
یک روانشناس با تاکید بر نقش حمایت گری معلمان در رشد شخصیتی دانش آموزان گفت: رسالت معلمان بسیار فراتر از انتقال دانش است. اگر یک معلم رسالت خود را بشناسد قطعاً با دستان خود بنای پر مهری را برای آینده دانش آموزان خواهد ساخت.
به گزارش ایواره طاهره سادات بدری با اشاره به رسالت معلمان و نقش آن ها در ایجاد اعتماد و عزت نفس دانش آموزان گفت: رسالت معلمان بسیار فراتر از انتقال دانش است. اگر یک معلم رسالت خود را بشناسد قطعاً با دستان خود بنای پر مهری را برای آینده دانش آموزان خواهد ساخت.
وی افزود: معلمان می توانند فضایی را ایجاد کنند تا دانش آموزان به ارزش های مدرسه احترام بگذارند و اعتمادبه نفس آنان را نیز ارتقا دهند. اما اگر فضای تحصیل با ترس و استرس همراه باشد راندمان تحصیل کاهش می یابد. همچنین معلمان باید بازخوردی سازنده ارائه دهند و بر نقاط قوت دانش آموزان تمرکز کنند.
بدری خاطرنشان کرد: اولیای مدرسه باید برای دانش آموزان حس تعلق ایجاد کرده و یک سری فعالیت های گروهی شکل دهند تا دانش آموزان در تصمیم گیری های مدارس شرکت داشته باشند.
وی که در برنامه ای رادیویی گفتگو می کرد لزوم ایجاد اعتمادبه نفس در معلمان و پذیرش اشتباهات از سوی آنان را یادآوری کرد و گفت: معلم باید بابت اشتباهات خود عذرخواهی کند که نقشی اساسی در ایجاد اعتمادبه نفس در میان دانش آموزان خواهد داشت. معلم باید فرصت موفقیت را برای همه دانش آموزان ایجاد کند و این روند باعث افزایش اعتمادبه نفس دانش آموز حتی افراد ضعیف می شود.
بدری معتقد است دانش آموزان ضعیف احساسی از منِ ناتوان خواهند داشت و هیچ گاه برای موفق شدن تلاش نخواهند کرد.
این روانشناس در بخش دیگری از سخنان خود حمایت گری معلم را الزامی دانست و افزود: دانش آموزان باید تشویق شوند تا به مقررات مدرسه تن دهند. این حمایت باعث می شود دانش آموزان حل مسئله را فرا گرفته و با استرس های خود مقابله کنند.
انتهای پیام