اختصاص ۴۵ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اختصاص ۴۵ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه به کشت محصولات کشاورزی - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کیومرث روزیان در گفت و گو با آنلاین افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ شهرستان کهگیلویه با برنامه ریزی دقیق و هدفمند به دنبال افزایش سطح زیر کشت و بهره وری در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها در این سال زراعی ۴۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص خواهد یافت که شامل ۳۱ هزار هکتار گندم آبی و دیم ۱۳ هزار هکتار جو و ۷۰۰ هکتار کلزا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به نیازهای کشاورزان ۱۱ هزار تن کود شیمیایی به شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۱۵ درصد آن توزیع شده است.

وی افزود: تا آغاز فصل کشت تمامی کود مورد نیاز کشاورزان تأمین و توزیع می شود.

روزیان با بیان اینکه در حوزه ماشین آلات کشاورزی شهرستان کهگیلویه با ۶۰۰ دستگاه تراکتور فعال آماده ی پشتیبانی از کشاورزان در فصل کشت است گفت: همچنین تلاش می شود سوخت مورد نیاز این تراکتورها به بهترین نحو تأمین شود.

روزیان همچنین به تعداد کشاورزان فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۳ هزار کشاورز در سامانه پهنه بندی اراضی ثبت نام شده اند و نهاده های شیمیایی بر اساس این سامانه بین آن ها توزیع می شود.

وی در خصوص تأمین آب تأکید کرد: وظیفه جهاد کشاورزی توزیع آب نیست و تأمین و انتقال آب بر عهده آب منطقه ای است.

روزیان افزود: تاکنون هیچ آبی توسط شرکت آب منطقه ای در سطح شهرستان کهگیلویه تأمین نشده و تمامی پمپاژهای عمومی و چاه های کشاورزی با بودجه عمرانی جهاد کشاورزی احداث شده اند.

روزیان در پایان اشاره کرد: تنها سدی که در تاریخ کهگیلویه به مرحله آب گیری رسیده سد کوهبرد است که تمامی عوائد آن در خود شهرستان استفاده می شود و این سد نیز توسط جهاد کشاورزی احداث شده است.

دکمه بازگشت به بالا