علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

بهترین قرص برای درد مفاصل چیست؟

در این متن درد مفاصل، علل شایع این درد، روش تسکین درد مفاصل را عنوان می کنیم و به معرفی چند نمونه قویترین قرص مسکن پا درد می پردازیم. تا انتخای مطلب با ما در نیکان فارمد مهر همراه باشید.

بهترین قرص برای درد مفاصل چیست؟

شایع ترین مشکلات استخوان و مفاصل

مشکلات استخوان و مفاصل را می توانیم در افراد مختلف و در شرایط متنوعی مشاهده کنیم. کافی است به مطب یک پزشک ارتوپد سری بزنید. این نمونه مطب ها همواره شلوغ هستند و مشکلات افرادی که در این مطب ها مشاهده می شوند، عموما مشکلات استخوان و مفاصل است. گاهی مشکل ایجاد شده و درد مفاصل احساس شده با دارو و قرص، آمپول و ورزش درمان خواهد شد. اما گاهی مشکلات عمده دیده شده، به عمل جراحی نیاز دارند.

در این حالت فرد باید برای درمان جدی اقدام کند. با افزایش سن معمولا درد مفاصل نیز در افراد افزایش خواهد یافت. یکی از شایع ترین نمونه درد ها، آرتریت روماتوئید ها هستند.  زانو درد، کتف درد، گردن درد، موچ درد، نمونه هایی از این مشکلات هستند. در این متن به معرفی چند نمونه قرص برای درمان و پیشگیری این مشکلات خواهیم پرداخت.

مهم ترین علل درد مفاصل

درد مفاصل شایع را می توانیم در مفصل های مهم بدن مشاهده نماییم. مفصل ها، محل ارتباط دو سر استخوان های اصلی هستند که پیام های عصبی از همین طریق به اندام ها ارسال می شود و اندام ها را به حرکت در می آورد. یکی از مهمترین علل درد های مفصلی، افزایش سن افراد است. با افزایش سن، به مرور زمان استخوان ها به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد و حرکت تند و سریع دیگر امکان پذیر نیست.

در این شرایط می توانیم شاهد ایجاد آرتروز ها یا ساییدگی استخوان باشیم. با افزایش سن، ماده سینوویال تولید شده در میان استخوان ها، به کمترین میزان خود خواهد رسید. در نتیجه تسهیل روند حرکتی، کم خواهد شد. نه تنها این موارد بلکه بورسیت، تاندونیت، نقرس، اضافه وزن، یائسگی، کمبود ویتامین، پوکی استخوان و … نیز از دیگر علل این موارد هستند. همچنین می توانیم آرتروز، کم خونی و … را نیز از علل های دیگر این مشکلات عنوان کنیم.

درمان درد مفاصل

درمان درد مفاصل، همه افرادی که این درد را احساس نموده اند، به فکر فرو می برد. این نمونه درد ها عذاب آور هستند و باید به فکر راه چاره باشید و تسکین درد مفاصل را در اولویت قرار دهید. برای درمان بهتر است درمان محافظه کارانه را در پیش بگیرید. به عبارت دیگر بهتر است ویتامین بخورید، ورزش کنید، از باند های ضد درد استفاده کنید. همچنین از راه های دیگر درمان می توانیم به درمان با دارو های مختلف، درمان با انجام فیزیوتراپی اشاره کنیم.

این نمونه درمان ها، زمانی پاسخگو هستند که شما در ابتدای درد باشید. بعد از پشت گوش انداختن درد خود و در زمانی که دیگر چاره ای وجود ندارد باید با تجویز پزشک برای عمل جراحی اقدام نمایید. به همین دلیل درد های مفصلی و استخوانی را جدی بگیرید و برای درمان به سرعت اقدام نمایید. اگر در ابتدایی ترین زمان درد قرار دارید، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. در این حالت پزشک مربوطه برای تسکین درد مفاصل، قرص های متنوعی را با توجه به علل ایجاد درد برای شما تجویز خواهد نمود. از انواع این دارو ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کپسول آوودین هولیستیکا
  2. قرص فست ران
  3. قرص پیاسیدین
  4. قرص ایزی فلکس کارن
  5. قرص مکسی ژنو رزاویت

این چند نمونه، تنها تعدادی از قرص های درمان کننده درد های مفصلی موجود در بازار هستند. در ادامه به معرفی سه نمونه از این قرص ها خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین قرص برای درد مفاصل

بهترین قرص های موجود در داروخانه ها برای درد های مفصلی کدام قرص ها هستند؟ شما باید در نظر داشته باشید که علل اصلی درد مفصل ایجاد شده برای شما چیست؟ در این حالت پزشک بعد از گوش دادن به سخنان شما و با مشاهده نهایی عکس، به شما نسخه دارو می دهد. این نسخه شامل چند نمونه دارو است. این نمونه دارو ها را معمولا پزشکان با ویتامین های متنوعی برای شما تجویز می کنند. در این حالت بدن شما، قدرت کافی برای ترمیم و بازسازی مفصل ها را خواهد داشت. برای معرفی بهترین قرص ها، باید بدانید هر نمونه قرص دارای چه عوارضی است و چگونه باید آنها را مصرف نمایید.

۱- قرص آوودین

کپسول آوودین هولیستیکا، قرصی برای درمان درد مفاصل است. این قرص دارای عصاره های کاملا طبیعی است و معمولا تاثیر بسزایی در درمان این نمونه دردها دارد. از آووکادو، سویا، زنجبیل و … تهیه شده است. به عنوان مسکن، کاهش دهنده درد و التهاب مفاصل، جلوگیری کننده از تخریب غضروف ها، کاهش دهنده درد عضلات، جلوگیری از تخریب مفاصل، سهولت در تحرک زانو و اندام های دیگر درد دار، مورد استفاده قرار می گیرد.

این نمونه دارو، عوارض خاصی ندارد. تنها در افراد که به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارند، توصیه می شود، با دقت از محصول فوق استفاده کنند. همچنین این نمونه محصول برای رده سنی بزرگسالان است و می توانید روزانه یک عدد از این کپسول را با غذا میل نمایید. افراد دیابتی، زنان باردار، افراد دارای حساسیت های دارویی و … بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

۲- قرص فست ران

قرص فست ران برای تسکین درد مفاصل مورد استفاده قرار میگیرد. داروی مورد نظر با تاثیرگذاری بر روی غضروف و مفاصل، جلوی پیشروی بیماری را می گیرد و می توانید در این حالت برای درمان جدی اقدام نمایید. فست ران را می توانیم به دلیل ترکیبات مقوی و مورد نیاز بدن مانند وجود انواع ویتامین ها، به عنوان یک مکمل عالی نیز معرفی کنیم. این نمونه دارو، التهاب و درد در قسمت های غضروف دار مانند زانو، کمر و … را کاهش می دهد.

از طرفی مواد ویتامینه این قرص، سبب بهبود عملکرد این نمونه غضروف ها خواهند شد. ۱۵ عدد از کل این دارو را که در جعبه وجود دارد، بهتر است طی دو ماه یا سه ماه مصرف نمایید. بهترین زمان مصرف این دارو، در زمان مصرف غذا است. احتمال عوارضی مانند اسهال، استفراغ، اختلالات مزمن گوارشی و … نیز وجود دارد.

۳- قرص پیاسیدین

نیز درمان درد مفاصل را بر عهده دارند. این قرص به غضروف سازی و ترشح مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت های همبند کمک می کنند. این نمونه از قرص ها نیز مانند نمونه های دیگر دارای ترکیب آووکادو و سویا هستند و به بهبود و تسهیل تحرک اندام های مختلف بدن کمک می کنند. این قرص برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نیست. معمولا هم این مکمل را روزانه و یک عدد در روز مصرف نمایید. زمان مصرف هم بهتر است در زمان صبحانه، ناهار و یا شام باشد. در نظر داشته باشید در صورت داشتن حساسیت به مواد تشکیل دهنده این قرص، باید پزشک خود را از این موضوع با خبر سازید.

۴- قرص گلوکزامین

قرص گلوکزامین دیگر مکملی است که برای رفع مشکلات مفاصل و غضروف ها موثر عمل می کند. گلوکوزامین ترکیبی طبیعی در بدن است که با گذشت سن مقدار آن کاهش می یابد. در نتیجه تخریب مفاصل رخ می دهد. مصرف این روند را کند کرده و به غضروف سازی کمک می کند. قرص گلوکزامین نام عمومی گروهی از مکمل های حاوی این ماده است. در ترکیبات این مکمل غذایی گلوکزامین، کندروتین، کلاژن، منیزیم، ویتامین سی، MSM و… مشاهده می شود.

۵- قرص استئوکینون

برای رفع مشکلات مفاصل و غضروف استفاده از مکمل های حاوی کلسیم در درجه اول قرار دارد. با دارا بودن کلسیم، ویتامین K2 و ویتامین D3 نقش بسزایی در کاهش دردهای مفصلی ایفا می کند. این مکمل غذایی نه فقط برای سالمندان و زنان یائسه بلکه برای کودکان و نوجوانان در سن رشد نیز مفید است. افزایش و حفظ ذخایر کلسیم بدن در تمام دوران زندگی مهم است و مکمل هایی مانند قرص استئوکینون در کنار رژیم غذایی حاوی کلسیم به خوبی از این موضوع پشتیبانی می کنند.

۶- قرص استئوکر ویتابیوتیکس

از بهترین مکمل های تولید شده توسط برند ویتابیوتیکس است. این قرص برای حفظ سلامت استخوان‌ و دندان مفید است. قرص استئوکر حاوی چهار ویتامین و مینرال ضروی کلسیم، منیزیم، ویتامین D و زینک است. این مکمل در بسته های ۳۰ عددی به فروش می رسد که مصرف روزانه ۲ عدد قرص با فاصله زمانی ۸-۶ ساعت توصیه می شود.

سخن پایانی

برای آن که مشکلات استخوان و مفاصل خود را بهبود بخشید، بهتر است، برای خرید این مکمل ها اقدام نمایید. برای خرید مکمل مفاصل و استخوان می توانید از طریق داروخانه اینترنتی معتبر مانند نیکان فارمد مهر اقدام نمایید.

دکمه بازگشت به بالا