آیا صرافی توبیت فیلتر شده است؟

صرافی Toobit در سال 2022 شروع به‌ کار کرد. این پلتفرم بیش از 125 ارز دیجیتال را در فهرست معاملات اسپات و فیوچرز خود قرار داده است. توبیت به‌عنوان صرافی خارجی، در ماه‌های گذشته توجه کاربران ایرانی را جلب و خود را به‌عنوان جایگزین صرافی بینگ ایکس و مکسی برای ایرانیان معرفی کرده است. پرسش مهمی که بسیاری از کاربران در مواجهه با صرافی‌های خارجی مطرح می‌کنند، این است که آیا به‌ ایرانیان خدمات ارائه می‌کند یا نه، در ادامه، قصد داریم به‌ این سؤال مهم پاسخ دهیم.

آیا صرافی توبیت فیلتر شده است؟

 

آیا برای ورود به‌ صرافی توبیت، به فیلترشکن نیاز داریم؟

صرافی توبیت به‌ نشانی اینترنتی toobit.com، در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. می‌توانید بدون نیاز به فیلترشکن، به سایت رسمی این پلتفرم معاملات ارز دیجیتال وارد شوید. علاوه بر آن، صرافی toobit اپلیکیشن موبایل نسخه اندروید و آیفون را هم عرضه کرده است که بدون محدودیت، در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد.

البته ممکن است در آینده سایت یا اپلیکیشن موبایل توبیت فیلتر شود. این موضوع جای نگرانی چندانی ندارد؛ چراکه نرم‌افزارهای آی پی ثابت در دسترس عموم قرار دارند. نکته مهم و اساسی این است که آیا صرافی توبیت به‌ کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند یا خیر.

 

آیا صرافی توبیت برای ایرانیان در دسترس است؟

اگر بعد از ورود به سایت صرافی توبیت، به بخش قوانین و مقررات آن سر بزنید، متوجه نکته مهمی خواهید شد. این صرافی اعلام کرده است که از قوانین FATF پیروی می‌کند و برای ارائه خدمات به‌ کاربران چند کشور، ازجمله ایران، حساسیت‌هایی دارد. البته به‌صراحت ذکر نشده است که توبیت به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کند.

به‌ نظر می‌رسد این موضوع بیشتر برای جلوگیری از حساسیت نهادهای نظارتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی در سایت توبیت درج شده است. در عمل، با مراجعه به‌ صفحه ثبت نام صرافی توبیت، مشخص است که ثبت‌ نام با شماره موبایل ایرانی امکان‌پذیر است. جالب است بدانید که در حال حاضر، حتی پس از ثبت نام، می‌توانید با هویت ایرانی در این صرافی ثبت نام کنید.

پشتیبانی صرافی توبیت به‌ زبان فارسی نیز پاسخ‌گوی کاربران است. ضمن اینکه در پیام‌رسان تلگرام، یک گروه اختصاصی زیرنظر این صرافی برای کاربران فارسی‌زبان پیش‌بینی شده است که می‌توانید سؤالات خود را از طریق آن مطرح کنید. بنابراین، صرافی توبیت بدون محدودیت، به‌ کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند.

 

آیا احتمال فیلترشدن صرافی توبیت وجود دارد؟

اگر سابقه فعالیت در صرافی‌های خارجی را داشته باشید، حتماً می‌دانید که به‌مرور زمان، احتمال فیلترشدن سایت آ‌ن‌ها وجود دارد. بعضی اوقات، صرافی محدودیت خاصی برای کاربران ایرانی وضع نمی‌کند، بلکه از داخل کشور، دسترسی به سایت آن محدود می‌شود. در مواردی هم صرافی طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که آی پی‌های ورودی از یک کشور را مسدود می‌کند.

در حال حاضر، هیچ‌یک از این دو محدودیت درباره صرافی Toobit صدق نمی‌کند. به‌ همین دلیل، می‌توانید با خیال آسوده در این صرافی ثبت نام و فعالیت کنید. اگر به‌دنبال واریز و برداشت رمزارزها با حجم زیاد در صرافی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم که در توبیت احراز هویت انجام ندهید؛ چراکه سقف برداشت روزانه برای حساب‌های کاربری بدون احراز هویت در این صرافی، پنج بیت کوین است.

 

استفاده از آی پی ثابت برای ورود به صرافی Toobit؛ آری یا خیر؟

اگر به‌ هر دلیل، قصد ندارید با آی پی ایرانی در صرافی توبیت فعالیت کنید، بهتر است حتماً از آی پی ثابت برای ورود به سایت و اپلیکیشن موبایل Toobit استفاده کنید. تغییر دائمی آی پی با استفاده از فیلترشکن‌های معمولی، ممکن است در بلندمدت، حساسیت‌هایی را در پی داشته باشد. بار دیگر لازم است تأکید کنیم که در حال حاضر، هیچ محدودیتی برای ثبت نام در توبیت با آی پی ایرانی وجود ن

دکمه بازگشت به بالا