کاربرد هواپز چیست؟

هواپز (ایرفرایر) یکی از جدیدترین دستگاه‌ها در بازار لوازم خانگی است که با عملکرد حرفه‌ای توانسته نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. هواپزها در برندها و ویژگی‌های متنوعی تولید شده‌اند که هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. هواپزها کاربردهای مختلفی را دارند که در این مقاله قرار است به آن‌ها اشاره کنیم. پیش از پرداختن به بحث اصلی خوب است تا تعریفی از هواپز داشته باشیم.

هواپز چیست؟

اگر بخواهیم ایرفرایر را خیلی کوتاه تعریف کنیم باید بگوییم ایرفرایر یا هواپز دستگاهی است که می‌تواند غذای مدنظر شما را از طریق گردش هوای گرم تهیه کند. این ساده‌ترین تعریف و پاسخ به ایرفرایر چیست می‌باشد که در اکثر منابع از آن یاد شده است. پخت و تهیه غذا بدون روغن یا با حداقل میزان روغن یکی از مهم‌ترین موارد و نکات مثبتی است که در هواپز‌ها وجود دارد.

کاربرد ایرفرایر چیست؟

سرخ کردن بدون روغن

یکی از مهم‌ترین کاربردهای هواپز را می‌توان سرخ کردن موادغذایی و سبزیجات بدون نیاز به روغن دانست. هواپزها حرارت مورد نیاز خود را از طریق سیستم کانوکشن تولید می‌کنند و با چرخاندن هوای گرم در اطراف موادغذایی باعث سرخ شدن آن‌ها بدون نیاز به روغن می‌شود. به کمک هواپز قادر هستید تا گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات را بدون نیاز به روغن و تنها با جریان هوای گرم سرخ کنید.

کبابی کردن

هواپز به شما این امکان را می‌دهد که مرغ، گوشت، ماهی، همبرگر، قارچ و سبزیجات را بدون ایجاد دود کبابی کنید. همچنین از مهم‎‌ترین ویژگی کبابی کردن موادغذایی می‌توان به حفظ بافت آن‌ و ساختار آن‌ها اشاره کرد.

پخت و پز

پخت و پز یکی از اصلی‌ترین کاربردهای هواپز است که به کمک آن قادر هستید تا انواع نان، دسر، پیتزا، لازانیا، پاستا، کیک، شیرینی، بیسکوییت، کلوچه و … را تهیه و نوش جان کنید. همچنین لازم به ذکر است هواپزها برای پخت و پز نیز از سیستم چرخش هوای گرم استفاده می‌کنند و باعث مغز پخت شدن کامل موادغذایی می‌شوند.

سوخاری کردن

یکی از کاربردهای هواپز، سوخاری کردن موادغذایی است. در هواپز می‌توانید گوشت، مرغ، ماهی، قارچ، سیب زمینی و … را به بهترین نحو سوخاری کنید. نکته مهم در مورد سوخاری کردن موادغذایی در هواپز این است که هواپز لایه خارجی موادغذایی را طلایی و سوخاری می‌کند و بافت لایه داخلی را نرم و مغزپخت نگه می‌دارد.

خشک کردن میوه و سبزیجات

یکی از امکانات جذاب و محبوب هواپز، خشک کردن میوه و سبزیجات است که به شما این امکان را می‌دهد تا میوه و سبزیجات را در منزل و بدون دردسر خشک کنید.

گرم کردن مجدد

به کمک هواپزها قادر هستید تا غذای از پیش طبخ شده را مجددا گرم کنید. به کمک هواپز می‌توانید انوان نان، پیتزا، لازانیا، پاستا، پیراشکی، شیرینی، کیک، بیسکوییت و … را مجددا گرم کرده و نوش جان کنید. گرم کردن مجدد در هواپز به بافت موادغذایی آسیب وارد نکرده و تازگی آن را مانند اولین پخت حفظ می‌کند.

گریل کردن

گریل یکی از ویژگی‌هایی است که در برخی از برندهای هواپز گنجانده شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا از امکانات یک گریل کامل برخودار باشید که از آن برای گریل کردن گوشت، مرغ و ماهی می‌توانید استفاده کنید. لازم به ذکر است که گریل به کمک هواپز هیچگونه پخش دود و بو ندارد و به راحتی در محیط آشپزخانه قادر هستید تا گریل موادغذایی را انجام دهید.

جمع بندی

در این مطلب سعی شده است تا به ایرفرایر و کاربردهای آن پرداخته شود. همان‌طور که گفته شد، برندهای مختلفی اقدام به تولید هواپز کرده‌اند که هر کدام مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر شما هم قصد خرید هواپز یا سرخ کن بدون روغن دارید، بهتر است به مطلب مهم ترین نکاتی که قبل از خرید سرخ کن بدون روغن باید بدانید مراجعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل