و قابلیت های پیشرفته تر و جدیدتری برای فرایند خنک سازی برخوردار خواهد بود. البته باید متذکر شویم که نیز بر پایه بهره مندی های کولر گازی به فناوری ها و قاابلیت ها تعیین خواهد شد به نحوی که در هنگام خرید حتماً باید این موضوع را در نظر بگیرید. اکنون ما در این مطلب سعی کرده ایم تا با معرفی بهترین مارک کولر گازی بازار ایران کمی انتخاب را برای شما آسان کنیم، به طوری که بتوانید متناسب با بودجه و فناوری هایی که دارند اسپلیت مَد نظر را خریداری کنید.

  1. گری، معروف ترین برند تولید کننده کولر گازی

یکی از تخصصی ترین شرکت های تولید کننده کولر گازی، گری است. تنوع بسیار زیاد محصولات این شرکت و همچنین بهره مند شدن به پیشرفته ترین فناوری های روز سبب شده تا افراد بیشتری را ترجیح دهند. از دیگر ویژگی های کولر گازی گری داشتن بدنه مستحکم، برخورداری از فیلتر بهداشتی، طراحی شیک و جمع و جور پنل داخلی، قدرت سرمایشی و گرمایشی بسیار مطلوب است که در نهایت یک کولر گازی فوق العاده را تشکیل می دهند.

2. خنک سازی آشنایی با انواع کولر گازی

اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و به همین دلیل تصمیم به خرید کولر گازی جدید گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای خرید، ابتدا خود را انجام دهید تا از پرداخت هزینه گزاف بابت خرید دستگاه اسپلیت جلوگیری کنید.

به منظور آگاهی بیشتر کاربران و خرید یک دستگاه هوشمندانه، در ادامه انواع مدل‌های کولر گازی بیان شده است.

1.کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یا دو تیکه، به دو قسمت تقسیم می‌شود: یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است و در محیطی دورتر از محل نصب پنل قرار داده خواهد شد.

البته این نوع از کولر گازی فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی‌های پنجره‌ای و پرتابل در بیرون از محیط به خود اختصاص می‌دهد.

  1. کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل (قابل حمل) بر خلاف کولر گازی اسپلیت از یک دستگاه تشکیل شده و قسمت بیرونی ندارد. این نوع کولر گازی با وجود اینکه از دیگر مدل‌های کولر گازی پر سروصداتر است ولی می‌تواند گرمترین اتاق‌ها را به خوبی خنک کند.

مزایای کولر گازی پرتابل:

  • نصب و راه اندازی آن آسان است و نیازی به متخصص ندارد.
  • برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.
  • در مقایسه با سایر مدل‌های کولر گازی قیمت کمتری دارند.
  • به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.
  1. راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای برای خنک کردن اتاق‌های کوچک طراحی شده است. در این مدل از کولر گازی تمامی قطعات از جمله کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و کویل خنک کننده در یک جعبه قرار داده شده است.

همچنین در کولر گازی پنجره ای هوای خنک از قسمت داخلی آن وارد و هوای گرم از قسمت خارجی آن به فضای بیرونی منتقل می‌شود.

  1. کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده نسبت به بقیه کولرهای گازی کاربرد متفاوتی دارد. این نوع کولر گازی بیشتر در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها، مساجد، ترمینال‌ها واستفاده می‌شود.

کسانی که امکان نصب کولر گازی پنجره‌ای یا اسپلیت را در منزل خود ندارند نیز از این نوع کولر گازی استفاده می‌کنند.

چگونه یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم؟

اگر تا به حال یک کولر گازی خرید باشید، احتمالا در جریان هستید که چقدر برندها و مدل‌های زیادی در بازار وجود دارد. این باعث می‌شود که انتخاب گزینه‌ای که برای شما بهتر است بسیار سخت شود.

برای اینکه به شما در انتخاب بهترین مارک کولر گازی مورد نظرتان کمک کنیم مطالب و نکات مهمی را گردآوری کرده‌ایم که هنگام انتخاب کولر گازی در نظر بگیرید و یک کولر گازی مناسب نیازتان خریداری کنید.

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

برای افزایش بهره‌وری و همچنین ، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب دستگاه، متراژ اتاق یا خانه‌ای است که برای آن قصد خرید کولر گازی را دارید. هر کولر گازی قدرت خنک‌کنندگی (BTU) متفاوتی دارد که عددی بین 5000 تا 48000 است.

برای مثال برای خانه‌ای با متراژ 60 تا 80 متر کولر گازی با بی تی یو 30000 پیشنهاد می‌شود.

دقت کنید که انتخاب BTU مناسب برای یک فضا به عوامل دیگری همچون تعداد افرادی که در آن فضا حضور دارند، آب و هوای منطقه، آفتاب گیر بودن، تعداد پنجره‌ها و … نیز بستگی دارد.

مثلا اگر فضای شما دارای سقف بلندتر از حد معمول است یا خیلی آفتاب گیر است، می‌توانید 10درصد BTU بیشتر در نظر بگیرید یا مثلا اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید، بهتر است 10 تا 20 درصد BTU بیشتر برای هر فضا در نظر بگیرید.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت، پرتابل پنجره ای یا ایستاده

اولین قدم برای انتخاب یک کولر گازی این است که تصمیم بگیریم چه نوع کولر گازی مورد نیازمان است. از خودتان این سوال را بپرسید: چه موقعی در سال از آن استفاده می‌کنید؟ چه مقدار فضای خالی برای آن دارید؟ چگونه می‌خواهید آن را نصب کنید؟

برای مثال قبل از خرید کولر گازی پنجره ای شما ابتدا باید نوع پنجره خود را در نظر بگیرید زیرا کولرهای پنجره ای متفاوتی برای پنجره‌های مختلف ساخته شده است.

برای کولر گازی پرتابل (قابل حمل) هم این را نظر بگیرید که باید دریچه‌ای وجود داشته باشد تا هوای گرم از آنجا خارج شود. همچنین باید فضای کافی برای این نوع کولر گازی وجود داشته باشد.

شما به احتمال زیاد با بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت چنین مشکلی نخواهید داشت اما سیستم این نوع کولر گازی دو تیکه است که یک تیکه آن (بدنه خارجی) باید خارج از منزل قرار بگیرد.

تفاوت کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

اگر شما تصمیم گرفته‌اید که یک کولر گازی اسپلیت خریداری کنید باید بدانید که دو نوع کولر گازی اینورتر (کم مصرف) و غیر اینورتر وجود دارد و بهتر است از تفاوت بین کولر گازی اینورتر و معمولی مطلع باشید.

  1. تکنولوژی اینورتر باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه قبض‌هایتان می‌شود.
  2. گاز مصرفی در این کولرها بسیار سردتر از گازهای مصرفی کولرهای قدیمی است.
  3. ساختار کمپرسور کولر گازی‌های قدیمی به نحوی است که بعد از هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تنظیم کرده‌اید موتور یا کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش شده و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد به کار گیری شود که همین استارت مجدد باعث مصرف جریان بالایی از برق است.
  4. در کولرهای اینورتر سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملا از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حدعقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد.

معایب کولر گازی اینورتر

برخی از معایب کولر گازی اینورتر عبارت‌اند از:

  1. هزینه زیاد این کولر گازی نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر کولر گازی که این افزایش هزینه از ۲۰ تا ۴۰ درصد قابل تغییر است.
  2. به دلیل اینکه تمامی برنامه‌های صادر شده در این سیستم کاملا دیجیتال است و توسط مادربرد مرکزی صادر می‌شود، در صورت بروز هرگونه مشکل برای این برد به هیچ عنوان امکان راه اندازی این سیستم نیست.
  3. انحصار خدمات و قطعات توسط شرکت تولید کننده که اگر از شرکتی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارد خریداری شود امکان روبرور شدن با مشکل برای تامین قطعات زیاد است.
  4. برای تعمیر این کولر گازی نیاز به تعمیرکاران متخصص بوده که علاوه بر تجربه نیاز به دانش فنی بالایی نیز هست.

راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف

یا همان اینورتر به دلیل مصرف خیلی کم آن باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌های شما می‌شود. بنابراین برای انتخاب بهترین کولر گازی اینورتر حتما به موارد زیر توجه کنید:

سرمایش و گرمایش

اگر شما سیستم گرمایشی دیگری ندارید، می‌توانید از کولر گازی خود برای گرم کردن هوا نیز استفاده کنید. کولر گازی‌های اسپیلت در سرمای زمستان خانه‌های شما را با هزینه کمتر نسبت به وسایل گرمایشی مانند بخاری گرم می‌کنند.

کنترل رطوبت

آب و هوا در منطقه شما چگونه است؟ آیا در تابستان هوا خیلی گرم و مرطوب می‌شود؟ آیا در بخشی از سال هوا خیلی مرطوب و بارانی است؟

با دقت به این سوالات جواب دهید و پاسخ خود را هنگام خرید کولر گازی به یاد داشته باشید. بعضی از کولرهای گازی برای کنترل رطوبت هوا بهتر هستند.

فضای اتاق

بعضی از کولرهای گازی بزرگتر و قدرتمندتر از بقیه هستند، با این حال این به معنای بهتر بودن آنها نیست. اگر اتاقی که در آن کولر گازی را قرار می‌دهید کوچک‌تر است، یک کولر گازی با ظرفیت پایین‌تر انتخاب کنید.

این کار باعث بهره وری بیشتر در جهت نگهداشتن درجه حرارت مناسب و کاستن رطوبت هوا به مقدار مورد نیاز خودتان می‌شود. جدای از کارآمدی بیشتر باعث کمتر مصرف شدن انرژی نیز می‌شود.

BTU چیست و در کولر گازی چگونه محاسبه می شود؟

بی تی یو (BTU) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی است. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درحه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان ‌کردن واحد آن صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر گازی 15000 یا 23000 می‌خواهیم.

انواع کمپرسور کولر گازی

کمپرسور قطعه‌ای از کولر گازی است که با فشرده کردن گاز آن باعث افزایش فشار گاز می‌شود. در حال حاضر 5 نوع کمپرسور در ساخت انواع کولر گازی استفاده می‌شوند.

ما در مقاله راهنمای خرید کولر گازی، در رابطه با سه کمپرسوری که بیش از همه مورد استفاده قرار می‌گیرند توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

  1. کمپرسور پیستونی

در این نوع کمپرسور از یک پیستون که داخل سیلندر است برای فشرده کردن مبرد استفاده می‌شود. ظرفیت کمپرسور پیستونی معمولا بین 16000 تا 37000 بی تی یو است.

یکی از مهم‌ترین معایب آنها تولید صدای زیاد است. به کمپرسور پیستونی، کمپرسور رفت و برگشتی نیز می‌گویند.

  1. کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری دارای مکانیزم جابجایی مثبت و از نوع چرخشی است. معمولا در جاهایی که حجم فشار و هوا بالاست از این کمپرسور به جای کمپرسور پیستونی استفاده می‌شود.

کمپرسور روتاری را با ظرفیت‌های 6000 تا 35000 بی تی یو تولید می‌کنند. این نوع کمپرسورها صدای کمتری تولید می‌کنند و مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

  1. کمپرسور اسکرول

به کمپرسور اسکرول، مارپیچی نیز می‌گویند. حرکت مخالف دو مارپیچ داخلی سبب فشرده شدن گاز می‌شود. بدین صورت که یکی از مارپیچ‌ها ثابت و دیگری متحرک است و حرکت حلزون متحرک سبب فشرده شدن گاز خواهد شد.

نکته

در بین کمپرسورهای کولر گازی، کمپرسور اسکرول (scroll) بهترین نوع کمپرسور است و بهترین عملکرد را نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارند ولی خیلی کمتر استفاده می‌شوند و کمپرسور روتاری جزء پرکاربردترین کمپرسورهای کولر گازی است.

تفاوت بین کلاس های T1، T2 و T3 کمپرسورهای کولر گازی

کلاس‌های T1، T2 و T3 در واقع مربوط به شرایط آب و هوایی است که در کولر گازی، چیلر، یا هیت پمپ کاربرد دارد. به طور کلی دامنه دمایی این کلاس‌ها به شرح زیر است:

  • T1: آب و هوای معتدل، کولر گازی/ چیلر: 18 تا 43 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 43 درجه سانتی گراد
  • T2: آب و هوای خنک، کولر گازی/ چیلر: 10 تا 35 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 35 درجه سانتی گراد
  • T3: آب و هوای گرم، کولر گازی/ چیلر: 21 تا 52 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 51 درجه سانتی گراد

اگر می‌خواهید کولر گازی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید، قبل از تصمیم نهایی حتما باید رده بندی کلاس‌های آب و هوایی T1 تا T3 کمپرسور را بررسی کنید.

سعی کنید حداکثر دمای منطقه زندگی خود را پیدا کنید. اگر در انتخاب بین دو کلاس مختلف آب و هوایی تردید دارید، بهتر است کلاس بالاتر را انتخاب کنید.

بهترین مارک کولر گازی خارجی

هنگام ارزیابی برندهای مختلف کولر گازی چه خارجی و چه ایرانی، برای انتخاب بهترین کولر گازی متناسب با نیازهای خود، علاوه بر در نظر گرفتن شرایط محیطی که قرار است کولر خود را در آن نصب کنید، ویژگی‌هایی همچون بازدهی انرژی، کیفیت ساخت، سهولت در استفاده و نگهداری، خدمات پس از فروش و گارانتی و البته قیمت نیز بسیار مهم هستند.

بنابراین با توجه به این موضوع، تعدادی از بهترین مارک های کولر گازی موجود در بازار ایران را برای کمک به تصمیم گیری شما در این مقاله راهنمای خرید کولر گازی معرفی می‌کنیم.

لازم به ذکر است که لیست بهترین مارک کولر گازی ما بر اساس مقایسه برندها از لحاظ فنی است و ممکن است با نظرات مشتریان متفاوت باشد و فارغ از اینکه بهترین کولر گازی پنجره ای، بهترین کولر اسپلیت، بهترین کولر گازی پرتابل یا ایستاده چیست، به این معرفی کلی بهترین برندهای کولر گازی در ایران می‌پردازیم.

راهنمای خرید کولر گازی اجنرال

کولر گازی اجنرال یکی از با سابقه‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده کولر گازی است. کیفیت بالای کولر گازی اجنرال باعث شده این برند در هند و خاورمیانه نیز محبوب باشد و همچنین به پرفروش ترین برند کولر گازی در ایران تبدیل شود.

کولر گازی اجنرال اینورتر دمای اتاق را طوری تنظیم می‌کند که از 10 درجه کمتر نشود، بنابراین می‌توان مطمئن شد که اتاق در زمان خالی بودن زیاد سرد نمی‌شود و همچنین در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود. برخی از ویژگی های کولرگازی اجنرال عبارت‌اند از:

  • تولید شده در ظرفیت‌های مختلف
  • کارایی بالا
  • قیمت مناسب
  • پرتاب باد فوق العاده

خرید کولر گازی ال جی

ال جی برخلاف بسیاری از مارک‌های شناخته شده، سیستم تهویه مطبوع مرکزی تولید نمی‌کند. در عوض بر ساخت و تولید یونیت‌های تهویه مطبوع کوچک مانند اسپلیت، کولر گازی پنجره‌ای، کولر قابل حمل و … تمرکز دارد.

به طور کلی کولرهای ال جی با قیمت مناسب، کیفیت و قابلیت اعتماد بالا تولید می‌شوند. برخی از ویژگی‌های کولر گازی ال جی عبارت‌اند از:

ویژگی قابلیت
تکنولوژی DUAL Inverter کمپرسور دابل اینورتر با فرکانس بالای چرخش باعث صرفه جویی بیشتر در انرژی و خنک کنندگی سریع‌تر نسبت به کمپرسورهای معمولی می‌شود.
تصفیه هوا دوبل سیستم تصفیه هوا یا فیلتراسیون به منظور ضبط ذرات گرد و غبار بیش از 10 میکرومتر و حذف آلرژن‌های موجود در هوا، مانند کنه‌های گرد و غبار ساخته شده است تا محیطی پاک‌تر و سالم‌تر فراهم آورد.
تهویه هوا متغیر 4 در 1 میزان خنک کنندگی را برای استفاده بهینه از انرژی بدون هیچ گونه کاهش در کیفیت عملکرد خنک کنندگی تشخیص و تنظیم می‌کند.
Ocean Black Fin محافظت بی نظیر در برابر گرد و غبار، دود و مواد شیمیایی موجود در محیط را ارائه می‌دهد و همچنین از خوردگی Fin یا باله در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند که در عوض باعث خنک کنندگی بهتر و صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود.
کنترل صدا شما می‌توانید از طریق تلفن‌های هوشمند و اسپیکرهای AI مانند دستیار گوگل، هر زمان و هر کجا کولر خود را کنترل کنید.
تشخیص کمبود گاز یکی از مهم‌ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی، کمبود گاز است و تشخیص کمبود گاز کولر یک کار تخصصی است که این ویژگی کولرهای ال جی کار را بسیار راحت‌تر کرده است.

راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ

سامسونگ با طراحیهای جدید و خلاقانه در زمینه کولر گازی سعی کرده است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند. سامسونگ اولین شرکتی بود که توانست به طراحی مثلثی بدون باد یا wind-free دست یابد و از این طریق امکان سرمایش بدون پرتاب باد مستقیم را فراهم کند.

کنترل هوشمند، حالت خنک کنندگی سریع، فیلترهای فول HD، حالت خواب پیشرفته، صرفه جویی در مصرف انژی و بازدهی بالا در کنار طراحی بسیار زیبا از جمله ویژگی‌های کولر گازی‌های پرقدرت سامسونگ هستند.

راهنمای خرید کولرگازی گری

از ویژگی‌های منحصر به فرد کولر گازی گری می‌توان به فن 7 سرعته در یونیت داخلی اسپلیت گری، پرتاب باد 4 جهته و … اشاره کرد.

مدل‌های جدیدتر کولر گازی گری قابلیت کنترل با استفاده از نصب اپلیکیشن گری در دستگاه‌های هوشمند را نیز دارند. کولر گازی گری از جمله کولرهای مناسب برای شرایط آب و هوای گرمسیری است و در حال حاضر در مناطق گرمسیری ایران نیز پرطرفدار است.

بهترین مارک کولر گازی ایرانی

خیلی از افرادی که قصد خرید کولر گازی را دارند، به دلایل متعددی تصمیم به خرید کولر گازی ایرانی می‌گیرند و برای پیدا کردن بهترین برند کولر گازی ایرانی شروع به پرس وجو می‌کنند.

به همین دلیل درباره راهنمای خرید کولر گازی ایرانی و اینکه بهترین مارک کولر گازی ایرانی چیست از کارشناسان متخصص و باتجربه خود تحقیق کرده و در ادامه تعدادی از برندهای خوب ایرانی تولید کننده کولر گازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید کولرگازی ایران رادیاتور

کولر گازی ایران رادیاتور یکی از بهترین کولر گازی‌های ایرانی است که در تولید آن‌ها از کمپرسور روتاری با BTU های 9000 تا 30000 استفاده شده است.

بنابراین این کولرها مناسب مناطق با آب و هوای معتدل و خنک مانند شمال ایران هستند و برای مناطق گرمسیری پاسخ‌گو نخواهند بود.

کولر گازی ایران رادیاتور علاوه بر ظاهر زیبا و کیفیت بالا، به دلیل تولید داخلی بودن قیمتی مناسب داشته و از همه مهم‌تر گارانتی و خدمات پس از فروش کولر توسط شرکت ایران رادیاتور است.

راهنمای خرید کولر گازی اسنوا

کولر گازی اسنوا نیز یکی دیگر از برندهای خوب ایرانی است که برخلاف کولر گازی ایران رادیاتور که فقط از کمپرسور روتاری استفاده می‌کند، از دو نوع کمپرسور پیستونی و روتاروی (معمولی و اینورتر) استفاده می‌کند.

به این ترتیب هم کولر مناسب برای مناطق گرمسیری و هم مناسب مناطق معتدل را تولید می‌کند. کولر گازی‌های اسنوا با ظرفیت‌های 9000 تا 48000 BTU تولید می‌شوند بنابراین امکان انتخاب بسیار خوبی متناسب با متراژ فضای خود را دارید.

از دیگر ویژگی‌های کولر گازی اسنوا می‌توان استفاده از فیلتر های قابل شستشو مختلف برای تصفیه هوا، راندمان بالا، مصرف انرژی بهینه، تمیزکنندگی خودکار کمپرسور، قیمت مناسب، طراحی زیبا و گارنتی را نام برد.

راهنمای خرید کولرگازی ایساتیس

کولر گازی‌های ایساتیس در دو مدل سرمایش و سرمایشی-گرمایشی در ظرفیت های متنوع تولید می‌شوند و به این ترتیب قدرت انتخاب زیادی را به مشتری متناسب با نیاز خود می‌دهد.

کولر گازی‌های ایساتیس نیز از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب نمانده و ویژگی قابلیت برقراری ارتباط از طریق WiFi را فراهم آورده است. در کنار کیفیت بالا و مصرف انرژی مناسب، کمپرسورهای کولر گازی های ایساتیس از 5 سال گارانتی برخوردار هستند.

راهنمای خرید کولرگازی مهراصل

از ویژگیهای کولر گازی مهر اصل میتوان به کمپرسور اینورتر، بهینه سازی مصرف انرژی، فیلترهای تصفیه هوا، پرتاب باد خوب، قیمت مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری

توجه کنید که برای انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری همچون خوزستان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان و … باید دو فکتور خیلی مهم را در نظر بگیرید.

اولا، کولری را انتخاب کنید که حتما کمپرسور آن در کلاس T3 آب و هوایی رده بندی شده باشد، چرا که کولرهای T3 در دماهای بالای 50 درجه نیز جواب می‌دهند و به خوبی محیط را خنک می‌کنند.

نکته

بهترین نوع کمپرسور برای مناطق گرمسیری هم کمپرسور اسکرول و پیستونی است.

دوم اینکه با توجه به اندازه فضایی که قصد خرید کولر برای آن را دارید، کولری با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. در حال حاضر برندهایی مانند کولر گازی گری، اجنرال، میتسوبیشی، تراست، جنرال در صورتی که فاکتورهای مناطق گرمسیری را داشته باشند، برندهای مناسبی هستند.

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب، کولر گازی مناسب برای شمال ایران، کولری است که دارای کلاس آب و هوایی T1 باشد چراکه مانند مناطق گرمسیری هوا آنقدر گرم نمی‌شود که کولر نیاز به تحمل دمای خیلی زیاد داشته باشد و عمدتا رطوبت و شرجی شدن هوا در فصل تابستان آزار دهنده می‌شود.

همچنین با توجه به میزان گرمای استان‌های شمالی، کمپرسورهای روتاری برای این مناطق جوابگو خواهد بود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

با توجه به اینکه برندها و مدل‌های مختلفی از کولر گازی در بازار وجود دارد و ممکن است خریداران هنگام خرید کولر گازی دچار سردرگمی شوند، در این مقاله نکاتی که لازم است هنگام خرید یک دستگاه مدنظر قرار دهید توضیح داده شد تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

هنگام خرید حتما به متراژ اتاق، شرایط آب و هوایی و نوع کمپرسور دستگاه دقت داشته باشید.

سوالات متداول

در بین کمپرسورهای کولر گازی، کمپرسور اسکرول (scroll) بهترین نوع کمپرسور است و بهترین عملکرد را نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارند ولی خیلی کمتر استفاده می‌شوند و کمپرسور روتاری جزء پرکاربردترین کمپرسورهای کولر گازی است.

این نوع کولر گازی بیشتر در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها، مساجد، ترمینال‌ها واستفاده می‌شود. کسانی که امکان نصب کولر گازی پنجره‌ای یا اسپلیت را در منزل خود ندارند نیز از این نوع کولر گازی استفاده می‌کنند.

کولری را انتخاب کنید که حتما کمپرسور آن در کلاس T3 آب و هوایی رده بندی شده باشد، چرا که کولرهای T3 در دماهای بالای 50 درجه نیز جواب می‌دهند و به خوبی محیط را خنک می‌کنند.

وسیع با کولر گازی ایوولی

از دیگر کمپانی های جهانی که با تولید و عرضه کولر گازی توانسته سهمی از بازار رقابتی را به خود اختصاص دهد، برند ایوولی است. ایوولی همانند دیگر کمپانی های تولید کننده سعی کرده تا سلیقه تمام افراد را در نظر بگیرد و مدل های متنوعی را در چرخه تولید قرار دهد. ظرفیت کولر گازی ایوولی بین 9000 تا 30000 است که در کنار دیگر قابلیت های منحصر به فردی همچون سیستم تهویه مطبوع، راندمان و بازدهی بالای عملکرد گرمایشی و سرمایشی، استفاده از قطعات اصلی، بهره مندی از موتور اینورتر، طراحی شیک، خنک سازی بسیار عالی و ایدئالی را برای کاربران ایجاد می کند.

  •  
  •  
  1. جنرال گلد، ارزان ترین مارک کولر گازی

جنرال گلد از دیگر برندهای قدرتمندی است که سابقه طولانی در تولید کولر گازی دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که کاربران خرید کولر گازی جنرال گلد را در اول لیست پیشنهادی خود قرار داده اند، قیمت بسیار مناسبی است که جنرال گلد برای محصولات خود در نظر گرفته است.
فناوری هایی همچون فیلتر ضد باکتری، کارکرد گرمایشی، سرمایشی، قیمت مقرون به صرفه، موتور اینورتر، برخورداری از ظرفیت ایدئال برای خنک سازی، طراحی شیک، تنوع در مدل، از مهم ترین ویژگی های هستند که در صورت تمایل می توانید انتخاب کولر گازی خود را از این برند انجام دهید.

علت یخ زدن کولر گازی در واقع یخ زدگی کولر گازی نشان دهنده روش اشتباه تمیز کردن یا وجود مشکل در اجزای آن است. وجود مشکل در گردش هوای درون دستگاه می تواند باعث گیر افتادن رطوبت در آن شود و یا شاید گاز مبرد کولر گازی نیاز به شارژ داشته باشد. مورد دیگر، گرد و غبار جمع شده در فیلتر و دریچه های کولر گازی است که اولین دلیل یخ زدگی آن می باشد

  1. سیستم تهویه قدرتمند با کولر گازی LG

همه ما می دانیم که ال جی از قدیمی ترین کمپانی هایی است که در تولید کولر گازی نیز تبحر خاصی را از خود نشان داده است. مهم ترین موضوعی که ال جی در تولید این نوع از محصولات خود بسیار مَد نظر قرار داده است، سیستم تهویه است. ال جی با طراحی فیلتر پلاس در اکثر مدل کولرهایش امکان پخش یک هوای مطبوع و سالم را در فضای محیط برای کاربران ایجاد می کند. از آنجایی که این شرکت از موتور کم مصرف در محصولاتش بهره برده است از نظر مصرف انرژی بسیار کم مصرف هستند و به همین دلیل یک گزینه بسیار ایدئال برای منازل مسکونی تلقی می شوند. ظرفیت های بالای خنک کنندگی، استفاده از پنل های دیجیتالی، پرتاب چهار جهت باد، تنوع در مدل، از دیگر ویژگی های بارزی هستند که ال جی برای کولر گازی های خود در نظر گرفته است. البته باید متذکر شویم که تمام این قابلیت ها به نوعی را تحت تأثیر قرار داده اند که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید.

  1. عملکرد سریع خنک کنندگی با کولر گازی سامسونگ

امروزه توجه کردن به کیفیت خنک سازی برای کاربران بسیار مهم و ضروری است. به نحوی که هنگام انتخاب کولر گازی قبل از هر چیز فناوری های تعبیه شده برای خنک سازی را مورد توجه قرار می دهند. سامسونگ از با سابقه ترین برندهایی است که انواع کولر گازی را در ظرفیت های متنوع با فناوری های پیشرفته و کاربردی به کاربران عرضه کرده است. از مهم ترین قابلیت هایی که کولر گازی سامسونگ اصل به آن مجهز شده است، می توان به سرعت گردش باد، فیلتر ضد میکروب، موتور قدرتمند اینورتر دیجیتال، بهره مندی از سیستم خودکار، صرفه جویی در مصرف انرژی، طراحی مثلثی شکل آن اشاره کرد.توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای بسیار زیاد کولر گازی، فروشندگان بسیاری برای سود بیشتر، شروع به وارد کردن مدل های جعلی و تقلبی کرده اند که در صورت عدم آشنایی با امکانات برند های اصلی به راحتی دستخوش این کلاه برداری قرار خواهید گرفت. لازم به ذکر است که ما در مقاله بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

  1. مصرف بهینه انرژی کولر گازی اجنرال

از اصلی ترین دلایلی که افراد از خرید کولر گازی امتناع می کنند، مصرف بالای انرژی این نوع از دستگاه ها است. اما خوشبختانه اجنرال این موضوع را در نظر گرفته و به اقتباس از برترین تکنولوژی های روز دنیا کم مصرف ترین کولر گازی ها را تولید و عرضه کرده است.
اجنرال همانند دیگر کمپانی های مطرح از فناوری ها و قابلیت های بسیار کارآمدی برای یک خنک سازی ایدئال استفاده کرده است که مهم ترین آنها تعبیه شدن موتور اینورتر، دارا بودن سیستم تهویه مطبوع، سرعت خنک کنندگی بالا، دوام و استحکام بدنه است که در کنار هم یک محصول بی نظیر و منحصر به فرد را روانه بازار کرده اند.
با توجه به کم مصرف بودن کولر گازی اجنرال می توان گفت یکی از بهترین گولر گازی برای مناطق گرمسیر مارک اجنرال است. چرا که در این مناطق به دلیل گرمای زیاد کولر گازی همیشه روشن است و با توجه به کم مصرف بودن کولر گازی اجنرال کاربران می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

چه مارکی برای کولر گازی خوبه

  1. هایسنس، بهترین انتخاب کاربران برای کولر گازی

از دیگر شرکت های معروفی که سابقه درخشانی در تولید کولر گازی دارند هایسنس است. این شرکت با تعبیه کردن موتورهای بزرگ کم مصرف بر روی کولر گازی مصرف انرژی را تا میزان قابل توجهی بهینه کرده است. تنوع مدل کولر گازی های هایسنس، فیلتر قابل شستشو، بهره مندی از موتور روتاری، ظرفیت بالای خنک کنندگی، طراحی شیک و منحصر به فرد، از امکانات قابل توجهی هستند که این شرکت برای محصولات خود در نظر گرفته است. با توجه به این قابلیت ها و همچنین قیمت بسیار مناسبی که کولر گازی هایسنس از آن برخوردار است، شما می توانید خرید آن را برای منازل یا محیط ها اداری انجام دهید.

بهترین مارک کولر گازی را از کجا بخریم؟

امروزه مارک های متنوعی چرخه تولید کولر گازی را به حرکت درآورده اند که نمی توان کیفیت محصولات آنها را تأیید یا تکذیب کرد. اما اگر شما به دنبال خرید کولر گازی با بهترین و اصلی ترین مارک هستید، فروشگاه آترین پلاس مجموعه از برترین مدل کولر گازی های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده است تا در صورت تمایل بتوانند با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را نهایی کنند. اگر از آن دسته کاربران هستید که تجربه خرید کولر گازی از فروشگاه ما را داشته اید با درج کامنت می توانید میزان رضایت خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت هر گونه سؤال در خصوص نحوه خرید یا مشخصات کالا می توانید با تیم فروش ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا