علمی و پزشکی

این پرنده‌ها اینترنت پرسرعت را به مردم ژاپن می‌رسانند/ عکس

همانند استارلینک، فناوری HAPS نیز می‌تواند خدمات شبکه را با استفاده از پهپادهای خورشیدی که در ارتفاعات ۱۸-۲۵ کیلومتری پرواز می‌کنند، ارائه دهد. انتظار می‌رود پوشش تنها یکی از این ماژول‌ها ۲۰۰ کیلومتر باشد. در این فناوری، فرکانس‌های ۱.۷ گیگاهرتز، ۲ گیگاهرتز و ۲.۶ گیگاهرتز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. علاوه‌براین، باند ۷۰۰ تا ۹۰۰ مگاهرتز برای بهبود خدمات تلفن همراه در اروپا، آمریکا، آفریقا و برخی مناطق آسیا استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فناوری HAPS؛ راه‌حل ژاپن برای افزایش پوشش سراسری شبکه ۵G

طی چند سال گذشته، کشورها به دنبال راه‌اندازی شبکه‌های ۵G به‌عنوان سریع‌ترین اتصال بی‌سیم موجود بوده‌اند. چین با نصب بیش از سه میلیون ایستگاه زمینی رکوردی را در این حوزه ثبت کرده و از بازار ایالات متحده نیز جلو زده است.

این پرنده‌ها اینترنت پرسرعت را به مردم ژاپن می‌رسانند/ عکس

از سویی، جهان بیش از پنج میلیارد کاربر اینترنت دارد؛ اما اتصال و خدمات اینترنت در برخی از نقاط ضعیف است. برای مثال، در برخی نقاط آفریقا تنها ۲۴ درصد از جمعیت به اینترنت دسترسی دارند. در این نقاط نمی‌توان ایستگاه‌های زمینی نصب کرد و اینجاست که فناوری HAPS به‌عنوان راه‌حلی خلاقانه عمل می‌کند.

شرکت‌های مخابراتی مانند NTT ژاپن قرار است از HAPS به عنوان یک راه‌حل نسل بعدی برای این مشکل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا