مزایای دیپلم رسمی برای بزرگسالان در تبریز

نحوه ثبت نام برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1403

👈آشنایی با روند برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان بسیار اهمیت دارد و افراد باید با آخرین کارنامه فارغ التحصیلی و اصل مدرک گواهی موقت دیپلم خود به وزارت آموزش و پرورش استان یا منطقه خود مراجعه کنند.

👈افرادی که مایل به ثبت نام هستند، باید ابتدا مبلغ تعیین شده را بپردازند و فیش واریزی نیز به مسئول ثبت نام ارائه شود.

👈پس از ثبت نام و پرداخت هزینه، زمانبندی برگزاری امتحانات اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان باید در تاریخ‌های تعیین شده برای حضور در امتحانات مدارس بزرگسالان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1403

👈آن دسته از افرادی که واجد شرایط دیپلم بزرگسالان هستند، می‌توانند اقدامات لازم را برای اخذ مدرک خود داشته باشند. دریافت دیپلم در مدرسه بزرگسالان مستلزم داشتن مدارکی است که افراد باید پس از آن به مسئولین ثبت نام ارائه نمایند.

👈مدارک لازم شامل پرونده تحصیلی دبیرستان یا متوسطه اول و مدارک شناسایی و تطبیق آن با مدارک درخواستی آموزش و پرورش است. افرادی که قصد دریافت دیپلم در مدرسه بزرگسالان را دارند، می‌توانند در رشته‌های نظری و کاردانش ادامه تحصیل دهند، ولی براساس بخشنامه آموزش و پرورش در رشته متفاوت با دیپلم قبلی خود باید اقدام کنند. در واقع برای دیپلم تبریز در نظام جدید واحدی اخذ دیپلم مجدد در یک رشته امکان‌پذیر نخواهد بود.

مزایای دیپلم رسمی برای بزرگسالان در تبریز

هزینه اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان 1403

👈متقاضیانی که مایل به دریافت دیپلم مجدد هستند، باید ابتدا هزینه اخذ دیپلم مدرسه بزرگسالان را بپردازند. به این منظور داوطلبان باید برای ثبت نام و شرکت در آزمون‌های مربوطه از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب هزینه آن را پرداخت کنند.

👈هزینه اخذ دیپلم بزرگسالان در رشته‌های غیر متناظر متفاوت خواهد بود. بنابراین افراد متقاضی برای اطلاع از میزان مبلغ پرداختی باید به اداره مربوطه مراجعه کرده و پس از اطلاع از هزینه برای شرکت در امتحانات نهایی، برای اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان اقدام کنند.

شرایط اخذ دیپلم رسمی بزرگسالان در شاخه نظری

👈دانش آموزانی که مایل به دریافت دیپلم مجدد نظری هستند، برای گرفتن مدرک خود باید در سه رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی ۱۰۵ واحد درسی را بگذرانند. برخلاف دیپلم کاردانش بزرگسالان، اخذ دیپلم نظری حدود 5/2 سال طول خواهد کشید، چرا که همه واحدها را باید ترم به ترم در دبیرستان طی کنند و برای گرفتن دیپلم نظری این زمان طولانی‌تر خواهد بود.

👈دانش آموزان باید حتماً در کلاس‌ها شرکت داشته باشند تا بتوانند در امتحانات پایان‌ترم نمره قبولی را کسب کنند. در سال سوم دبیرستان امتحانات ۴ درس تخصصی هر رشته به صورت نهایی برگزار خواهد شد. برگه‌های امتحانی نیز در حوزه امتحانی اداره آموزش و پرورش تصحیح خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا