آموزش صفر تا صد چیدن مهره تخته نرد

در کنار نکات مهم برای خرید تخته نرد و مهره‌ها و همچنین بازی با این سرگرمی محبوب و اصیل ایرانی، برای یادگیری نحوه چیدن مهره‌های تخته نرد، ابتدا بهتر است با اصطلاحات و ساختار این بازی آشنا شوید.

چیدن مهره‌ها یکی از مراحل ابتدایی برای شروع بازی تخته نرد است. در این مقاله، به شما نحوه صحیح چیدن مهره‌ها را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

این بازی به صورت دو نفره انجام می‌شود. هر بازیکن باید مهره‌های خود را در یک سمت تخته جمع‌آوری کند و هدف این است که مهره‌ها را از بازی خارج کند. برنده بازی کسی است که زودتر تمام مهره‌هایش را خارج کند.

برای خارج کردن مهره‌ها از بازی، باید تاس بیندازید و بر اساس اعداد به دست آمده، مهره‌های خود را حرکت دهید. حرکت مهره‌ها می‌تواند در جهت عقربه‌های ساعت یا در خلاف آن باشد. در طول بازی، سعی کنید مهره‌های خود را سریع‌تر خارج کنید تا برنده شوید.

در این بازی، 30 مهره وجود دارد که شامل 15 مهره با رنگ روشن و 15 مهره با رنگ تیره است. همچنین دو عدد تاس برای بازی استفاده می‌شود. تخته بازی دارای چهارخانه و شش قسمت است که در مجموع شامل 24 خانه مثلثی است که مهره‌ها بر روی آن قرار می‌گیرند.

با دنبال کردن این راهنما، می‌توانید به راحتی نحوه چیدن مهره‌های تخته نرد را یاد بگیرید و از این بازی لذت ببرید

 

 یک قسمت از چهار قسمت تخته نرد به شما و یک قسمت به حریف شما اختصاص دارد.

آموزش چیدن مهره‌های تخته نرد

شما می‌توانید مهره‌های تخته نرد را به دو روش بچینید که هر دو روش مشابه هستند. یکی از این روش‌ها در تصویر زیر نمایش داده شده است.

اگر مهره‌های سیاه را انتخاب کرده‌اید، باید در قسمت پایین تخته نشسته و اگر مهره‌های سفید را دارید، در قسمت بالای تخته قرار بگیرید. قسمت شما شامل خانه‌های شماره 1 تا 6 (برای بازیکن با مهره‌های سیاه) و قسمت حریف شامل خانه‌های 19 تا 24 (برای بازیکن با مهره‌های سفید) است. در این چیدمان، مسیر حرکت مهره‌ها به صورت پادساعت‌گرد خواهد بود.

به طور کلی:

دو مهره از شما در خانه شماره 1 حریف قرار می‌گیرد.

پنج مهره از شما در خانه شماره 5 خودتان قرار می‌گیرد.

سه مهره از شما در خانه شماره 7 خودتان قرار می‌گیرد.

پنج مهره از شما در خانه شماره 10 حریف قرار می‌گیرد.

علاوه بر این ساختار، می‌توانید مهره‌ها را به روش معکوس نیز بچینید. در این حالت، مسیر حرکت مهره‌ها به صورت ساعت‌گرد خواهد بود. خانه‌های 1 تا 6 متعلق به بازیکن سفید و خانه‌های 19 تا 24 متعلق به بازیکن سیاه است.

برای اینکه بتوانید حریف خود را شکست دهید، پیشنهاد می‌شود مقاله‌ای درباره نحوه بازی و قوانین تخته نرد مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره این بازی جذاب و سنتی کسب کنید.

برای اینکه همیشه چیدن مهره‌های تخته نرد را به یاد داشته باشید، می‌توانید مقاله‌ای با عنوان “دیگر با عدد 2535 چیدن مهره تخته نرد را فراموش نکنید!” را مطالعه کنید..

خروج از نسخه موبایل