چطور از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم؟

چطور از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم؟ استفاده از این دستگاه بسیار آسان بوده است؛ چراکه با تنظیمات منوی پیش فرض می توانید درجه حرارت و گرما را تنظیم نمایید. با این تفاسیر استفاده از هواپز نیاز به یادگیری یا آموزش خاصی ندارد و فقط باید با درجه حرارت مناسب هر مواد غذایی آشنا شوید. همچنین با آگاهی از برخی نکات استفاده می توانید غذاها را بهتر در این دستگاه بپزید.

نکات استفاده از سرخ کن بدون روغن

با آگاهی از نکات استفاده از سرخ کن بدون روغن این دستگاه طول عمر مفید بیشتری خواهد شد. همچنین علاوه بر حفظ سلامت دستگاه، غذا بهتر طبخ می شود و مزه خامی نمی دهد. شما می توانید تمامی وعده های غذایی سالم و کم کالری خود را توسط دستگاه هواپز آماده کنید، فقط کافی است که به نکات جزئی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

تکان یا ضربه زدن به محفظه

برای پخت برخی از مواد غذایی چون: سیب زمینی سرخ شده باید حین پخت محفظه را تکان داده یا به آرامی به آن ضربه بزنید. با این کار زیر و رو مواد غذایی به طور یکنواخت سرخ یا ترد شده و به خوبی می پزد. اما نباید همیشه از این روش برای پخت یکنواخت غذا استفاده کرد. مواد اولیه ای که بافت خمیری دارند مانند: انواع کوکی یا شیرینی، نیازی به ضربه یا تکان دادن حین پخت نداشته و با این کار بافت یکنواخت خود را از دست می دهند. پس با توجه به نوع مواد غذایی از روش تکان دادن محفظه هواپز حین پخت استفاده نمایید.

داغ کردن هواپز قبل از طبخ غذا

توصیه می شود تا برای پخت بهتر و یکنواخت مواد غذایی، از روش داغ کردن هواپز قبل از طبخ غذا استفاده کنید. ایرفایر را به مدت یک دقیقه در دمایی متوسط روشن نگه داشته و سپس مواد غذایی را درون محفظه اصلی قرار دهید.

توجه به گنجایش محفظه سرخ کن بی روغن

از آنجایی که این دستگاه با گردش هوای گرم غذا را می پزد، باید فضای کافی برای چرخش هوا بین مواد غذایی را فراهم کنید. با توجه به گنجایش محفظه سرخ کن بی روغن مواد غذایی کاملا مغز پخت شده و آماده سرو می شود.

تمیز کردن هواپز پس از استفاده

تمیز کردن هواپز بعد از استفاده یکی از نکات مهمی است که باید به آن دقت کافی را داشته باشید. اگر باقی مانده مواد غذایی قبلی هنوز در سرخ کن بدون روغن مانده و آن را تمیز نکرده باشید، در طعم غذای بعدی اثر منفی خواهد گذاشت.  همچنین، تمیزی و پاک کردن سبد و محفظه از مواد غذایی می تواند عمر مفید دستگاه را افزایش دهد. پس در رعایت و تمیزی ایرفایر پس از هربار استفاده بکوشید.

چطور از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم؟

اسپری نکردن روغن

برای پخت برخی مواد غذایی مانند مرغ یا گوشت نیازی به اسپری کردن روغن به کف محفظه سرخ کن بی روغن را ندارید؛ چونکه این نوع مواد غذایی با روغن درون خود به خوبی سرخ می شوند. اما برای بعضی مواد غذایی مانند سبزیجات نیاز است تا از مقدار کمی روغن حین طبخ، کمک بگیرید. بهتر است روغن به طور مستقیم به سبد اسپری نشود؛ چراکه در طولانی مدت احتمال آسیب به ظرف ایرفایر وجود خواهد داشت. اما در شرایطی که مواد غذایی که نیاز به روغن دارند، چگونه از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم؟ در این شرایط، اوصیه می کنیم تا مواد اولیه را آغشته به کمی روغن نمایید.

انتقال مواد غذایی از ایرفایر به ظرف

برای انتقال مواد غذایی از ایرفایر به ظرف باید به یک نکته کوچک اما کاربردی دقت کنید. اگر محتویات درون محفظه یا سبد را مستقیما درون ظرف برگردانید، قطعا مقادیری از روغن که کف محفظه جمع شده اند نیز وارد ظرف غذایتان خواهد شد. با برگشتن روغن به روی غذا، کیفیت آن پایین آمده و دیگر غذای سالم و کم کالری به حساب نمی آید. در این شرایط برای برداشتن غذای پخته شده، از یک انبر کمک بگیرید تا روغن کف سبد به ظرف غذایتان منتقل نشود.

سخن پایانی

در آخر، باید خاطر نشان کنیم که استفاده از سرخ کن بی روغن کاملا آسان می باشد و غذاهای طبخ شده در آن کم کالری و رژیمی خواهد بود. به همین دلیل اکثر ورزشکاران از این دستگاه برای آماده کردن وعده های غذایی خود کمک می گیرند.

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا