ایجاد کارگروه آسیب شناسی و تقویت آزمون های «تیمز» و «پرلز»

ایجاد کارگروه آسیب شناسی و تقویت آزمون های «تیمز» و «پرلز»

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد کارگروه بررسی آسیب شناسی و تقویت آزمون های تیمز و پرلز خبرداد.

به گزارش ایواره علیرضا کاظمی در سی و سومین جلسه شورای معاونان با توجه به اهمیت مسابقات جهانی «تیمز» و «پرلز» گفت: یکی از راه های قضاوت و بررسی سطح  کیفیت آموزش و پرورش آزمون های تیمز و پرلز هست؛ بنابراین ضرورت دارد تا کارگروهی در این زمینه تشکیل و نقشه راهی در این باره تدوین شود. افزایش کیفیت سواد در مقطع ابتدایی یکی از برنامه ها و اولویت های معاونت های مربوط باشد.

وی درباره تعدد بخشنامه های ارسالی به ادارات و مدارس ادامه داد: با توجه به تجربیات زیسته خودم مستندسازی بخشنامه ها گاهی بسیار سخت و زمان براست. بنابراین ضروری است این مهم مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد تا با بررسی آن به نتیجه واحد جهت ساماندهی بخشنامه ها برسیم.

کاظمی به اقدام دیگر در خصوص ساماندهی بخشنامه ها اشاره کرد و افزود: می توان بخشنامه های ثابت و بخشنامه های مرتبط با احکام برنامه هفتم معاونت ها را در کتابچه ای تدوین و برای سال آتی ارسال کرد.

وی ادامه داد: برخی از بخشنامه ها که جنبه اطلاع رسانی دارند قابل حذف هستند. بخشی دیگر از بخشنامه ها موردی هستند و با توجه به اقتضائات؛ نیازمند ارسال فوری و پیگیری هستند زیرا بار حقوقی و برخی بار مالی دارند.

وی افزود: کمیته مستندسازی بخشنامه ها نیازمند بازبینی فرایند مستندسازی است.

کاظمی با تاکید بر ضرورت ایحاد درک مشترکی از برنامه های وزارتخانه بیان کرد: باید برنامه معاونت ها و سازمان مربوطه به سرعت ارائه شود تا با هم افزایی کار در مسیر اصلی و درست پیش رود. هر سازمان باید نظام مسائل را احصا کرده و با اولویت بندی؛ برنامه ها و سیاست های خود را اعلام کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ولادت حضرت فاطمه و جایگاه زنان گفت: وقتی سیره حضرت فاطمه را مرور می کنیم می بینم که در همه زمینه این بانوی بزرگ بی بدیل و بی مانند بودند. یکی از ویژگی های ایشان انفاق است. در دفاع از حق با ایراد خطبه ها و نطق ها نام آور بودند. حضرت فاطمه (س)  الگوی تمام عیار یک زن در نظام هستی است .

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل