مهم ترین نکاتی که قبل از خرید سرخ کن بدون روغن باید بدانید

سرخ کن بدون روغن یکی از محصولات جذاب و پرفروش آشپزخانه است که به دلیل کارایی و سهولت در استفاده توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به مهم‌ترین نکاتی که برای خرید سرخ کن لازم است به آن توجه داشته باشید بپردازیم تا بتوانید بهترین سرخ کن را برای خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن

اگر شما هم قصد خرید سرخ کن دارید و یا برای خرید آن به بازار مراجعه کرده‌اید، لازم است که در حین سرخ کن به نکات زیر دقت کنید. با ما تا انتهای مطلب راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن همراه باشید.

برند سازنده

اگر برای خرید سرخ کن به بازار مراجعه کرده باشید، برندهای بسیاری را مشاهده کرده‌اید که هر کدام مشخصات متفاوتی دارند. اما سعی کنید که سرخ کن مدنظر خود را از برندهای پرفروش و باکیفیتی مثل باریتون، نوتریکوک، نینجا، فیلیپس، تفال و اینستنت انتخاب کنید. برای بررسی بیشتر نیز می‌توانید به مطلب بهترین مارک سرخ کن بدون روغن خارجی مراجعه کنید. طبیعتا برندهای پرفروش توانسته‌اند نظر مخاطب را از نظر کارایی، کیفیت و قیمت به خود جذب کنند. همچنین برندهای شناخته شده علاوه بر موارد ذکر شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

تکنولوژی گرمایش

سرخ کن‌های موجود در بازار و به خصوص سرخ کن‌های جدید از فناوری کانوکشن و RapidAir برای تامین حرارت داخل محفظه استفاده می‌کنند. استفاده از این سیستم گرمایش علاوه بر اینکه باعث مغزپخت شدن غذا می‌شود، میزان مصرف روغن را به شدت کاهش می‌دهد. البته برخی برندها مانند نینجا تکنولوژی مخصوص به خود را دارند که تحت عنوان Max Crisp معرفی شده است.

تکنولوژی پخت غذا در سرخ کن بدون روغن

سرخ کن معمولی و دوقلو

سرخ کن‌های موجود در بازار به دو دسته معمولی و دوقلو تقسیم می‌شوند. سرخ کن‌های معمولی که ظرفیت آن‌ها بین 3.8 تا 8 لیتر است و دارای یک سبد هستند. سرخ کن‌های دوقلو که دارای ظرفیتی بین 8.5 تا 12 لیتر هستند و دارای دوسبد هستند. مزیت سرخ کن دوقلو در مقایسه با معمولی این است که حجم غذای بیشتری را تهیه می‌کند و همچنین به کمک آن می‌توانید دو غذای متفاوت را به صورت همزمان تهیه و نوش جان کنید.

تک منظوره و چند منظوره

سرخ کن‌های متفاوتی در بازار وجود دارند که از نظر عملکرد به دو دسته تک منظوره و چند منظوره تقسیم می‌شوند. سرخ کن‌های تک منظوره (تک کاره) فقط برای سرخ کردن موادغذایی مورد استفاده می‌گیرند و دارای تعدادی برنامه پخت اتوماتیک هستند. اما سرخ کن‌های چند منظوره (چند کاره) علاوه بر سرخ کردن مواد غذایی، امکانات یک دستگاه آون توستر، گریل و بخارپز را در اختیار شما قرار می‌دهند.

جنس بدنه

بدنه سرخ کن یکی از بخش‌هایی است که در حین خرید باید به آن دقت کنید. همانطور که می‌دانید بدنه سرخ کن در حین کار دستگاه، به مرور داغ شده و تغییر دما می‌دهد. بنابراین باید سرخ کن انتخاب شده دارای بدنه مقاوم در برابر تغییرات دما باشد. جنس بدنه سرخ کن‌های موجود در بازار معمولا از پلاستیک فشرده یا ترکیب استیل و پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند. سرخ کن‌هایی که بدنه آن‌‌ها از ترکیب استیل و پلاستیک ساخته شده در برابر ضربه،تغییرات دما، خط و خش مقاومت بالاتری دارند و گزینه مناسبی برای خرید هستند.

ظرفیت

ظرفیت سرخ کن یکی از مواردی است که در حین خرید باید به آن دقت کنید. سرخ کن‌های موجود در بازار ظرفیتی بین 3.8 لیتر تا 9.5 لیتر دارند که شما باید با توجه به جمعیت خانواده خود و حجم غذایی که می‌خواهید تهیه کنید، رفظیت مناسب سرخ کن را انتخاب و خریداری نمایید.

قدرت

قدرت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در حین خرید سرخ کن است. قدرت دستگاه‌های الکتریکی با واحد وات سنجیده می‌شود و هر چه این عدد بالاتر باشد، قدرت دستگاه و به تناسب میزان مصرف انرژی بالاتر است. سرخ کن‌های موجود در بازار دارای قدرتی بین 1500 وات تا 2470 وات هستند که با توجه به برند سازنده این عدد می‌تواند متغیر باشد.

پنل تنظیمات

سرخ کن‌های موجود در بازار با توجه به برند سازنده و تکنولوژی‌هایی که در آن‌ها به کار رفته دارای 2 نوع پنل تنظیمات هستند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

پنل دکمه‌ای: این نوع پنل شامل یک صفحه و تعدادی دکمه برای تنظیمات و استفاده از بخش‌های مختلف دستگاه تعبیه شده است.

پنل دیجیتالی: این نوع پنل شامل یک پنل دیجیتالی و لمسی است که شما می‌توانید با استفاده از لمس کردن بخش‌های مشخص شده، سرخ کن را تنظیم کنید. به این نکته دقت کنید که پنل تنظیمات دیجیتالی در مقایسه با دکمه‌ای، عمر بیشتری دارد و استفاده از آن بسیار راحت‌تر است.

پنل تنظیمات سرخ کن

برنامه پخت اتوماتیک

برنامه پخت اتوماتیک یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در سرخ کن است که به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون تنظیم دستی دما و مدت زمان پخت، تنها با انتخاب برنامه پخت اتوماتیک فرآیند تهیه غذا را شروع کنید. تعداد برنامه پخت اتوماتیک در سرخ کن‌ها معمولا بین 4 تا 12 عدد در نظر گرفته شده است.

محدوده قیمت

یکی از نکاتی که در پایان به آن دقت کنید، قیمت سرخ کن است. سعی کنید سرخ کنی را انتخاب کنید که علاوه بر عملکرد حرفه‌ای ، قیمت مقرون بصرفه داشته باشد. بسیاری از برندها به دلیل آوازه‌ای که دارند، قیمت بالاتری در مقایسه با عملکردشان دارند.

مجموع نکاتی که در این مطلب به آن اشاره شده است، مهم‌ترین مواردی است که باید حین خرید هواپز به آن توجه داشته باشید. چنانچه شما هم تجربه خرید سرخ کن بدون روغن دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا