مدیر نتفلیکس مدعی نجات هالیوود شد

مدیرعامل مشترک نتفلیکس تاکید کرد که سینما رفتن برای بسیاری از مردم به امری از مد افتاده تبدیل شده و نتفلیکس با ارائه محتوای سینمایی در خانه در حال نجات هالیوود است.
به گزارش ایواره تد ساراندوس مدیرعامل سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس در سخنرانی خود در اجلاس تایم ۱۰۰ در نیویورک گفت که نتفلیکس با ایجاد دسترسی گسترده به آثار سینمایی به ویژه برای ساکنان مناطق روستایی که امکان رفتن به سینما را ندارند در حال نجات صنعت سرگرمی است.
او نتفلیکس را یک «شرکت کاملاً مصرف کننده محور» توصیف کرد وگفت: «ما برنامه ها را به شکلی ارائه می کنیم که شما دوست دارید آن ها را تماشا کنید.» ساراندوس افزود کاهش فروش گیشه نشان می دهد که «مصرف کنندگان دارند به ما چه می گویند؟ پاسخ این است که آن ها ترجیح می دهند فیلم ها را در خانه ببینند.»
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تماشای فیلم به صورت جمعی در سالن سینما ایده ای منسوخ شده است گفت: «من معتقدم که این ایده برای اکثر مردم دیگر کارآمد نیست البته نه برای همه.»
در سال ۲۰۱۹ نتفلیکس آخرین سالن سینمای تک صفحه ای منهتن را خریداری کرد اما با آغاز همه گیری کرونا برتری این پلتفرم نسبت به سالن های سینما سرعت بیشتری گرفت. با این حال دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم همچنان از دست نتفلیکس دور مانده است.
به گزارش گاردین ساراندوس همچنین به تاثیر نتفلیکس در گسترش سلیقه مخاطبان اشاره کرد و گفت مشترکان این پلتفرم اغلب به تماشای ژانرهای گوناگون علاقه نشان می دهند.
مدیر نتفلیکس در ادامه به چالش های صنعت سرگرمی در معادلات تجارت جهانی پرداخت و گفت: «اغلب اوقات صنعت سرگرمی مثل یک کسب وکار واقعی جدی گرفته نمی شود.»
او هشدار داد که در برخی توافقات تجاری برای بخش سرگرمی محدودیت های سرمایه گذاری ویژه ای اعمال می شود که دیگر صنایع مشمول آن نیستند.
نگرانی ها درباره تأثیر جنگ های تعرفه ای دولت ترامپ نیز بخشی از صحبت های ساراندوس بود. او به محدودیت های جدید چین در واردات فیلم های آمریکایی اشاره کرد که در پاسخ به تعرفه های آمریکا بر کالاهای چینی اعمال شده است. اداره فیلم چین نیز اعلام کرده که این اقدام می تواند محبوبیت فیلم های آمریکایی در بین تماشاگران چینی را کاهش دهد.
انتهای پیام