مهمترین خواسته های جامعه پزشکی – ایواره

مهمترین خواسته های جامعه پزشکی - ایواره

رییس کل سازمان نظام پزشکی مهمترین خواسته های جامعه پزشکی را افزایش سهم سلامت از GDP اعلام به موقع و لحاظ کردن قیمت واقعی خدمات پزشکی پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی و ارتقای کیفیت آموزش در حوزه سلامت دانست.

به گزارش ایواره دکتر محمد رییس زاده در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام پزشکی که با حضور وزیر بهداشت در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران برگزار شد اظهارکرد: اقدامات وزارت بهداشت در این مدت کوتاه به ویژه در مورد ارتقای وضعیت دستیاران از نظر پرداختی و محسوب شدن شغل دستیاری همچنین وعده هایی برای افزایش سهم سلامت در GDP و اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه سلامت امیدآفرین بوده است.

وی افزود: خوشبختانه حقوق دستیاران اخیرا اصلاح شد و افزایش یافت و در صورتی که دستیاری شغل محسوب شود قطعا تاثیر بسیار مثبتی در پر شدن ظرفیت تخصصی و تامین نیاز مردم به خدمات تخصصی در کشور خواهد گذاشت.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در رشته هایی مانند اطفال بیهوشی طب اورژانس و برخی از رشته های فوق تخصصی مانند جراحی قلب اطفال و جراحی عروق کمبود نیرو و استقبال پایین داوطلبان در مرز بحران قرار داشت و با این راهکارها امیدواریم نیاز مردم به نیروهای متخصص و فوق تخصص برطرف شود.

رییس زاده مهمترین خواسته های جامعه پزشکی را افزایش سهم سلامت از GDP اعلام به موقع و لحاظ کردن قیمت واقعی خدمات پزشکی پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی و ارتقای کیفیت آموزش در حوزه سلامت دانست و گفت: این خواسته ها مطابق با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است و آن چیزی که ما می خواهیم اجرای دقیق قانون است.

به گزارش وبدا وی با اشاره به استفاده از روش های تشخیصی جدید و پیشرفته در حوزه پزشکی گفت: حد و مرز رشته ها برای ورود به روش های تشخیصی تداخلاتی دارد و محل قانونی حل و فصل تداخلات بین رشته ای کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرف رشته پزشکی است که متاسفانه از اواخر دولت دوزادهم تاکنون جلساتی نداشته و در سه سال گذشته توسط وزارت بهداشت تعطیل شد که به سازمان های نظارتی و ریاست جمهوری شکایت کردیم اما متاسفانه وزارت بهداشت دولت سیزدهم تمکین نکرد و دکتر ظفرقندی قول داد این کمیسیون در اسرع وقت تشکیل شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل