اقتصادی

بهره برداری از ۸۰ پروژه جدید تا پایان سال ۱۴۰۳ در مازندران

ایواره/مازندران معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان سال آینده حدود ۸۰ پروژه جدید با ۹۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مازندران به بهره برداری می‎رسد، گفت: ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح‌ها امسال تخصیص و اجرایی می‌شود.

داوود منظور ۲۸ دی ماه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه، پیگیری مسائل اولویت دار استان مازندران در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: طرح های نیمه تمام استان مازندران یکی پس از دیگری در حال اجرایی شدن است .

وی افزود: مسئله فروش  برنج در مازندران یکی از مشکلات مهم کشاورزان است که دولت در تلاش است با شیوه های مختلف و ظرفیت های بخش خصوصی محصولات باقیمانده را در دو ماه  آینده به فروش برساند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: کریدورهای حمل و نقل در استان مازندران ظرفیت ترانزیتی بالایی به‌ویژه در حوزه دریا دارد که این فرصت کمک می‌کند با توجه به وجود ۳ بندر در استان اقتصاد دریامحور را فعال شود.

استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی روستاها در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران در دستور کار قرار دارد و دبیرخانه توانمدسازی اقتصاد روستا در استانداری شکل گرفته است.

سید محمود حسینی پور افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی مسئول استان دعوت شد و طرح آموزش و اقدامات مقدماتی جهت توانمندسازی ۱۰۰ روستای استان برای سال جاری اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای ۱۰۰روستا نیز هر روستا ۷ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد تا کارهای زیرساختی این روستاها انجام شود.

نماینده عالی  دولت در مازندران، اظهار کرد: یکی از اهداف بلند دولت مردمی سیزدهم، محرومیت‌زدایی است و یکی از اقدامات مهم برای تحقق این امر، اشتغال‌زایی و فعال‌شدن کسب‌وکار در روستاها است.

بهره برداری از ۸۰ پروژه جدید تا پایان سال ۱۴۰۳ در مازندران

این مسئول افزود: در طرح توانمندسازی روستاها، ایجاد دهکده‌های کشاورزی، دامپروری و صنعتی با مسئولیت و طراحی مردم روستا و حمایت دولت در دستور کار است.

حسینی پور اظهار کرد: روستاهای ما می‌توانند با برندسازی محصولات‌شان، صادرات محور باشند و نمونه این مهم را در همین روستای خرماکلا با برندسازی محصول لیموترش، شاهد هستیم.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دولت سیزدهم برنامه مدونی برای بنگاه های اقتصادی و  کشاورزی مازندران ارائه نکرده است.

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه، عدم ساماندهی برنج، مرکبات و کیوی مازندران به‌ویژه در شرق استان کماکان مورد سوال نمایندگان استان است که دولت به‌رغم تلاش هایی که انجام داد نتوانست برنامه مدونی برای بنگاه های اقتصادی استان به ویژه کشاورزی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: کشاورزان مازندرانی در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند لذا نباید انتظار داشته باشیم به‌سمت استقلال و خودکفایی برنج برویم.

وی افزود: در بحث زیرساخت‌ها در حق استان مازندران جفا شد بطوریکه پروژه جاده ساری-تاکام کیاسر تبدیل به پروژه‌ای ۳۰ ساله شده است که تنها چهار کیلومتر باقی مانده است لازم است هرچه زودتر این پروژه تعیین تکلیف شود .

بهره برداری از ۸۰ پروژه جدید تا پایان سال ۱۴۰۳ در مازندران

بابایی کارنامی با اشاره به پروژه عمرانی رها شده سه راه جویبار در ساری، گفت: در شأن مرکز استان مازندران نیست که پروژه شهری سه راه جویبار این گونه به حال خود رها شود و هیچ اعتباری برای این طرح اختصاص نیابد.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم نقشی در پروژه های نیمه کاره استان مازندران ندارد بلکه مربوط به دولت های گذشته است که از دولت سیزدهم انتظار می رود  پروژه هایی همچون بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی را تا پایان سال به بهره برداری برساند.

بابایی کارنامی یادآور شد: شهرداری ساری ۳۰ میلیارد تومان در ماه برای حمل زباله پرداخت می کند که در واقع گرفتار یک باتلاق مدیریتی شده است که مردم مرکز استان از دولت سیزدهم انتظار دارند به داد شهرداری ساری برسند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا