فرهنگ و هنر

برنامه‌های فرهنگی مساجد استان تهران در دهه کرامت سال ۱۴۰۰ اعلام شد

برنامه‌های فرهنگی مساجد استان تهران در دهه کرامت سال ۱۴۰۰ اعلام شد

برنامه های فرهنگی مساجد استان تهران در دهه 1400 توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز امور مساجد اعلام شد.

به گزارش ایواره ، به نقل از کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت: معاون امور اجتماعی و فرهنگی مرکز امور مساجد از برنامه های فرهنگی این روزهای مساجد تهران خبر داد.

براساس این گزارش ، “الگوی محله” شامل تزئینات محله و مساجد از 10 تا 10 ژوئن در مساجد استان اجرا می شود. همچنین همایش “دختران مسجد” همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و اهدا the لوح و هدیه به دختران مسجد در مساجد استان تهران برگزار می شود. روز دختران در 22 و 22 خرداد.

اجرای اسکن “خدمات عاشقانه” به منظور تکریم خدمات مساجد به نیازمندان ، از جمله خدماتی مانند (تعمیر لوازم خانگی ، حمایت مادی و معنوی ، تهیه غذا ، ارائه تخفیف توسط بازرگانان و غیره.) ، AS) “با تمرکز بر راه اندازی میزهای خدمات در نقاط مرکزی محله با ارائه خدماتی مانند” مشاوره ، کابین کودکان ، پذیرایی ، توزیع ماسک و غیره برای مردم “از 12 ژوئن تا اول ژوئیه در سطح 500 مسجد محله محور ، اسکن سلام و درود برای شما از دور” از جمله خواندن زیارت نامه امام رضا (ع) ، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی ( ع) در شب و روز تولد آنها ، و همچنین خواندن زیارت امین الله و دعاهای خاص امام رضا (ع) در دهه کرامت از 12 ژوئن تا اول ژوئیه در مساجد استان از دیگر موارد است برنامه های اعلام شده توسط معاون امور اجتماعی و فرهنگی مرکز امور مساجد برای دهه کرامت و مساجد استان تهران.

همچنین طرح “ضیافت بخشنده” شامل توزیع غذای گرم بین نیازمندان در ایام ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در 21 ، 22 و 31 ژوئن و اول ژوئیه در مساجد دارای یک مرکز خیریه و شیشه برگزار می شود که امکان پخت غذا در استان تهران را دارد.

این گزارش می افزاید: برگزاری ویژه برنامه ای برای بزرگداشت دهه کرامت در حیاط بیرونی مساجد و رعایت نکات بهداشتی در دهه کرامت از 12 ژوئن تا اول ژوئیه در تمام مساجد تهران و به ویژه در مساجد تزئین شده با نام های امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در مسابقه “حدیث رضوی” برگزار می شود ، از جمله شرح احادیث توسط امام رضا (ع) توسط امام جماعت و همچنین برگزاری مسابقه بین احادیث پیشنهادی بین کودکان و نوجوانان و اهدای جوایز به برگزیدگان در دهه کرامت در 21 و 22 خرداد ، یکی دیگر از برنامه های اعلام شده توسط معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزیر ، مرکز مساجد است. ویژه در دهه 1400.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا